Annons:
Etikett01-livsåskådning
Läst 1693 ggr
[rore]
12/22/15, 11:31 AM

Meningen med Livet ( och Himmelriket på Jorden. )

Jag har kikat runt på Ifokus och fastnat för dessa rader. Mycket beroende på att jag själv fått frågan via Caroline Myss bok. Trotsa tyngdlagen som jag köpte oförhappandes för några veckor sedan.

Vad är meningen med just ditt liv? Stod det i boken. Vad är det som får dig att gå upp på morgonen och Leva ditt Liv?

Min insida blev stum. Den hade inget svar. Eller jo, det kom rusande en massa olika svar. Men de kändes inte äkta. De kändes invanda och var såna svar som kanske *förväntades* komma utifrån min illusoriska bild. Så jag ratade dem. Utan att egentligen haka upp mig på detta.

Frågan har kommit och gått inom mig under en tid. Tills jag plötsligt igår fick det svar som kändes sant för mig. Via en annan tråd på en annan sait Där mitt svar på frågan blev:

Meningen med Livet?

Är att lära känna sig själv, lära sig vara sig själv, lära sig acceptera det som ÄR.

Konsumtionen, bekvämligheterna, de ekonomiska rikedomarna. Ramlar rakt igenom det hungriga slukhålet inom bords- som spär på tomheten!

_När jakten på glädje ligger utanför mig själv - Missar jag Nuet-
_

Nuet Är meningen Med Livet.

I Nuet har jag två val

Gilla eller ogilla

Kamp eller Flöde

_Var och en av oss har det valet!
_

Var och en av oss behöver ta ansvar för våra egna tankar/känslor och handlanden.

Vi kan inte förändra andra- Men när vi är sanna i vårt varande kan Vi hjälpa varandra - Om vi vill bli hjälpta!

Och dessa *bibliska ord* himmelriket på jorden*. Fick mig att haja till nu på morgonen. På nått märkligt vis har jag i min illusoriska värld fått för mig att att det ska komma utifrån.

Plötsligt en dag ska alla människor vakna upp och vara kärleksfulla,,, jag har liksom inte tänkt på att det är en process. Hos var och en. Och att vi alla finner himmelriket inom oss.

När vi är i flow och inte i motstånd!

Allt faller tillbaka på den enskilde individen och vi kan bara hjälpa varandra. När vi är villiga att VISA OSS på riktigt. Och framför allt när vi är ärliga mot oss själva.

Law of attraction.

För att finna den renaste känslovibben behöver jag erkänna och se igenom mina negativa känslor/mönster. Mina illusioner om HUR jag TYCKER att det SKA VARA. Det är då mitt ego till slut ger upp och tillåter mig att expandera.

Det känns så himla självklart nu i skrivande stund. Men ack så svårt att se när känslor av utanförskap, avund och ilska styr.

Precis allt kommer tillbaka till mig själv. Min klander och skuld beläggning över det förflutna. Det som gjordes fel mot mig. Min ilska mot den hårda kalla världen utanför mig själv. Är bara projiceringar av min egen smärta. Det upphör när jag förstår mitt förflutna. Acceptansen kommer till undsättning. Och jag behöver inte tycka om det. Allt jag behöver göra är att ACCEPTERA verkligheten.

Det blev en befrielse när insikten landade. Allt var en illusion som höll mig fånge i många år.

Och NU känner jag mig fri!

Annons:
retep
12/22/15, 8:59 PM
#1

❣🕉🎈

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Raquel56
7/14/16, 5:54 PM
#2

Jättebra skrivet Rore !
Jag tror också att meningen med livet är att rätta till de "missag"  som man
har gjort i föregående liv. Och de största är då  om man inte har visat kärleken
till vår nästa, eller om vi inte har förlåtit. Och det är inte alltid det lättaste….

Aldebaran
4/5/17, 8:45 PM
#3

Jättefint skrivet Rore  :)

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[rore]
4/6/17, 12:23 PM
#4

Tack! :)

Aldebaran
4/10/17, 9:58 PM
#5

vassego  ;)

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Farwuq
4/11/17, 6:33 AM
#6

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Upp till toppen
Annons: