Annons:
Etikett01-livsåskådning
Läst 1110 ggr
[Loet]
2016-06-19 10:54

Illusionen skugga

Insikten har väckt mig många gånger, hur tankarna far iväg i en väldig fart. både under dagtid men även i drömmarnas värld.
Hur små pyttesaker kan växa sig stora som moln. nyper mig i armen, för att se om jag är här och nu.🤫

Man får tillåta sig att skratta, ja illusionen drog iväg med mig för en kort stund.
Varför är det dom hemska nedvärderade tankar som kommer? vårt ego vill ju så mycket vara bäst här i världen.så man tål inte att se sig sämre än andra personer,man vill så mycket mera.

Egot är vårt framdrivningsystem,utan den så skulle vi inte komma någonstans i världen.fast det gäller nog att hålla fast sig så att illusionen inte får sin makt och drar iväg med en.
 Man kan ju nypa sig i armen en gång till för att vara säker.😉

Annons:
[rore]
2016-06-22 12:22
#1

Ja egot kan vara en pådrivnings mekanism. Beroende på hur vi uppmärksammar det och framför allt om vi uppmärksammar det.

För när det uppmärksammas och vi blir medvetna om motpolerna inom,, så blir det så mycket enklare att förstå sig själv

retep
2016-06-22 15:42
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Let the individual ego expand to become Cosmic Ego. MAHARISHI: “As one grows in the use of one’s potential, the support from Nature comes spontaneously. Both things happen simultaneously – growth of one’s potentiality, help from Nature – both come simultaneously. And therefore there could not be any desire which could not be fulfilled. It’s very important, we don’t get on to the so-called ideologies or philosophies of life which ask us to kill the mind, kill the ego… No killing! We are for all expansion, expansion… Expansion of the mind, expansion of the ego. Let the individual ego expand to become Cosmic Ego. And from there we want to work. Cosmic Consciousness, God Consciousness… it only needs a systematic application of the teachings. And then Cosmic Consciousness, God Consciousness are waiting for us. And they are not waiting far from us, they are waiting within us.” Photo: 1968 Maharishi with saints and guests at the shore of Ganga in Rishikesh

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[rore]
2016-06-22 16:35
#3

Det gick rakt in retep.

retep
2016-06-22 17:33
#4

Hej rore! Det där med uppmärksamhet! Ser ut som du tagit fasta på betydelsen och vikten av den…

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[rore]
2016-06-22 19:08
#5

Jaa.. det tog lite tid.. men nu har det har klarnat… :)

[rore]
2016-06-22 19:09
#6

Glömde ju… Hej retep!

Annons:
Upp till toppen
Annons: