Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

24 Bilder 00. Existensiella frågor 01. Livsåskådning 02. Energier och krafter 04. Övernaturligt 05. Tarot 06. Andligt 10. Själen 11. Kroppen 12. Drömmar 13. Egna berättelser 14. Personligt 20. Intressanta budskap 21. Böcker, filmer och TV 22. Musik 23. Uppmaningar och citat 30. Sajten 31. Medlemmarna 32. Dagens hälsningar 33. Tävlingar 34. Skoj och humor 35. Anslagstavlan 40. Aktuellt i världen och hemma 41. Tidigare civilisationer 42. Kultur och folktro 50. Övrigt 60. Presentation av nya sajter
20. Intressanta budskap

Tankar ifrån ett ett liv..

2011-01-23 18:56 #0 av: Moonwing

Källa;"FENG SCHUI för svenska hem"

Av; Agneta Nyholm Winqvist

Övers.Barbro Bronsberberg

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen Medarbetare på Existens o Filosofi

Anmäl
2011-01-23 19:47 #1 av: Tride

Den va bra!SkrattandeCool

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Anmäl
2011-01-23 19:49 #2 av: Moonwing

Tack, Tride..ja, vi skall inte vänta..-utan ta vara på tiden, leva nu.. och "vara i nuet"..FlörtSkrattande

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

Anmäl
2011-01-23 19:53 #3 av: Tride

Folk är alldeles för försiktiga nuförtiden. Följer normen. Tror som dogmen. Anpassar sig till grannen. sitter alldels för fint vid bordet o förstår inte värdet av att vara dåligt uppfostradeFlört Fast det förstår, om lärare och föräldrar o andra varit lite slarvigare och mer fria i sin uppfattning, så hade väl terpeuterna o psykologerna blivit arbertslösaObestämd

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

Anmäl
2011-01-23 20:02 #4 av: Moonwing

Jo, allt är ju relativt, Tride..-men jag tror ju inte på slumpen, utan att allt som följer av händelser eller historian är en del av vår "egen-gjorda-Livsbok-som-vi-skapar" (karma)...men hela tiden naturligtvis med en sas osynlig inriktning på "syftet", varför vi just nu är här..Tungan ute -och naturligtvis även på hur det är tänkt för oss i våra liv att kunna hjälpa andra i sin utveckling, där det kanske finns "trillioner" alternativ..men ändå med samma mål.."samma tågstation" sas..Flört

Anmäl
2011-01-24 07:57 #5 av: rore

Kyss

Ödmjukheten drunknar i kampen över vem som har rätt och vem som har fel.

När slaget är över finns ingen vinnare.

I livets källa väntar svaren.Regnbåge Kedjor som tynger blir till länkar som bär.Hjärta

Anmäl
2011-01-24 09:26 #6 av: Aldebaran

Mycket tänkvärd..  Tack Wingen...Glad

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Anmäl
2011-01-25 00:48 #7 av: Moonwing

Cool..jag tackar!

Anmäl
2011-02-03 00:49 #8 av: [Jeremina]

Den var bara så bra och jag fick skratta lite samtidigt som jag kände mig allvarlig!

Anmäl
2011-02-03 01:14 #9 av: Mirjami-78

Ja detta får en nog att tänka till.....Obestämd

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Anmäl
2011-02-03 20:09 #10 av: Moonwing

Flört..klokingar!..Skrattande

Anmäl
2011-02-03 20:11 #11 av: Mirjami-78

Där är du ju WingenGlad....Puss på digKyss

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Anmäl
2011-02-03 23:11 #12 av: Tricolori

Mycket fin dikt, tack Moonwing.

Anmäl
2011-02-05 18:27 #13 av: Moonwing

SkämsSkrattande..tack!

Anmäl
2012-10-23 12:55 #14 av: rore

Wingen!! Får jag sno och använda denna???

I livets källa väntar svaren.Regnbåge Kedjor som tynger blir till länkar som bär.Hjärta

Anmäl
2012-10-23 23:34 #15 av: Moonwing

Hej roregumman!Kyss

..-visst får du det! (ange ursprungskällan baraFlört)

Anmäl
2012-10-24 05:41 #16 av: rore

Japp det ska jag. Tack

Anmäl
2012-11-25 21:40 #17 av: cirrun

GladTackar!

Så bra tips för levernet; om man fick backa eller leva om allt eller ta med sig till nästaSkrattande...

Jag frestas att klistra här en rolig klipp från googlebilder, med tanke på att vissa är alltid före sin tid.

(om det stör så flyttar du som  trådvärd bort den)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.