Annons:
Etikett13-egna-berättelser
Läst 1425 ggr
[rore]
8/24/09, 11:47 AM

Förlåtelse

Ibland kan vi vara fast i sorg, agg rent av hat gentemot någon som gjort oss illa.

Negativa energier som gnager oss och som vi inte vet vad vi ska göra av.

Förlåtelse är ett mäktigt, magiskt ord och måste ju som sagt komma inifrån oss själva för att fylla sin funktion.

När vi inte känner förlåtelsen inom oss, utan drivs av ilska,vrede, sorg och smärta.

Då finns ingen förlåtelse inombords

Hur når vi lindring då, utan att bli bittra?

För mig kom detgenom acceptansen. Jag kunde helt enkelt inte förlåta.

Jag var så fylld med hat och bitterhet att det kändes fullständigt oöverstigbart och jag bad en bön om att Universum skulle komma till min undsättning.

För jag kunde och ville verkligen inte sitta fast där jag var.

Det hjälpte mig att släppa taget om just känslan och jag blev fri från känslan som höll på att förgöra mig.

Hur gör/gjorde ni för att komma vidare?

Annons:
Wargmane
8/24/09, 11:53 AM
#1

Jag brukar i dessa situationer försöka komma till 1. Förståelsen dvs Förstå handlingen, Förstå den lilla människan och Se varför !

När jag Kan se upprinnelsen…finn acceptansen och därigenom Förlåtelsen!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

[yodhe]
8/24/09, 1:54 PM
#2

Jag gör alltid som #1 säger i inlägget.

Förlåtelsen ligger alltid i ditt eget arbete, det finns en mening med allt i livet, även detta..

Det är bara du som är ansvarig för dina känslor.

[rore]
8/24/09, 2:26 PM
#3

#1 och #2

I just det specifika fallet som detta rör kan jag för mitt liv inte förstå handlingen,,,

Därför upplevde jag det så himla skönt att kunna lämna över all ilska, sorg och vrede till någonting som var och är så mycket större än mig själv och där med finna en frid i att det faktiskt är möjligt att göra så.

Att just kunna lämna över. Det hjälpte mig att få ro och perspektiv. Jag vet att jag inte är klar med detta, att det kommer tillbaka.

Kanske har jag mognat tills dess. Jag hoppas det.

Mads
8/24/09, 2:34 PM
#4

Man kan inte alltid finna en mening och förståelse för saker och ting som händer i livet om det så gäller en själv eller någon annan. Men förlåta ända in i hjärteroten kan man göra för sig själv och för sin egen själ, för att bli fri och må bättre oavsett om man förstår eller inte. Som du beskriver det Rore, lämna över det helt enkelt.

Amor Vincit Omnia

Wargmane
8/24/09, 2:52 PM
#5

Jag har ett tips…Hamnade i en sådan situation Där jag Inte kunde förstå Varför…

I min tanke regenerade jag personen till den var ett litet barn….försökte se var dennes referensramar till hur man behandlar människor hade skapats …dels på det jag visste men försökte oxå sätta mig in i mer än så…..

Då kunde jag förlåta personen eftersom Jag fick en förståelse till beteendet….Att se att denne person själv var ett sårat litet barn…gjorde förlåtelseprocessen Mycket lättare !

Det Innebär inte att Händelsen till Mig är OK men jag kan förlåta och förstå från ett annat perspektiv….

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Upp till toppen
Annons: