Annons:
Etikett13-egna-berättelser
Läst 3464 ggr
Moonwing
5/12/10, 5:00 AM

Dröm, efter dröm, efter dröm..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var med om en sådan häftig sak idag(igår), jag har "drömmande" som går i perioder..eller vad man skall kalla det;Obestämd

..-Jag vaknar av att jag vilat, (denna gång,tex ..vet att jag legat i sängen) - hört något ifrån dörren, går upp förbi hunden nerför trappan för å öppna dörren..ljudet som väkte mig var som när rådjur  står å fejar hornen, ..utanför..DÅ!..-kommer jag på att hunden ligger på rygg å sover..varför ser han inte mig?

..jag tänker;Drömmer jag?..Vips!..så är jag tillbaka i sängen igen, slumrar..

..å hör ljudet igen..går upp,.. å tänker Näe! Nu!..är jag vaken..!!.. -så jag öppnar dörren, hunden ligger kvar i sin binge,,sover på rygg..när jag går nerför trappen, å hör ljudet igen!

DÅ!.."kommer jag ihåg", ..näe..jag måste ju drömma det här..tittar på hunden..som ligger å sover å ser allmänt dum ut!…

..O VIPS!..ligger jag i sängen , igen!..å tänker; Börjar jag bli tokig nu..är jag vaken eller sover jag..så jag sträcker mig för å tända sänglampan..

..när jag trevar efter kontakten (vaknar tydligen då) -ser jag att det är ljust i rummet, solen har börjat titta in..å skämsigt drar jag tillbaka handen..å tänker-va knäpp jag är..det är ju morgon..vad håller jag på med..??!Skäms

Allt är såå fysiskt hela tiden-jag öppnar dörrar, jag är försiktig i trappen för att ej halka..allt upplevs som om man är vaken! (förutom att hunden ej vaknar)

Är det inte underligt?Tungan ute

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
[Jeremina]
5/12/10, 11:50 AM
#1

Jag tycker det låter spännande men det kan kanske vara jobbigt med upprepandet…kram på dig i alla fall goa Wingen!

Moonwing
5/12/10, 12:01 PM
#2

Kram,Mina..näe..det ä inte jobbigt..det går så fort..mest lite skämmit som sagt!..*fniss*Tungan ute-konstigt att inte känna,exakt när , man blir vaken..utan behöva titta på annat..som jag gjorde på fönstet tex..

..tänk om det är så det går till när man dör..man bara "sätter sig opp"..å ser bakåt på sin gamla kropp..Förvånad

Om man nu får ha förmånen å dö så stilla alltså!.Flört.varför jag nu kom in på de´ämnet..nä skall hämta mig lite te´, tror jag!Tungan uteSkrattande

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

[rore]
5/12/10, 6:33 PM
#3

Ojsan wingen!!

Sånna "drömmar" hade jag en period när jag var i tonåren. Väldigt märkligt fenomen,,Obestämd

Men samtidigt lite häftigt,,,(skrämmande och häftigt,, efteråt,,Skäms,)

Kanske en utan för kroppen upplevelse??Tungan ute

Aldebaran
5/12/10, 7:28 PM
#4

Upprepade drömmar är oftast verkliga (man känner ju detta)

Och dessa kan vara mycket jobbiga (jag vet) Särskillt om de handlar om fruktansvärda och traumatiska saker..

Min dröm i Pm:t vingen var ju just en sådan dröm….

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Mirjami-78
5/12/10, 11:27 PM
#5

Jag drömde vid ett tillfälle om min kollegas mamma som jag aldrig har träffat. Drömde att hon hade cancer.

Jag går så klart till jobbet dagen efter och säger detta till min kollega….men nepp hans mamma var inte sjuk just då, men några dagar senare fick de reda på att hon har cancer. Jag lovade mig själv att nästa gång jag drömmer något sådant så ska jag hålla tyst!!

Det var inte det enda drömmen jag har haft som har stämt….Och oftast så när jag drömmer om saker så är det just mindre trevliga saker som just händer och stämmer in.Rynkar på näsan

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Moonwing
5/12/10, 11:39 PM
#6

Jag drömmer tyvärr också om när någon dör, men slår ifrån mig det-men jag har aldrig..å skulle aldrig säga något..jag höll på å försäga mig en gång..

..min farmor gjorde likadant, hon såg såg dem med-jag hör istället, jag ser inte mer än spöken som "vanliga" människor- och har svårt att skilja dem ifrån vanliga m…

..så jag bryr mig faktiskt inte så mycket längre..det är sällan nåt "de" vill..i så fall återkommer "de" i ett mer allvarsamt sammanhang..som jag "förstår"..själv på ett personligt sätt oftast i drömmar, där man kan "prata med dem"- som när de levde..Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
Mirjami-78
5/12/10, 11:50 PM
#7

Jag har lärt min nu att hålla tyst. Jag visste inte att den drömmen ang. min kollegas mamma skulle hända….

Sedan drömde jag om min pappa när han var sjuk att han inte skulle överleva för min mosters man som var på andra sidan var med där i drömmen och det var för att hämta han.

Visst lär man sig efter ett tag att leva med detta hela, men jag kan känna i mellan att jag inte vill veta för det blir bara för mycket helt enkelt.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Moonwing
5/13/10, 4:18 PM
#8

Jag håller med Pia, men man vänjer sig..FlörtKyss

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Huygens
5/13/10, 10:09 PM
#9

Upprepning är kanske för att man ska lära sej något? Och man får drömmen upprepad tills man kan sin läxa. :)

Problemet är väl att hitta syftet med drömmen.

Aldebaran
5/13/10, 11:01 PM
#10

Upprepning kan vara av många orsaker, men någon form av utbildning kan ju mycket väl vara troligt… Glad

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Moonwing
5/13/10, 11:24 PM
#11

Hmmm..jag tror det kan vara en kombi av olika saker..tex vår rädsla..att släppa taget, eller att våga se saker på helt annorlunda sätt..

..-kanske lära sig lita till annat än den fysiska tillvaron..kanske vi är mer öppna när vi sas sover för vissa möjligheter..Flört vi kanske "tränar" för något..Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Upp till toppen
Annons: