Annons:
Etikett12-drömmar
Läst 977 ggr
C o e X i s T
2016-08-28 22:07

En syn om världsfred

Jag hade en underlig syn i en dröm. I drömmen mötte jag en vän till mig. Han visade mig en bok som han öppnade. De första sidorna i boken visade sig vara text som jag själv skrivit. Nästa avsnitt i boken var borttaget. Efter detta avsnitt följde ytterligare en del. Sedan såg jag en man med tre ögon. Mannens ansikte blev till ett ansikte med två ögon och något sade mig att mannens namn var Adam. Därefter förvreds ansiktet och blev till ett ansikte med endast ett öga. Utifrån detta ansikte uppstod fasansfulla skuggspel och förvridna ansikten som gick in och ut i varandra och jag plågades med dessa ansikten. Och ur djupet reste sig en stor skugga. Samtidigt kände jag att det fanns en möjlighet att väcka mig själv, men jag lät mig själv ändå inte vakna. Allt var ett sammelsurium av demoniska krafter och mörk energi. Men mitt i allt såg jag hur en lysande duva började ta form. Den lyste allt starkare fastän den verkade så skör. Jag kände hur en frid spred sig utifrån duvan som blev allt tydligare och som en blixt från klar himmel vände plötsligt allt och inget mörker rådde mera, utan endast ljus. Och i ljuset såg jag ett oändligt hav av människor och deras lysande själar, samtidigt som jag hörde ett nästan öronbedövande jubel. Detta var bokens sista sida och jag skrev ordet ”tack” längst ner på denna sida och när boken stängdes vaknade jag.

Annons:
[Hukanson]
2016-08-28 23:30
#1

Glory be to the 3 and the 2 and the 1 as it was in the beginning , now is and ever shall be…

Upp till toppen
Annons: