Annons:
Etikett00-existensiella-frågor
Läst 915 ggr
[Yantra]
2012-08-22 11:02

Vad är existens för dig?

För mig är existens varje andetag. När vi slutar andas så slutar vi existera. Vad som händer sedan kan man kanske ta då, när man är i situationen! Varför jaga upp sig, bråka om olika trosystem och tala om för varandra vad som ska inträffa, när det är bevisat att det är ovetande kunskap? Det kommer bli besvarad när det är rätt dag för den vetskapen. Är inte människan stressade tillräcklingt över livet! Varför vara stressad över döden som är en del av livet! Det är liksom dealen för existensen! Men vad vet jag!

Annons:
retep
2012-08-22 15:37
#1

När vi slutar andas dör kroppen!

Men existens är oändligt mycket mer än så…även om vi väljer att blunda för det och ta det då, "när man är i situationen!"

Vi är i situationen, har alltid varit och kommer alltid att vara!

Existens är evig och oändlig, medan vi tillåter oss att vara stressade över livet och döden. Av gammal rädsla av trosystem och okunnighet.

Men okunnigheten är en illusion, liksom vår föreställning om livet och döden

Inget kräver bevis för bevis är orelevant för existensen och allt som existerar.

Det är vår medvetenhet och verklighetsuppfattning som ger vittnesbörd och svaret!

Och medvetenheten vi skapar ger oss harmonin och tryggheten att våga se mer av existensen och det existerande.

Inget kan existera utan existens…eller inget kan finnas till utan det som Är!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[yodhe]
2012-08-23 11:39
#2

Så klokt Yantra..precis så lever jag..fånga dagen..

Men det kanske inte är lika lätt för alla att göra det, om man letar efter svar i förhållande till sina upplevelser..jag tror att det ligger i vår natur och själsligt undra över hur, var, när..endel är före..andra lite efter i sin andliga utveckling..så..därför är ju detta forum väldigt givande för många att dryfta sina fundering kring..

Många olika erfarenheter ger fler svar att kanske hitta rätt i sitt eget liv..det finns ju inget rätt eller fel..bara olika åsikter..men det har ju hänt att endel medlemmar har fått sig en Aha-upplevelse av diskutionerna här..

I all välmening..tro mig..jag vet hur svårt det är att försölka förklara något på ett sätt som inte missuppfattas här inne..

Så..jag hoppas du inte ser detta som kritik..

[Yantra]
2012-08-26 19:46
#3

#1 Ja, det kan också vara ett synsätt,

#2 Nopp, Jag ser det INTE ditt inlägg som kritik, Jag skrev mitt inlägg som en slags…jag vet inte…bara behövde få ur mig det.

Upp till toppen
Annons: