Annons:
Etikett13-egna-berättelser
Läst 3555 ggr
Mirjami-78
12/27/09, 8:44 PM

Rädslor

Jag har inte än kunnat lista ut varför jag är räd för stora rörSkäms. Är livrädd att de ska explodera eller för vatten läcka m.m

Har inte varit med om något under mitt liv som skulle ha kunnat påverka detta hela….Men satt och tänkte att kanske har det hänt något i tidigare liv som jag bär med mig i detta.

Har ni några rädslor och har ni kunnat få fram om det har funnits en påverkan från tidigare liv till detta hela?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Farwuq
12/27/09, 9:08 PM
#1

Jag gillar inte resor, varför det vet jag inte.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
12/27/09, 10:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag har naturligtvis en bild för "mental träning"..åt dig, min sköna,…Kyss….kanske kan du lära dig förknippa trånga rör med ett svalkande dopp?Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Aldebaran
12/27/09, 10:40 PM
#3

hahaha, ja den var ju bra Cool

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Mirjami-78
12/27/09, 11:15 PM
#4

Ja vem det kanske hjälper…får nog börja först med bantningskur och sedan en sväng i torktumlaren så man blir lite mindre på längden och på bredden sedan kan jag simma iväg….och bli botad.Tungan uteFlört Vem vill ha besök först?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[yodhe]
12/28/09, 12:09 AM
#5

Snyggt Wingen!! vad du kan??

Jag har ormfobier, men det finns en bra förklaring på det….min ena bror skrämde vettet ur mig när jag var liten..

Annars har jag  höjdskräck, som många andra, men det tror inte jag beror på att något har hänt…det kan ha med balansen att göra….

Moonwing
12/28/09, 2:13 AM
#6

Jag har spindelskräckFörvånad, reptiler..har jag däremot inget emot..så länge de inte vill jag ska bli deras midda´…Tungan ute

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
Farwuq
12/28/09, 7:52 AM
#7

#6

Syftar du på någon speciell?

ObestämdTungan ute

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
12/28/09, 2:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#7  Ha,ha…Tungan uteFlört…du är ju kattälskare..det dräller ju av dem, så varför skulle man frukta nåt från dig…gammal o lat ä du väl me??

..jag ä för gammal för soppa, även om det finns en å annan prins/prinsessa i min släkt…he,he,..CoolSkrattandeCool

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Mirjami-78
12/28/09, 2:04 PM
#9

Hi hi hi….Tungan ute

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Farwuq
12/28/09, 2:57 PM
#10

Jo jag är lite gammal och gisten.

Tungan ute

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Babydino
8/9/12, 10:49 PM
#11

Jag har inte den blekaste anningen varför jag är rädd för Spindlar. Är rädd fär dem för att de kan bitas. 

ÖHHHHH. Jag gav precis svar till mig själv varför jag var rädd för spindalar presic som #0 gav svar åt sig själv om de där rören.

Eller h*n kanaks undrar vad som orkar räddslan. 
Haha. Dåligt formulerad fråga.

Farwuq
8/10/12, 8:39 AM
#12

Jag uppfostrade min dotter på ett speciellt sätt, så att hon INTE skulle vara rädd för spindlar.

Och vad hände?

Hon blev rädd för svanar istället.

Rynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Babydino
8/10/12, 10:34 AM
#13

#12 aww Förvånad

Annons:
Farwuq
8/10/12, 12:57 PM
#14

Jo så gick det.
Hon är nu 21 och ogillar fortfarande svanar.

Obestämd

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Babydino
8/10/12, 1:00 PM
#15

Chill Flört

Farwuq
8/10/12, 1:30 PM
#16

C'est la vie.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
8/10/12, 10:18 PM
#17

Ha,ha ni är för sköna..kan berätta att jag idag tog mod till mig och nästan!Tungan ute..-själv räddade en fågelspinnis med kakburk! (var en sisådär 4 cm i omkr. med bena) -ifrån toan, jag fångade den..men vågade inte släppa den lös på bron, det fick guben göra..Skäms

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

retep
8/10/12, 11:41 PM
#18

Tänker att det ibland kan vara så, att vi blandar ihop obehag med rädsla. Att vi låter obehag bli en överdriven upplevelse, en känsla som i vår föreställning övergår i rädsla.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[rore]
8/12/12, 12:10 PM
#19

Wingen!! Fågel spinnis?? Vad är det?

Peter!! Gillar din tanke där #18. Då behöver jag bara medvetandegöra detta i mig,, så kanske, kanske,, min getingfobi,, stillas.

Moonwing
8/12/12, 2:13 PM
#20

#19 I sverige kallar vi dem nog rätt å slätt husspindel..de kan bli stora och gamla-de bor under vårt hus (vi har en väldigt hög sprängstensgrund, från 0,5 m till 4,5 m..eftersom huset är byggt på en sluttning (1913)

när vi kom hit var de skygga-men nu bryr de sig inteRynkar på näsan-de bygger inga nät utan jag insekter på dagen, är bra på att hoppa å fööörmooodligen snälla.Skäms.-men har så många ben.så fy attan!Förvånad

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
[rore]
8/12/12, 2:15 PM
#21

Urk, mmm Wingen, de har väldans massa ben de rackarna.

Moonwing
8/12/12, 2:17 PM
#22

Ja fy hunnan!!!!SkrikandesFlört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

retep
8/12/12, 2:44 PM
#23

Tänk rore om det är så att dina uppskrämda getingrädslorsferomoner får getingar att reagera och blir en extra hispig visping(geting på Skånska) Sitter du i stället kvar helt cool och låter visningen göra sitt, då är det ganska säkert att det inte blir något stick… För övrigt, Taklök är bra mot stick och mild hysteri. Krossa en eller två blad i handen och gnid in saften.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[rore]
8/12/12, 2:52 PM
#24

*S*

För det mesta klarar jag av att vara stilla,, det är de där pinsamma skriken som kommer ur min mun,, när de är alldeles för nära som jag inte har kommit över ännuSkäms

Taklök? Vad är det?

Farwuq
8/12/12, 4:12 PM
#25

#21

De har naturligt åtta ben, varken mer eller mindre.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[rore]
8/12/12, 4:20 PM
#26

8 ben är en väldans massa ben,, på en sån i alla fallTungan ute

Moonwing
8/12/12, 7:23 PM
#27

#26 pecisss..FlörtSkrattande

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
Farwuq
8/12/12, 8:14 PM
#28

Tänk er hur många skor man skulle behöva köpa om man hade åtta ben.

Tungan uteFlört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Quenzi
8/13/12, 2:04 AM
#30

Är rädd för djupt vatten där man inte ser bottnen, jag tror att det beror på att jag ramlade i i en stor basäng när jag var 4. Kunde ju inte simma så höll på att drunkna.

PJUM

[rore]
8/14/12, 1:35 PM
#31

#29 Tack Peter.

Jag glömmer bort att google finns ibland (ganska ofta faktiskt)SkämsTungan ute

#30 Quenzi ! Obehagligt är det när djupet dväljs och du har ju erfarenhet av det.

[valkyriaofvikings]
10/31/12, 12:17 AM
#32

För att svara på frågan då, jag tror stenhårt på att man kan ha kvar rädslorna från ett annat liv i detta. Bla om man dog i en bilolycka är man rädd för att krocka mm. Jag har alltid varit rädd för höjder och tittade på ett pogram för nåt år sen om en cirkus och artister som gungade i lyften och en som ramlade ner. Självklart tog ett rep emot. Men jag fick panik började skaka och gråtta och hade ingen aning varför tills jag kom fram till att det var något jag hade råkat ut för i tidigare liv. Så fort jag kom fram till det slutate allt med dettsama. Dock är jag fortfarande rädd för höjder och brorar. Men det finns fler anledningar till det.

Sen har jag för mig att rör har med att växa att göra. Men det kanske jag fått helt om bakfoten.

Tillbaka till spindlar då :P alla spindlar är dessutom giftiga men dom i sverige har för svaga tänder för att bita igenom vår hud. Tyckte det var lite kul på tal om rädsla så att säga :)

/Valkyria

Upp till toppen
Annons: