06. Andligt

Åt vilket håll?

2010-05-27 18:21 #0 av: Ghosthunter

Jag har läst och hört från många håll att när man ska öppna sina chakran så ska man börja med rotchakrat och avsluta med kronchakrat...alltså nedifrån och uppåt!

Men i nya numret av tidningen Nära som jag fick idag, så står det tvärtom, att man ska gå uppifrån och ner när man öppnar upp.

Det måste väl vara fel?..eller spelar det nån roll i vilken ordning man gör det?

/GH, SpöketSkrattande

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2010-05-27 20:21 #1 av: Huygens

Chakran är antagligen alltid mer eller mindre öppna och går antagligen inte att stänga helt, då dom ska var väldigt komplicerade medvetandecentrum förbundna med en massa Nadis. Flödet genom chakran kan variera och att "öppna" ett chakra är antagligen bara ett steg i många "öppnanden" under många liv.

Inte för att skrämma dej men du kan ju alltid läsa tråden om Kundaliniresning så du inte bara stormar på och öppnar något du inte är redo för. :)

Anmäl
2010-05-27 20:44 #2 av: Ghosthunter

Tack Huygens...Det skrämmer inte mig alls...vad ska gå fel? exploderar jag eller?Skrattande

Det där är lite för avancerat för mig och min fråga är fortfarande obesvarad!!

Anmäl
2010-05-27 21:15 #3 av: Aldebaran

läs i kundalinitrådarna på denna sajt om vad som kan gå fel och hur illa det kan gå..

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Anmäl
2010-05-27 21:23 #4 av: Ghosthunter

oki...ska se om jag orkarSkrattande

Anmäl
2010-05-27 22:14 #5 av: Aldebaran

tja en förutsättning för att få svar på sina frågor är ju att man orkar något själv..

Anmäl
2010-05-28 11:26 #6 av: Ghosthunter

Men jag ställde ju inte en fråga om det är farligt eller inte....frågan var ju i vilken ordning man ska öppna upp sina chakran. En förutsättning kan ju också vara att läsa min fråga.

Men okay...jag drar nånannanstans och fråga så slipper jag vara till besvär!!

Anmäl
2010-05-28 11:40 #7 av: Aldebaran

Du är inte till besvär...

tycker mig allt se ett frågetecken efter vad kan gå fel... Glad

Anmäl
2010-05-28 11:41 #8 av: Aldebaran

jag svararde/hänvisade på den delfrågan, någon annan som kan mycket om chakran (finns ju flera kunniga på denna sajt) kan säkert hjälpa dig med vilken ordning balanseringen bör ske..Glad

Anmäl
2010-05-28 13:35 #9 av: [yodhe]

# 0 Egentligen spelar det inte så stor roll i vilken ordning man öppnar sina chakran, men för att balanseringen ska bli bra är det bäst att öppna från roten...

Sen är det så att vi inte ska gå omkring och vara öppna hela tiden, det orkar man inte psykiskt...för det går att stänga ner helt..

Alla chakran, utom roten, bör man stänga helt...vilket det finns många olika sätt att göra på, jag brukar både öppna och stänga mig i en affirmation av en lotusblomma,

Och visst, ska man vara försiktig, men man ska heller,åter igen, inte överdriva detta..

Anmäl
2010-05-28 18:09 #10 av: Ghosthunter

Ok, jag kör som det ska vara..nerifrån och upp. Idag fick jag bra "resultat" när jag kom till och böjade öppna Throat Chakra så började det knäppa i hela rummet omkring mig och vid avslutningen, Crown Chakra, så kändes det som en hand lade sig på hjässan väldigt lätt!!Glad

Anmäl
2010-05-28 20:53 #11 av: [yodhe]

# 10 Så bra, då har du kontakt med guiderna och änglarna..

Det bästa i meditation är att inte förvänta sig något alls, då brukar man kunna uppnå det man har behov av...

Anmäl
2010-05-28 20:55 #12 av: Ghosthunter

yodhe - precis, man ska bara ta det som kommer och ha mycket tålamod..

Anmäl
2010-05-28 23:46 #13 av: Mirjami-78

Ghost: Vad spännade det du fick uppleva!!Skrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Anmäl
2010-05-29 17:03 #14 av: Ghosthunter

Pia - tja....nåt konstigt var det iallafall!!Flört

Anmäl
2010-06-03 01:10 #15 av: Mirjami-78

Du får vänta och se...Kanske får du en förklaring på det hela senareSkrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Anmäl
2010-06-23 03:57 #16 av: Alvedon

Prova att börja med att meditera på din navel. Som jag förstår det så öppnar man inte chakran utan man renar dom ungefär som att plocka bort kvistar ur en fläkt.

Anmäl
2011-07-28 15:21 #17 av: Nyfniken

Det där var en bra fråga..Jag brukar alltid öppna mig själv nedifrån men i går började jag uppifrån och jag tyckte att det var lättare att visualisera det vita ljuet komma uppifrån och ta sig nedåt genom chakrorna. När jag öppnat rotchakrat och var färdig så kändes det helflummigt. Kände mig mer öppen och mer mottaglig mot intryck. Såg allt mycket klarare. Men nu såg jag att nån skrev något om farligt här...skall gå in och läsa vidare...

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.