Annons:
Etikett12-drömmar
Läst 3142 ggr
Winta
1/27/13, 11:35 PM

Besök i drömmen?

Hej! Jag provar här och se om någon är bra på denna området. Hörde av vissa att de bortgångna folk/djur som man haft i livet kommer och "besöker" våra drömmr någon gång ibland. stämmer det?

Jag fick en underbar dröm i natt att jag mötte min hund som gick bort för mer än halvår sen. Blev glad och kramade, klappade henne. Vi var nära varandra nästan hela tiden när vi gjorde annat, var typ på fest.

Det kan också klart handla om någon budskap om vad drömmen handlade om. Men frågan när våra nära och kära kommer förbi o besöker.

En vän till mig berättade för mig en gång för ngr veckor sen. Hon mindes en dröm för några år sen om hennes mamma som kom på besök i hennes dröm. De gjorde olika saker, hon frågade mamman vad hon gör här. Hon sa att hon fått en egen tid med henne efter frågat "de från andra sidan" om det. När min vän vaknade så grät hon och tackade för "besöket".

Har ni upplevt sånt? erfarenhet?

Annons:
Winta
1/30/13, 11:43 AM
#1

Ingen? Eller om jag skrivit i en fel grupp….

Moonwing
1/31/13, 1:40 PM
#2

Hej och Välkommen Winta!

Jag ber om ursäkt att du fått vänta på ett svar..

Jag har själv upplevt exakt samma sak som dig, när min först hund gick bort, det gav mig enorm tröst.

Därför lade jag ut två artiklar om drömmar..det finns ju många olika slags drömmar..så det är bara att läsa och se vilken som du känner igen dig i..

-kanske kan vi jämföra vad vi tror att det varit för dröm i den här tråden när du läst färdigt!Flört

"Drömmar"

"Klardrömmar"

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Winta
2/1/13, 2:10 PM
#3

Tack för din svar! :) Ok får kolla upp de artiklar. Det som står "Drömmar" och "Klardrömmar".. som jag ska söka upp?

Moonwing
2/3/13, 2:59 PM
#4

Jupp om du vill..Flört..-du kan leta på eg. allt om "drömmar"..

-på "sök på sajten"(längst upp på sidan)Glad

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Aldebaran
2/4/13, 9:35 AM
#5

Besök i drömmer upplevs ju av de flesta människor, men oftast är det ju då vi som besöker "dem på andra sidan". De upplevs som de kommer till oss, men vi går ju till dem å det först då (av naturliga anledningar) när vi sover. När du sover såär din astralkropp lika fri som den som har avlidit med ett enda förbehåll, bandet mellan astral och fysisk kropp är inte bruten och du kan därmed alltid dras tillbaka och vakna upp av olika anledningar.

Astralkropp en är också kallad känslokroppen eller emotionalkroppen då hela astralplanet inte är något annat än ett känsloplan. (plan är här lika med medvetandenivå). De som avlidit och befinner sig där på heltid ser inte vad vi gör i detlaj på jorden likalite som vi ser dem. Men då de är fria från det fysiska skalet så är de mycket mera mottagliga för våra tankar, sorger, saknader och bekymmer. De dras då till oss och vi kan uppleva det starkt i våra drömmar när vi sover.

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Moonwing
2/4/13, 7:12 PM
#6

Precis!, därför kan drömmar bli så där helt underbara och levande..-ibland kan man inte förstå att man haft en dröm nästan, den kan sitta i en hel dag-så gripande kan den vara.Glad

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
Upp till toppen
Annons: