Annons:
Etikett06-andligt
Läst 1668 ggr
[Jeremina]
2009-08-23 04:14

Om ni mediterar...

Ni som mediterar..hur gör ni?

Annons:
Mads
2009-08-23 15:57
#1

Jag har precis skaffat mig en cd med meditation ledd av Iris Hall, ska bli spännande att testa.

Hur gör du själv ?

Kram

Amor Vincit Omnia

[Jeremina]
2009-08-23 22:29
#2

#1 Jag mediterar inte som andra gör och det var därför jag ville veta vad andra menar med att meditera….Kram

Mads
2009-08-23 22:31
#3

# 2 Aha, men du mediterar du då ?

Kram

Amor Vincit Omnia

[Jeremina]
2009-08-23 22:49
#4

Nej, jag bara finns och tar emot det som kommer så jag lyssnar inte på cd eller "flummar". Som sagt jag bara drar mina djupa andetag så är jag igång! Åh, vad svårt…hoppas ingen missförstår flummar….Obestämd

Mads
2009-08-23 22:50
#5

Jag missförstår inte för jag har aldrig lyckats meditera om man ska gå på hur många andra beskriver det, men just denna cd skiva fick mig att hänga med lite mer i flummet då Flört

Amor Vincit Omnia

[Jeremina]
2009-08-23 22:52
#6

#5 Vad bra att du förstår vad jag menar och jag hoppas att några kommer att berätta om sina meditaionsstunder för jag förstår inte hur de gör!!! Obestämd

Annons:
Mads
2009-08-23 23:02
#7

# 6 För min del när jag lyssnade en stund på denna skiva så blev jag liksom helt inne i hennes röst och man gjorde det hon sa. Sen blev jag iskall från midjan och upp och varm neråt i kroppen. Sen kom det ett starkt ljus som nästan bländade trots att jag blundade…speciellt må jag säga Obestämd

Amor Vincit Omnia

[Jeremina]
2009-08-23 23:20
#8

#7 Wow…låter häftigt! Glad

Wargmane
2009-08-24 01:08
#9

Tja jag hör till de "nitiska" mediterar minst en timma om dan….och har gjort i Många år….Mediterar inte över nåt särskilt mer än att tömma "Mind"

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Cristine
2009-08-24 01:36
#10

Nu på sommaren så lägger jag mig i gräset och låter mina tankar rinna från pnnan och ner i gräset.När det är tomt koncentrerar jag mej på ljuden runt omkring som insekter och fåglar., medans jag andas djupt.Många gånger kommer någon och hälsar på. Regnar det ute så sätter jag mig på ett ställe där jag hör regnet bra och tänker mej under ett vattenfall, då renar jag mig både innuti och utanpå.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

[Jeremina]
2009-08-24 01:51
#11

#10 Det kan jag känna igen….men kännetecknar det meditation idag? Jag tycker att det ska propsas på att man ska köpa dyra böcker, cd mm. Det behöver inte jag iaf och tydligen inte du heller.

Cristine
2009-08-24 02:03
#12

Nej jag behöver inte mer, men skivan med Iris Hall är bra rför den som vill börja med guidad meditation. Jag fick den för ett år sedan och efter att ha lyssnat på den ett par gånger hade jag bara musiken. Men nu lyssnar jag mest på Karunesh när jag mediterar till musik också Era och Enigma. Den som vill ha kan skicka e-mail till mej. Pm.a så får ni adressen.

Cris sajtvärd på Livskvalitet & Utomjordiskt.

Hemsida www.livskvalitet-2.se  kliv in!

Varför står mina fötter på jorden när resten av min kropp är ute i rymden.

Mirjami-78
2009-08-24 02:33
#13

Jag ska börja med detta…har inte hunnit men nu måste det hinnas med.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
ojrip
2009-08-24 17:44
#14

Hej

Jag ligger i sängen. Blundar. Och försvinner Glad

Kvar blir tomhet och energi i rörelse.

Underbart!

Kram, Pirjo

riakunai
2013-09-21 00:10
#15

När jag mediterar i duschen föreställer jag mig att alla dåliga tankar spolas ner med vattnet i en mörk färg. Jag kan även göra så att jag tar djupa andetag, andas ut det dåliga och andas in det bra. Den variant jag kör mest med är att skicka runt mina energier i kroppen. Börja i huvudet och arbeta mig neråt till tårna. Så gör jag så några gånger ^^ Rätt svårt att förklara..

Upp till toppen
Annons: