Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (6) Senaste inläggen

24 Bilder 00. Existensiella frågor 01. Livsåskådning 02. Energier och krafter 04. Övernaturligt 05. Tarot 06. Andligt 10. Själen 11. Kroppen 12. Drömmar 13. Egna berättelser 14. Personligt 20. Intressanta budskap 21. Böcker, filmer och TV 22. Musik 23. Uppmaningar och citat 30. Sajten 31. Medlemmarna 32. Dagens hälsningar 33. Tävlingar 34. Skoj och humor 35. Anslagstavlan 40. Aktuellt i världen och hemma 41. Tidigare civilisationer 42. Kultur och folktro 50. Övrigt 60. Presentation av nya sajter
20. Intressanta budskap

Den otroliga berättelsen om två presidenter.

2012-10-03 23:01 #0 av: Aldebaran

Båda de två USA-presidenterna Abraham Lincoln och John Kennedy stred för mänskliga rättigheter. Lincoln valdes till president år 1860, Kennedy 1960. Båda blev mördade på en fredag och båda hade sina fruar med sig. Båda sköts i huvudet bakifrån. Deras efterföljande hette båda Johnson och var demokrater från södern. Båda var senatorer. Andrew Johnson föddes 1806. Lyndon Johnson 1906. De två presidentmördarna John Wilkes Booth föddes 1839 och Lee Harwey Oswald 1939. Booth och Oswald blev båda lönnmördade på sina vägar mot rätten. Både Booth och Oswald var från södern och företrädde ökända ideologier. Båda presidenterna förlorade ett barn under sina tider i Vita Huset. Lincolns sekreterare hette Kennedy och varnade honom för att åka till teatern. Kennedys sekreterare hette Lincoln och varnade honom för att åka till Dallas. John Wilkes Booth sköt Lincoln på en teater och flydde till ett varuhus. Lee Harvey Oswald sköt Kennedy från ett varuhus och flydde till en teater. Namnen Kennedy och Lincoln består båda av 7 bokstäver. Namnen Andrew Johnson och Lyndon Johnson består båda av 13 bokstäver. Namnen John Wilkes Booth och Lee Harwey Oswald består båda av 15 bokstäver. Dessutom satt Kennedy i en bil av märket Lincoln när han sköts i Dallas.

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Anmäl
2012-10-04 15:09 #1 av: Moonwing

Jag får en underlig känsla deja vu-känsla när jag läser inlägget, på något märkligt sätt tror jag "historien upprepar sig" (eg. alla händelser)-tills de fått sin (ungefärliga)bestämda verkan..

-tror alla händelser (eftersom de är en del i en större händelsekedja-vår kollektiva/enskilda utveckling) ..-har,.. inte i syfte att bestämma vår "färdriktning", men däremot ge oss de nya möjligheter vi behöver för olika val, goda som "dåliga".

Jag tror tusentals, kanske ännu mer val öppnas dagligen i var tanke som föds-missar vi ett val, är det som med sommaren..den kommer..-även om vi inte själva är där som samma person, på samma plats eller samma tidsepok och "fångar den"..Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen Medarbetare på Existens o Filosofi

Anmäl
2012-10-04 17:19 #2 av: Farwuq

Detta förefaller vara mer än en slump.

Obestämd

Corruptissima re publica plurimae leges.
Värd för Astrologi iFokus. Medarb. Astronomi, Existens, Filosofi och Finland.

Ge mig snabelat NU!

Anmäl
2012-10-04 19:19 #3 av: Aldebaran

mm ja, vad det än är så väcker det tankar... Glad

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Anmäl
2012-10-05 08:05 #4 av: rore

Ja, nog väcker det tankarFörvånad

Ödmjukheten drunknar i kampen över vem som har rätt och vem som har fel.

När slaget är över finns ingen vinnare.

I livets källa väntar svaren.Regnbåge Kedjor som tynger blir till länkar som bär.Hjärta

Anmäl
2012-10-08 14:38 #5 av: julklappen

Ursch, det är lite ruskit att läsa om detta, och se vad det är lika.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.