Annons:
Etikett11-kroppen
Läst 5276 ggr
Indica
2010-11-26 03:01

astralresa?

Tror nån här på astralresor, eller har själv varit med om att åka utanför kroppen vid något tillfälle, ej av egen vilja då förstås?

Annons:
Farwuq
2010-11-26 08:25
#1

Ja det är inget konstigt med det.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Indica
2010-11-26 09:31
#2

Det tycker jag, ingen jag känner tror på det..det beror helt på hur öppen man är till världen och det som finns där, och öppenhet är absolut inte självklart tyvärr..dem flesta jag känner är otroligt insnöande, det är tråkigt tycker jag. Jag har själv varit med om det, och slutade berätta om det när jag blev kallad för lögnhals och vänner försvann pga av "mina bisarra berättelser och uppmärksamhetsbehov".

Därför var jag intresserad av hur vanligt det är att tro på det. =)

Farwuq
2010-11-26 11:37
#3

Det är nog inte helt ovanligt. Jag känner fler som har varit ute på "vift".

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Howliten
2010-11-26 16:29
#4

Jag har varit på "vift" som den kära gröna draken kallar det. 2 ggr. Har försökt framkalla det igen men inte lyckats. Koncentrationssvårigheter tror jag…

Jag är glad. Är du?

Indica
2010-11-26 17:13
#5

Det kräver nog enormt mycket att kunna framkalla det med flit. För mig var det en olycka när jag var barn. Känns konstigt att ingen trodde på mig då 10-åringar oftast inte ens vet vad astralresa är, och utgår från vad det var som hände istället för att kanske läsa det nåsnstans och antingen fejka eller tro att man varit med om det Glad

Farwuq
2010-11-26 17:23
#6

Nä det är inte lätt att framkalla, man måste behärska en massa knep.

Själv har jag nog varit ute något mer än 10-15 gånger. Det är faktiskt kul och jag har passat på att gå genom väggar, träffat underliga "människor" etc.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Farwuq
2010-11-26 17:26
#7

Här är en gammal länk:

Länk

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Howliten
2010-11-30 23:04
#8

Tackar Farwuq. Spanade in länken. Mycket intressant. Jag tror jag har läst den innan men tappat bort den. Det där med silvertråden kan jag inte minnas att ag heller såg de gångerna jag reste iväg. Däremot så såg jag mig själv, alltså min kropp, ligga där på soffan. Jag var väldigt medveten om den tu-delade känslan.

Har fler gånger varit på väg men misslyckas. Det gäller att träna på att slappna av exakt så mycket som man ska. Det är värt mödan.

Jag är glad. Är du?

Farwuq
2010-12-01 07:57
#9

Det är ingen enkel konst, själv har jag bara lyckats med spontana resor och det var dessutom år sedan senast.

Man blir så glad att man kollrar bort sig.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Howliten
2010-12-01 09:24
#10

jepp, man blir helt extatisk! Jag fortsätter träna och tror på att trägen vinner. Skrattande Det finns ju de som gör de här resorna ofta, som fått kontroll på tricket liksom.

Jag är glad. Är du?

Farwuq
2010-12-01 09:41
#11

Har man väl fått kontroll över det, blir det nog vardagsmat. Det är först då som man kan börja nytta det som ett verktyg.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Howliten
2010-12-01 09:48
#12

Man får vara försiktig så man inte går över och enbart "lever" där. Men får man kontroll på det så kan man göra fantastiska saker där, och här.

Jag är glad. Är du?

Farwuq
2010-12-01 11:33
#13

Det är nog ingen risk att man fastnar där förrän det är "dags".

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Howliten
2010-12-01 14:51
#14

Nä, med tanke på hur suuuupersnabbt man lär sig det här så är där förmodligen en herr Självspärr någonstans som är nitisk som bara den och stoppar upp när det behövs oavsett vad JAG tycker. Blää… Skrikandes

Jag är glad. Är du?

Farwuq
2010-12-01 15:21
#15

Jo det finns nog spärrar och vi fysiska människor har nog egentligen inte tillsånd att snoka hur mycket som helst. Själv har jag blivit "utvisad" vid åtminstone ett tillfälle, de tyckte väl att jag snokade för mycket.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
2010-12-01 18:15
#16

Då tror jag jag läst Uppmans bok, Drakis..skall övaTungan ute…lovar..FlörtSkrattande

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Farwuq
2010-12-01 19:03
#17

Menar du Agneta Uppman? Ut ur kroppen?
Den har jag här hemma!

Flört

Det är en riktigt intressant bok.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Howliten
2010-12-01 21:46
#18

Ha ha ha blev DU utslängd! Hur då? Vad gjorde du? Kom någon med ett rött kort och visselpipa och pekade med hela handen? Flört

Är det en bra bok för nybörjare? Uppmans bok alltså. ELler finns den någon annan som rekommenderas?

Jag sitter här och fnittrar, kan inte släppa bilden av Draken när han blir utvisad… fast det kanske inte var så trevligt… Rynkar på näsan

Jag är glad. Är du?

Farwuq
2010-12-02 08:24
#19

#18

Jo avvisad. Jag ger ett klipp från en sådan händelse här nedan ur min "Book of Shadows" obetydligt censurerat och förkortat.

*******

Jag låg på soffan och tog en lur, då jag plötsligt blir medveten om att jag drömmer.
Jag tänker då ungefär som så:"Gå över i astralttillstånd!" Jag hamnar då mitt i ett vitt ljusflöde. Jag tänker bara "uppåt" och känner hur jag stiger genom ljuset. Ljuset har liksom struktur i klumpar och skikt. Jag tänker, "Låt mig få se 'ljuset'". Genast så ser jag en spiral eller möjligen koncentriska cirklar, där ljuset blir allt intensivare för varje "ring". I mitten finns något som närmast liknar en spelande strålkastare, jag drar mig mot ljuset. På något sätt så hakar jag av banan och står plötsligt i en stad. Den är gammeldags ungefär som kvarteren bakom domkyrkan och kulturen i Lund, eller som man sett bilder från Visby. Det är en massa låga byggnader. Jag rör mig bortåt och ser en del flerfamiljshus, kanske i 40 eller 50-talsstil. Sedan kommer några tegelvillor med häckomgärdad trädgård. "Undras om de har pool" tänker jag och lyfter upp i luften kanske 1,5 meter och glider in över tomten. Nej det fanns ingen pool men det fanns en nyanlagd gräsmatta.
Mycket även runt i kring gav ett intryck av att vara under konstruktion.Sedan har jag en del oklara minnesbilder, jag rör mig åtminstone i en byggnad och talar med folk, träffar bland annat en flicka men ganska kraftig benstomme, hon liknar en tyska eller kanske en polska, hon har ljus hy, blå ögon om mellanblont hår. Jag minns inte diskussionen, men det är klart att jag inte är önskvärd på platsen, de är inte ovänliga men jag förstår att jag inte borde vara där. Jag drar mig undan i en vitmålad korridor och där finns någon slags "vakt maskin", den är stor som en katt man konstruerad som en insekt, den har liksom en ljus bubbla runt i kring sig._
Jag gillar den inte och höjer mig cirka en meter upp i luften och uttrycker mitt ogillande, far ner och ger den en kick med foten och dra in genom en öppen dörr i ett annat utrymme, sedan stänger jag dörren.Jag är lite sur för detta med maskinen och säger högt.
- Jag vill inte bli jagad av en maskin jag vill tala med en människa!
Nästan omedelbart kommer den blonda flickan igen, hon är kring de 30 till åldern. Jag sjunker ner bredvid henne och frågar:
- Var är jag någonstans? På viken nivå?
Hon svara:
- På nivå fyra.
Jag blir lite nyfiken på hennes bakgrundshistoria så jag fråga, ungefär:
- Vilken bakgrund har du?
Hon svarar oväntat, jag hade väntat mig att hon skulle talat om varifrån hon kommit, i vilket land hon levt, men hon svarar lite besvärat:
- Jag arbetade inom kycklingbranschen.
Sen fortsätter hon förläget.
- Det blev en del stölder.
Jag tolkade det som hon var där på plats för att på något sätt ta konsekvenserna för denna försnillning.
Medan jag talar så sluter det upp folk bakom mig och jag föser in i ett angränsande rum, det är ett mötesrum.
Innan dess kramar jag och kysser flickan.
Jag får lägga mig ner på något vid bordets kortända med fötterna mot bordet, kring bordet sätter sig en räcka män, de är äldre än de som jag sett tidigare, den äldsta mannen har vitt hår och en smårutig kostym som går i brunt och mörkt grått, han ger ett avspänt intryck och skämtar med mig.
- Se så fin du är.
Han klappar mig på magen.
- Innan var den rund nu där den fin._
_Troligen hade min mage krympt och blivit slank och fin, jag hade nog gått ner i vikt från 90 till 70kg eller så.Jag lägger mig ner på platsen, det kan ha varit ett golv eller en låg divan eller så.
Han frågar med ett smil:
- Fick du några blinier?
- Nä det får bli nästa gång, svarar jag.
Sedan koncentrerar de sig och tittar på mig.
Jag löses upp och "vaknar" upp på soffan i vardagsrummet.
_

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Howliten
2010-12-02 09:33
#20

Ojsan. Dåtid och nutid och framtid samlat på ett ställe. Den där "kattmanicken" var intressant. Vakt i fängelset kanske.

Kom de där gubbarna för att ta dig tillbaka hit?

Jag är glad. Är du?

Annons:
Farwuq
2010-12-02 09:54
#21

Ja det där med tid och det astrala, den är tydligen ett kapitel för sig.

Kattmanicken var som en blandning av mekanisk gräshoppa och spindel, (hur många ben som den hade, det minns jag inte).

Ja, "gubbarna" (ett gäng allvarliga mannar i åldern 40-50, förutom den gamle jovialiske som kanske var 60-70) skulle föra mig tillbaks.
Jag sade till dem något i stil med, "Jag vet inte hur jag ska komma tillbaks." Så de ordnade det genom sin koncentration. Det var aldrig någon tvekan om vem som var chef, de andra teg som muren och lät den äldre tala. Det verkade som han kände mig och mina vanor, jag har ingen aning om vem han var.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Howliten
2010-12-02 12:36
#22

Mycket spännande tycker jag.

Vilken bok rekommenderar du? uppmans som nämndes i tråden? Eller finns det någon annan? Den måste vara på svenska.

Jag är glad. Är du?

Farwuq
2010-12-02 14:19
#23

Tja, det finns en bok som är klassisk.

Robert A. Monroe, Yttersta resan.
Den finns på bokbörsen (1.ex kvar) för 150,-

http://www.bokborsen.se/page-start?issearch=1&sall=1&scat=0&maincat=1&extendedsearch=0&mediatype=0&sallstr=yttersta+resan&screator=&stitle=

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Howliten
2010-12-02 17:49
#24

tackar. Glad

Jag är glad. Är du?

Moonwing
2010-12-05 02:11
#25

#17 Jo..jag menar den boken….-förstår nästan det, Drakis!OskyldigSkrattande (-så duktig som du är på astralresor, alltså..)

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Farwuq
2010-12-05 09:14
#26

Det som står ovan är bara ett axplock av händelserna, men…

… jag klarar inget medvetet.

Gråter

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Korlis
2013-02-24 18:29
#27

Det är inte komplicerat att uppnå en astral projektion. Vad som krävs är avslappning och koncentration. Koncentration är när tankarna och uppmärksamheten är mot en enda sak. Om denna koncentration finns när kroppen somnar så är man medveten om en astral projektion.

Om man övar tillräckligt varje dag så ser jag ingen anledning till att man inte lyckas till sist. Vissa tillfällen kan vara lättare för att lyckas än andra, till exempel när man vaknar från sömn. Om man direkt börjar fokusera/koncentrera sig utan att ha rört kroppen så kan man utföra en astral projektion på bara några sekunder - såvida koncentrationen är tillräckligt bra. Men om man konsekvent håller sig till att öva upp det varje dag så sker förbättringar hela tiden.

Annons:
Moonwing
2013-02-25 22:50
#28

Vilken bra tråd!….#19 Men Drakis!😮

"Jag gillar den inte och höjer mig cirka en meter upp i luften och uttrycker mitt ogillande, far ner och ger den en kick med foten"

Sparka'du katta!!! *ASG* 😂

#27 "Vissa tillfällen kan vara lättare för att lyckas än andra, till exempel när man vaknar från sömn. Om man direkt börjar fokusera/koncentrera sig utan att ha rört kroppen så kan man utföra en astral projektion på bara några sekunder"

Vilket bra tips, vaknar ofta i "mellantillståndet"..tack!

…-näe nu blir det att träna igen..😉🙂

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Farwuq
2013-02-26 12:11
#29

#28

Mja, det var ingen katt, snarast en mekanisk myra eller så.
Och, det var ingen regelrätt spark, snarast ett skuffande.

😉

Det finns en del detaljer som jag inte har skrivit här. Bl.a. att jag sade till männen i mötesrummet att jag vet inte hur jag ska komma hem. De sade då: - Det fixar vi.

Mannen i kostym var ungefär dubbelt så gammal som de övriga, och var tveklöst av högre rang. Han var deras boss.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
2013-02-26 21:01
#30

#29 ..Vad häftigt! -inte så märkligt om astral-världarna ger "ekon", i vår egen värld (dimension)-ibland!

 De astrala världarna fängslar fantasin, undras var du var någonstans? Häftiga resor du gjort..kanske även det, en bok å saxa lite ur för att senare lägga ut tillsammans med den andra (var det deckare?) -du skriver på..du är nog född författare, Drakis..😉

Tänk om det i framtiden när vi lärt o utforskat mellanvärldarna mer, kommer å finnas beskrivningar..typ; "-Vill du resa till plan 3-gör då så här, bla,bla.." 😃😎

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Farwuq
2013-02-27 17:52
#31

Jag har en hel del i min "Book of shadows".
Lite till kan jag nog dela med mig av.

Jag har varit på olika ställen. Det jag nämnde här ovan kallades för "nivå 4" och verkade inte vara helt kul, snarast lite dystert.

Mina andra böcker. Sex färdiga och två på började är i genren surrealistisk fantasy. De handlar om Ove och hans äventyr.

🙂

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
2013-02-27 20:11
#32

Vad häftigt!..att du orkar skriva ner allt, en tid gjorde jag en del dröm-anteckningar..men sen jobbade jag väldigt mycket och prioriterade bort det i å med att jag jobbade så olika tider, både natt å dag..-å sov/drömde dåligt, synd egentligen-de anteckningarna hade varit roliga att läsa idag…

Att du kunnat fylla så många böcker är ju helt fantastiskt-inga problem för dig att slå ihjäl tiden när du är ledig då!😉

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Farwuq
2013-02-27 20:32
#33

Jag skriver mycket lite numera, jag är inte på humör och jag mår inte så bra. Sen.. tar iFokus den tid som är över.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
2013-02-27 20:49
#34

Jahupp..vi tar tid vi,🤪…(sen är det inte alls roligt att du inte känner dig frisker🥵)

Men vi är glada att vi har dig här, Draken😉..speciellt nu när det är såå folkatomt!😇(tänker på vissa som verkar ha ifokus-semester.🤔😎…-men välditt täta intervaller,he,he)

 ..å man kan ju skriva när en orkar!🙂

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
Farwuq
2013-02-28 06:50
#35

Ja, det vore bra om fler kunde skriva en rad. Många är bara inne och tittar.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Smullis
2013-03-01 20:02
#36

Jag har varit med om astralresor 2 gånger med båda omedvetet. Detta var innan jag ens visste om att astralresor fanns. Någon som kan ge tips och hjälpa mig att vara med om en till astralresa, fast medvetet den här gången. :) Skulle uppskattas väldigt :')

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Korlis
2013-03-02 01:11
#37

#36 Nycklarna till att uppnå en astral projektion är djup avslappning av kroppen och koncentration/fokusering. Att träna upp koncentrationen/fokuseringen är väldigt viktigt när det gäller astral projektion, och även för att hålla sig kvar i astral när man väl är medveten där (enligt min erfarenhet). Något som har funkat bra för mig är att, när jag vaknar efter att ha sovit, så börjar jag direkt (utan att röra mig) att koncentrera mig och då kan jag lämna kroppen inom några sekunder. Finns olika "koncentrationstekniker", t.ex. fokusera på hjärtslag, visualisera objekt, mentalt uttala mantran, etc…

Så nycklarna för en astral projektion verkar vara djup avslappning och koncentration…men direkt vid uppvaknande verkar gynnsamt för att lämna till astral.

Det är ett tips :) Men om du vill genomföra detta regelbundet så rekommenderar jag att du övar djup avslappning och koncentration varje dag.

Smullis
2013-03-02 19:25
#38

Exakt vad ska man koncentrera sig på? :)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Korlis
2013-03-02 23:30
#39

Det är upp till dig. Du kan t.ex. koncentrera dig på ett objekt som du visualiserar mentalt. T.ex. ett levande ljus, en katt, en penna, finger, eller vad du än vill…

Du kan fokusera på hjärtslagen… känna dem i olika delar av kroppen eller hela kroppen… Du kan även visualisera hjärtat…

Man kan föreställa sig själv på en plats… att man befinner sig där. Man föreställer sig då så mycket som möjligt från den platsen. Vilka objekt kan man se? Vad hör man? Hur känns det att vara där? Så mycket man kan… Man kan gå runt där, göra olika saker, röra olika saker…

Vad som är viktigt är koncentrationen/fokus. Att dagdrömma är inte vad man bör göra, utan vara fokuserad. Finns massa olika saker att koncentrera sig på.

När du sen är i astral så är det viktigt att inte börja drömma, dvs. som när du dagdrömmer. Om du går, håll dig fokuserad på var du är, börja inte försvinna in i fantasier. Var fokuserad, stabil mentalt.

Här är artiklar som kanske beskriver det lite bättre :)

http://belsebuub.com/articles/astral-projection-technique-concentration-and-visualization-part-1 (1 av 3)

http://belsebuub.com/articles/11-tips-to-succeed-in-astral-projection

http://belsebuub.com/articles/astral-projection-technique-lucid-dreaming

Smullis
2013-03-02 23:46
#40

#39 Tack så mycket Korlis! :')

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Upp till toppen
Annons: