04. Övernaturligt

Upplevelsen av att vara utanför...

2009-08-22 01:34 #0 av: [Jeremina]

Uppevelsen av att vara utanför kroppen kan vara ganska otäck...har ni upplevt det?

Anmäl
2009-08-22 02:00 #1 av: SumacWarmi

Du menar spontant, inte när man själv kontrollerar det? Ja, det är otroligt obehagligt. Jag har vid ett fåtal gånger när jag var yngre upptäckt att jag var utanför kroppen och hade väldigt svårt att förstå vad det var som hände. Jag måste bara påpeka här att när jag var liten lämnade jag kroppen kontrollerat för att besöka vad jag kallade "den andra världen", där de jag träffade var mycket vänliga och lärde mig olika saker. Men eftersom de vuxna talade om för mig att det var fantasier så slutade jag med det och skämdes, och när jag spontant hamnade utanför kroppen senare hittade jag ingenstans och blev faktiskt bara skrämd.

Nå, nu har det inte hänt på många år att jag råkat "trilla ur", och det är jag glad för, men å andra sidan tror jag inte längre på allt vad de vuxna sa till mig när jag var liten heller Flört

Hurdan är din upplevelse, Jeremina, du låter som om du har varit med om något otäckt?

Anmäl
2009-08-22 02:04 #2 av: [Jeremina]

Svårt att berätta och förklara men jag fattade nog inte det förrän jag var tillbaka. Då jag förstod att jag inte drömt.....Obestämd

Låter det konstigt?

Anmäl
2009-08-22 02:12 #3 av: SumacWarmi

Inte ett dugg konstigt, det låter som mina urtrillningar... det var mycket obehagligt, det var som att luften var så trög och tjock så det tog en evighet att röra mig- och det var ju skrämmande också. Sen att ta mig tillbaka, när jag upptäckte att jag "glömt" kroppen i sängen, det var otäckt och tidskrävande. Jag menar, tänk om jag istället hade kommit tillbaka för att upptäcka att jag hade dött, och så fastna där i den där grötluften utan att kunna ta mig nånstans... hu!

Anmäl
2009-08-22 02:24 #4 av: Mirjami-78

Jag vet inte om jag har varit med om detta. Har drömt några gånger att jag har varit utanför kroppen....

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Anmäl
2009-08-22 02:30 #5 av: [Jeremina]

#4 Är du säker på att du drömt? Det är bland annat just det jag menar..mellan dröm och verklighet ibland!

Anmäl
2009-08-22 02:38 #6 av: Mirjami-78

#5 Vet inte men för mig har det varit dröm. Så har jag tolkat det hela. Vet att jag ett tag brukade även flyga vid husen där jag växte upp.....då hade jag den där känslan med att jag i drömmen lämnade kroppen och kunde flyga.

Anmäl
2009-08-22 02:43 #7 av: Aldebaran

Va fiiint...Glad

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Anmäl
2009-08-22 02:48 #8 av: Mirjami-78

Ja det brukar vara fiiint AldeGlad

Anmäl
2009-08-22 02:54 #9 av: Aldebaran

jaså? du är ute å flyger ofta?

Anmäl
2009-08-22 02:56 #10 av: Mirjami-78

Jaaaa...brukar ta mig en sväng då jag inte håller på att flytta på nattetid.....Oskyldig

Anmäl
2009-08-22 03:01 #11 av: Aldebaran

OKObestämd

Anmäl
2009-08-22 03:03 #12 av: Mirjami-78

Skrattande

Anmäl
2009-08-22 20:57 #13 av: Mads

Jag har aldrig lämnat kroppen vad jag vet, men kan ofta hamna i ett tillstånd där jag inte kan röra mig alls och är på gränsen mellan att vara vaken & sova & får då ofta väldigt starka och ibland obehagliga upplevelser. Därav sover jag inte mer på rygg alls, för det händer bara då Glad

Amor Vincit Omnia

Anmäl
2009-08-22 23:58 #14 av: Cristine

JJag lämnade min kropp på ett sjukhus i Bayonne Frankrike. Jag låg under taket och såg allt de gjorde, senare när jag berättade om det sade läkaren att det var ganska vanligt.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Anmäl
2009-08-23 00:18 #15 av: [Jeremina]

När jag var 9år och hade körtelfeber 41,4 och åkte ambulans till sjukhuset svävade jag uppe i det lilla fönstret under färden till sjukhus.....Obestämd

Anmäl
2013-02-23 15:32 #16 av: Korlis

Jag har både drömt att jag har lämnat kroppen samt lämnat den fullt medveten om vad som hände. Man kanske kan säga att jag var självmedveten. Den senare upplevelsen är att föredra för mig, då jag medvetet kan undersöka saker. :)

Anmäl
2013-02-23 21:20 #17 av: Moonwing

Ja, det senare är nog att föredra-även om jag själv måste erkänna att jag är väääldigt dålig på detta..Pustar

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen Medarbetare på Existens o Filosofi

Anmäl
2013-02-26 12:29 #18 av: Farwuq

Jag har varit ute flera gånger. Tyvärr inte på de senare åren.
Jag är en riktig buse, jag har prövat att gå igenom en vägg etc. slå kullerbyttor och flyta ner från sängen som om jag vore en trögflytande massa.

LiparBlinkar

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-02-26 20:44 #19 av: Moonwing

Vad häftigt Drakis!..tyckte väl det verkar som möbler välts mitt i natta..Oskyldig-du är väl i rätt hus å gör alla de där övningarna?FörskräcktSkämtarSkrattar

Näe skämt åsido har jag medvetet inte varit hos gannen..nog för jag e nyfiken..-däremot har jag "vaknat/blivit medveten i astral-tillståndet", och haft rätt märkliga upplevelser, innan jag hade ovett att bli rädd att bli kvar där å dö..

..-då vaknade jag riktigt sas på nån sekund..-men skulle vilja kunna kontrollera det riktigt..tänk å kunna "sätta sig", på vilket ställe man än vill..å bara upptäcka nya saker..häftigt!Glad

Hur bär du dig åt för att lättast komma ur kroppen, Drakis?

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

Anmäl
2013-02-27 17:45 #20 av: Farwuq

Jag har bara kommit ut spontant, aldrig planerat.

Ledsen

Så... Jag har ingen teknik.

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2013-02-27 18:56 #21 av: Moonwing

Storgråter

..va inga tips?..*skrattar*..-näe, jag skall testa ovastående, när man redan som sagt befinner sig i sömn-paralys-tillståndet..gäller bara å få in det tänket..eh,eh..Cool-å inte glömma det när man håller på å vakna, Kanske det funkar bäst om det sista man tänker på innan man somnar är att man bereder sig på att göra det..innan man vaknarSkämtar-så brukar jag komma ihåg väckningen, om jag inte hör väckarklockan!Glad

Anmäl
2013-02-27 18:56 #22 av: Korlis

Att träna upp koncentrationen/fokuseringen är väldigt viktigt när det gäller astral projektion, och även för att hålla sig kvar i astral när man väl är medveten där (enligt min erfarenhet). Något som har funkat bra för mig är att, när jag vaknar efter att ha sovit, så börjar jag direkt (utan att röra mig) att koncentrera mig och då kan jag lämna kroppen inom några sekunder. Finns olika "koncentrationstekniker", t.ex. fokusera på hjärtslag, visualisera objekt, mentalt uttala mantran, etc...

Så nycklarna för en astral projektion verkar vara djup avslappning och koncentration...men direkt vid uppvaknande verkar gynnsamt för att lämna till astral.

Anmäl
2013-02-27 19:50 #23 av: Moonwing

Hmmmm, skall prova det-det skulle ju kunna fungera om man tex tar å "sover" midda' en kvart,-20 min, då brukar jag somna till hårt..och vaknar ofta innan sas kroppen-kan ju prova att bli kvar i den känslan, då..frågan är bara hur man skall tänka?Funderar

"Nu lyfter jag".., typ?Cool..-det kanske räcker!Skämtar

Anmäl
2013-02-27 21:48 #24 av: Korlis

Ha något du koncentrerar/fokuserar på. Det kan vara att du visualiserar ett objekt t.ex... Det viktiga är att man är fokuserad och att inte bli distraherad. Men om du gör det direkt när du märker att du börjar vakna så är chanserna goda. Personligen har jag upplevt vibrationer i kroppen och något typ av ljud i öronen när processen tog plats... När dessa slutade kunde jag resa mig upp astralt och lämna kroppen. Man reser sig upp som om man reser sig upp här - det är ingen tanke. Bara res dig :) Eller rulla åt sidan eller hur du nu finner det lättast. Som jag sa kände jag vibrationer, men vad jag förstår så gör inte alla det. Varierar... Jag fick också en känsla av att "sjunka längre in i mig själv" eller "ändra frekvens" eller liknande när det tog plats.

Anmäl
2013-02-27 23:48 #25 av: Moonwing

#24 Jo "flygplans-motorljuds-vibrationerna" känner jag igen, -det är det som skrämt mig när jag försökt innan, det dånar i hela kroppen å huvudet.

Har läst att det skulle gå ändå..men kanske måste "igenom det"! Skall försöka fokusera på något, nu brukar katten alltid sova vid min kind-undrar hur hon uppfattar det, kanske är hon redan "ute" då, katter lär ju ha lätt enl. teosofin..Glad

När jag hade NDU;n, upplevde jag inget sånt-jag märkte ingen övergång eller så-jag bara befann mig plötsligt sittande "i/på" mig själv. Mycket angenäm upplevelse..inget skrämmande alls.

Det var inga ljud, vibrationer eller nåt annat.

Lovar att jag skall försöka ,kanske jag redan är ute å spatserar i natt.Skämtar.skulle verkligen vara en upplevelse att kunna styra det-tänk om man kunde videofilmat astralt-vilken häftig grej!Cool

Anmäl
2013-02-28 08:57 #26 av: Korlis

Ja fortsätt fokusera när vibrationerna kommer, sen res dig när du tror dig ha "splittat" :)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.