Annons:
Etikett14-personligt
Läst 2826 ggr
Mirjami-78
10/6/09, 4:13 PM

Kan man älska

Kan man älska en annan människa genom att välja helt bort det inre eller ytre skönheten eller har båda delarna en betydelse?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
[GunillaF]
10/6/09, 4:33 PM
#1

Jag tycker att det yttre inte har någon som helst betydelse.

Huvudsaken den inre "skönheten"  finns! Kyss

Då strålar det yttre också.

Mirjami-78
10/6/09, 4:52 PM
#2

Jag ser det själv som så att det inre är helt klart det avgörande. Spelar liksom ingen roll hur bra personen man möter ser ut om det inte finns något innanför skalet.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Yssa
10/6/09, 8:41 PM
#3

Den inre måste väl ändå vara viktigast men ibland kan man faktiskt få både och.

chik
10/7/09, 10:20 AM
#4

Pia.Jag ser det som att utseendet blir bättre o bättre ju mer man pratar med en människa-Men ger den tid.Så mitt svar är nog att man måste ha en inre sjönhet.

Lena.P är jag i verkliga livet.

[rore]
10/7/09, 10:29 AM
#5

Absolut inre skönhet har stor betydelse,Tungan ute

 sen spelar det ingen roll hur snygg utsidan ärFlört

Aldebaran
10/7/09, 9:08 PM
#6

Men det är ju så att det r den yttre sidan vi spanar in först, eller?

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Annons:
Mads
10/7/09, 9:24 PM
#7

# 6 Inte alltid, inte för min del i alla fall Glad

Amor Vincit Omnia

nillanb
10/7/09, 9:25 PM
#8

Det inre syns i ögonen, går inte att dölja.

 

Mirjami-78
10/8/09, 12:48 AM
#9

#8 Håller med dig om det.Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Cristine
10/8/09, 1:35 AM
#10

Då är det själen ni tittar på!

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mirjami-78
10/8/09, 2:21 AM
#11

Ja själen är nog den som är vackrast hos många som man möter!Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[rore]
10/8/09, 8:42 AM
#12

#6

Att spana in någon snygging är inte det samma som att älska någon.

Måste ju kolla vad som finns under skalet ocksåTungan ute

Aldebaran
10/8/09, 9:22 AM
#13

Ja, men det är ju det jag säger… Man spanar in det yttre först, sedan går man på det inre…Glad

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Annons:
[rore]
10/8/09, 9:36 AM
#14

OkiTungan ute

Lite ord döv nu på morgonkvisten.

Ska nog ta mig en kopp kaffe tillOskyldigFlört

Mirjami-78
10/8/09, 10:23 AM
#15

Ja och det kan ju vara insidan som speglar sig redan då man spanar….Själen som man tittar på genom ögonenGlad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Cristine
10/8/09, 10:35 AM
#16

De som har en vacker själ visar det nog vid första anblicken. På andra kan man få se mycket annat också om man är uppmärksam.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mirjami-78
10/8/09, 10:43 AM
#17

Ja Cristine kan bara hålla med om dina kloga ord!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Aldebaran
10/8/09, 10:57 AM
#18

Ha ha ha.. ni e för goa… Men ni är i gott sällskap, det är få människor som säger att dom inte tittar på det yttre först. Alla är så jätteduktiga och spanar in själen i ögonens djup… heheheh..

Sedan speglar ju samhället i övrigt något helt annat…Men ingen erkänner detta…Tungan ute

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Cristine
10/8/09, 11:05 AM
#19

Nu menar jag de jag kommer nära, och jag erkänner gärna att stor del av samhället kan man inte alls titta i ögonen för där ser man mest hat droger och vilsna själar.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Cristine
10/8/09, 11:06 AM
#20

Det yttre spanar man väl mer in för att läsa av kroppsspråket.

När det gäller mej själv så har jag arbetat med så många snygga killar i mitt liv så jag valde en helt vanlig man.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Mads
10/8/09, 1:55 PM
#21

# 18 Men man kan inte dra alla över samma linje, de flesta spanar säkert in det yttre först men det innebär inte att ALLA gör det. Jag gjorde det nog förr, dock inte nu.

Amor Vincit Omnia

Aldebaran
10/8/09, 3:41 PM
#22

#21 Haha  jag har inte stött på någon ännu som säger sig att inte spanna in det yttre först.. Utan alla säger detta fina som skrivs här, men då är det kanske så då… Gud va fiiint Flört

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Mads
10/8/09, 7:51 PM
#23

# 22 Nu har du, mig Glad Min själ söker efter en likasinnad själ helt enkelt och allt annat får lätt traska förbi. Men som jag skrev tidigare så kikade jag ju förr först på det yttre, men inte mer. Inte vad gäller vänner heller.

Amor Vincit Omnia

Aldebaran
10/8/09, 10:04 PM
#24

tja vad säger man, en ödmjuk kille som jagCoolOskyldig hehe

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Mads
10/8/09, 10:15 PM
#25

# 24 Tja, man litar på vad personen säger helt enkelt Flört

Amor Vincit Omnia

[Jeremina]
10/8/09, 10:22 PM
#26

Jag måste nog hålla med Alde för de flesta i alla åldrar som jag pratat med pratar gärna om hur han/hon ser ut. Glad Sedan kan man ju tycka vad man vill om det.

Det är svårt att generalisera! Flört

Cristine
10/8/09, 10:33 PM
#27

Det var väl så att de flesta var bögar och då präglas man väl av det.Skrattande

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Annons:
Mirjami-78
10/9/09, 12:31 AM
#28

Jag säger ochså att jag inte tittar in utseendet, lär känna människans insida först. Skulle jag ha varit ute och "jagat efter utseendet" ja undrar hur långt jag hade kommit då i livet? Vi är alla olika både med utseendet och inre sida. Jag vet att för min del så är det insidan som gäller. Har varit med och upplevt mycket under mina dagar…..Och vet att den där med yttre skönhet är verkligen inte det vigtigaste i livet.

Sedan att jag ibland kan  ha skämtat om i vissa trådar där vi har haft "fest" Var är de snygga killarna/män ja det ser jag som en annan sak…för det är trots allt skämt!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Aldebaran
10/9/09, 12:32 AM
#29

okiSkrattande

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Mirjami-78
10/9/09, 12:35 AM
#30

Skrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Jeremina]
10/9/09, 1:19 AM
#31

Jag har haft sällskap med en kille som var den snyggaste i förorten där jag växte upp men ack vilken skitstövel….Skrikandesdär gjorde jag slut innan det börjat.

När jag träffade min man tyckte jag att han var så snygg och efter ett par träffar så såg jag vilken ödmjuk och trevlig kille han var också….Flört

Bara som en liten jämförelse i det här resonemanget!

Mirjami-78
10/9/09, 1:33 AM
#32

En bra jämförelse JereminaSkrattande

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Jeremina]
10/9/09, 1:36 AM
#33

#32 Killen i förtorten var ju äldre än jag och tuff och snygg men snacka om en blivande mullig mansgris..hihi Tungan ute Men du ska inte tro att nästa tjej som skulle träffa honom lyssnade på mina varningsord, icke sa nicke! Rynkar på näsan

Mirjami-78
10/9/09, 1:46 AM
#34

Jeremina…I "gänget" jag umgick i en gång i tiden var det ochså så. Det fanns speciellt en kille som var ja vad man nu ska säga om han….Men han var som han var. Tuff m.m och nästan varje tjej var svag för han. Men till slut började ju ryktet gå om han och ja han hade inte i slutet så många beundrarinnor runt sig….men det var ju ingen som kunde i början tro att han skulle vara sådan han var…..

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
[Jeremina]
10/9/09, 1:50 AM
#35

Pia…Dessa vackra gossar som tror att de kan göra som de vill..hihi!

Mirjami-78
10/9/09, 1:53 AM
#36

Ja Jeremina vissa tror ju det…Men vi kvinnor är nog inte alla gånger sämre…..Flört

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Jeremina]
10/9/09, 1:56 AM
#37

Nej, jag kan säga att jag var inte så rolig själv i 14-15- årsåldern för vissa tjejer var avundsjuka på mig och min bästis för att vi var ute med de äldre killarna. De kallade oss för "Relax" och då var det inte kul men nu kan vi skratta åt det för de hade ju rätt..SkämsVi borde ha slappnat av lite mera och inte satt näsorna i vädret..hihi!

Mirjami-78
10/9/09, 2:02 AM
#38

Jag själv har nog alltid varit lite speciell på ett sätt när det har handlat om män/killar. Jag har inte gett mig in i tävlingen bland mina vänner utan hittat egna som jag har viljat ha som de alldrig skulle ha varit intresserade ut av. Ja sedan har de nog inte ens alltid vetat om vem jag har haft sällskap med för jag var bra på att dela just på vänner och pojkvänner. Ja många som undrade många gånger…..Oskyldig Stora sonens pappa och mig skilde det 15 år i mellan…Många gånger de som visste om det sa vad ser du hos den "gamla gubben" Men det var han inte i mina ögon just då…..

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Jeremina]
10/9/09, 2:08 AM
#39

Min man är 10 år äldre än jag och vi har hållit ihop i 35 år nu. Åldern har ingen betydelse om man älskar någon.

Men man kanske sneglar lite åt lammkött ibland då alltså yngre än jag…Skäms

Mirjami-78
10/9/09, 2:17 AM
#40

Ja Jeremina…..Jag hade sälskap en gång i tiden med just "lammkött" och det fungerade inteSkämsFörvånadRynkar på näsan….Nej….jag håller mig själv nog till de som är "lite" äldre än vad jag är. Känns bättre så  för min del och tror att de har "lite mera kött på bena." För den man väljer att dela livet med ska ju även vara den där trygga stora "nallebjörnen" som kan krama om vid det jobbiga i livet…. Ja det är min åsikt…..(Jag hoppas nu bara finna den rätte nallebjörnen med tiden)Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Jeremina]
10/9/09, 2:21 AM
#41

Jag har min nallebjörn och du kommer hitta din du med!

Nu ska jag natta och säger God Natt och Dröm om Nallebjörnen Flört

Annons:
Mirjami-78
10/9/09, 2:30 AM
#42

Ja god natt Jeremina….Ja vem vet kankse drömmer jag just om en NallebjörnFlörtGlad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Halvdansken
10/9/09, 5:19 PM
#43

Kart att man tittar på utseendet först.

Jag skulle aldrig bli intresserad av en kille med skitigt hår, dåliga tänder, trasiga kläder som ser ut som om han sover under en bro eller nåt. Så får hans själ vara hur fin som helst. Vissa standardkrav finns! Att man sen inte ska stirra sig blind på ett vacker yttre är nåt man lär sig, det ska mer till än det.

När jag träffade min man visste jag med en gång att jag skulle gifta mig med honom. PANG! Det är han. Det var på en anställningsintervju. (Nej, han är inte min chef). När jag kom hem var jag rent vimmelkantig, och när folk frågade hur han såg ut så visste jag knappt. "Han hade en grön tröja och ett dykar-ur".

Så där gick vi faktiskt runt utseende och allting. Det är den konstigaste upplevelsen jag varit med om.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Aldebaran
10/9/09, 6:17 PM
#44

Amen…Oskyldig

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Halvdansken
10/9/09, 6:25 PM
#45

#44. Om det var mig du riktade dig till, så kan jag säga att han levde upp till standardkraven. Så mycket kom jag ihåg ! Tungan ute

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Mirjami-78
10/9/09, 7:06 PM
#46

#45 Jo det där med skitiga kläder, totalt missköt utseende….Som kunde fixas genom att sköta sin hygien, ja det kan man kräva.Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

kicklocks
10/9/09, 8:49 PM
#47

En karl kan ha ett alldagligt utseende och inte vara speciellt snygg i mina ögon. Men han måste hålla sig ren och ha rena kläder iaf!

Halvdansken
10/9/09, 8:53 PM
#48

Alltså är det inte bara hans själ…

Kom igen nu… man blir inte förälskad i nån som man tycker är direkt ful och frånstötande.

Sen är en av mina stora kärlekar (innan min man) en kille som man nog inte vänder sig om efter på gatan precis. Tja, det är kanske inte jag heller, om jag nu tittar mig i spegeln. Tungan ute

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Annons:
Moonwing
10/9/09, 9:06 PM
#49

Jag måste och hålla med #48,..-jag kommer inte ens ihåg hur han såg ut..Oskyldig,men jag vet ju vem han "var"..tror jag!Skrattande

..men min själsfrände ,var det definitivt… o alldaglig ,var han med-men det var inte meningen att vi skulle leva ihop.

Det lustigaste med den personen, var att jag;.. "kände igen", honom på rösten  (fast jag aldrig träffat honom förut) ..-han hade också dykt upp i mina drömmar,när jag var väldigt liten -som en man på en tågstation..mycket underligt!Obestämd

/Moonwing

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Halvdansken
10/9/09, 9:17 PM
#50

Kul, moonwing. Fler med samma upplevelser.

Jag har drömt om min man också, många år innan jag träffade honom, men eftersom vi i drömmen var i en "huvudstad" trodde jag på Stockholm (och svensk), men vi träffades i Köpenhamn (och han är dansk). Där ser man!

Jag tycker att min man är jättesnygg, påminner lite om Michael J Fox tycker jag, men om nån annan träffar honom så kanske de tycker "tja.. jo.. ok.. lever upp till standardkraven" Skrattande 

In the eye of the beholder, som det heter på utrikiska!

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Jeremina]
10/9/09, 9:32 PM
#51

#50 Wow…Michael J Fox…det var inte illa det. Flört

Halvdansken
10/9/09, 9:48 PM
#52

Du såg ordet "lite" va? Men till viss del, smal och atletisk. Dock lite längre.  Nåt med ögonen…

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Jeremina]
10/9/09, 9:49 PM
#53

#52 Jag reagerade för jag är barnsligt förtjust i Tillbaka till framtiden filmerna….Skäms Han har snälla ögon!

[budewabo]
10/10/09, 10:23 PM
#54

Jag gick och sa att jag önskade mig en relation där vi 'jackade in på alla nivåer'. I det läget hade jag inte benat ut för mig själv vilka nivåer jag pratade om. Jag bara kände intuitivt att det handlade om fler saker än t ex sex, utseende osv.

Flera år senare fick jag klart för mig vilka nivåer/aspekter jag hade pratat om.

  • Andligt - en känsla av att höra ihop
  • Intellektuellt - intressanta samtal
  • Emotionellt - känna, skratta, gråta, rädsla, sårbarhet
  • Fysisk aspekt - sexuellt, attraktion, lekfullt
  • Praktisk aspekt - relation, flytta/bo ihop, samarbeta

Många relationer, kanske de flesta, bygger på att man jackat in  på en, två eller tre av dessa aspekter. Det är kanske därför skiljsmässofrekvensen i Sverige är omking 40 procent.

För en del människor kanske t ex utseendet inte har någon betydelse men jag skulle ljuga för mig själv om jag sa det. Samtidigt fungerar det ju inte om partnern ser på andlighet som flum och övertro.

[yodhe]
10/10/09, 11:14 PM
#55

# 54

Det kan jag vekligen hålla med om..

Annons:
Moonwing
10/11/09, 12:14 AM
#56

Jag kommer alltid tillbaka till aspekten om drift-styrdhet dvs vår sk  underliggande drifter som driver oss  som biologiska varelser.

Speciellt när vi talar om dessa saker-återigen tror jag inte vi är medvetna om,hur mycket "osedda" faktorer hos motparten som lockar oss till att påbörja ett förhållande. Älska i den meningen att man hittar sitt livs kärlek, är nog ytterst sällsynt.

Varför skulle inte vi (som dessutom är mer logiskt tänkande än djuren) -dras ännu mer till egenskaper hos en partner som betyder överlevnad-bra utseende är en sådan!

(Kanske var det så i vår tidiga utvecklings-historia,att en snygg läcker individ -kunde få lätt  att skaffa ännu en partner..om man själv föll bort..för åter-reproduktionens skull,vem vet vad som driver oss egentligen..)

-Vad?..Förvånad-säger du!..Jo,i vår moderna värld..har en snygg ung människa,kanske smart med-mycket stora förutsättningar att tjäna stora,snabba pengar…förnekar vi en sådan aspekt ljuger vi för oss själva!

…en sån kille/tjej..skall man nog "hänga med"..om inte annat tills denne/denna.. är tvungen att beställa en tid hos plastik-kirurg..

Sen finns det ju dem som "bara tänker"..lixom,..och tänder på intelligens..Hhmmm…så kan det va!Flört

/Moonwing

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

[budewabo]
10/11/09, 12:39 AM
#57

#56

Precis - I want it all!

Ung, sexig, rik, pigg, händig, smart, vacker och tänkande kännande partner! No less, no more. Och det räcker med en!

Varför be om good när du kan få great.

Flört

Upp till toppen
Annons: