Annons:
Etikett11-kroppen
Läst 3499 ggr
Wargmane
2009-08-17 14:40

Få Hjälp med Kroniska Sjukdomar

Vill här berätta om ett ställe som har hjälpt mig Väldigt mycket…

Jag vet ju att det är många härinne på sajterna som har lång tids sjukdom av olika art.

Jag har själv svår artros..men blev för 5 år sedan behandlad på Vidarkliniken i Järna !

ojjj vad bra jag mådde efter 2 veckors vistelse där …det blev som en utbildning i hur man förhåller sig..till sjukdomen.

Behandlingen bestod oxå i antroposofisk medicinering och terapier!

Dessa två veckor blev en Stor vändpunkt för mig i hur jag hanterar min kropp…och framför allt hur jag förhåller mig!

Så ni som inte tror att ni ska bli bra igen…ge er själva en chans…ta reda på om ditt landsting har avtal…detta går att läsa på deras hemsida , då betalar ditt landsting vistelsen där!

http://www.vidarkliniken.se/

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Annons:
[Pirkkolino]
2009-08-17 15:58
#1

Hej #0.

Jag har lång erfarenhet av Vidarkliniken. Jag lider av svårbehandlade allergier som har angripit även mina leder. Redan ca 20 år tillbaka fick jag komma till Vidarkliniken. Sedan hade jag även husläkare där många år. Bästa medicinska hjälpen kunde jag inte få någon annanstans. Och att blir bemött som en "hela människa" är värt mera än guld. Alltså, min erfarenhet av Vidarkliniken är det bästa, inom sjukvården, vad jag har varit med om under mitt långa liv.

 Pirkkolino

nillanb
2009-08-17 18:05
#2

Det låter ju helt fantastiskt det här juFörvånadGlad

 

[rore]
2009-08-17 18:10
#3

Åh, detta verkar vara alldeles för bra för att vara santFörvånadGlad

Ska ta mig ett snack med doktorn nästa vecka. Håll en tumme för mig då

[Pirkkolino]
2009-08-17 18:23
#4

Jag kan säga av min egen lång erfarenhet att bättre bemötande man knappast kan få någon annanstans än Vidakliniken. Liksom metoder vad de använder att lindra och bota sjukdomar, inte innehåller kemikalier och olika gifter vilka gör många människor ännu sjukare. Som t.ex. min allergi/ledbesvär förvärras av sk. skolmediciner vilka innehåller färgämner och konserveringsmedel osv.

Jag håller båda tummen, att ni som behöver blir bemötta som hela människa, får möjlighet att besöka i Järna. Min erfarenhet är i alla fall så positiv och jag är evig tacksam mot flera läkare på Vidarkliniken.

Pirkkolino.  Glad

nillanb
2009-08-17 18:38
#5

Så underbart att läsa att ni, både Wargis och Pirkkolino är så positiva till de behandlingar och bemötande ni fått hos Vidarkliniken!!!

Ja kanske skulle jag ta och diskutera detta med min läkare.

Nilla

 

Mirjami-78
2009-08-17 21:36
#6

Behandlar de även barn, med föräldrarnas tillåtelse? Min store son han medfödd stelhet i lederna som tyvär blivit värre med åren. Är rädd att han en dag ska inte kunna gå själv. Han har en del värk med.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Wargmane
2009-08-17 21:52
#7

japp det gör de!!

ååhh snälla prata med hans läkare…vi har ju avtal här i västra götaland!!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Mirjami-78
2009-08-17 21:55
#8

Ja jag ska prata med personalen på habliteringen. Kankse känner det till denna ställe och kan skicka iväg oss dit….Tror att han många gånger har mera ont än vad han säger. Han har haft detta sedan han föddes så tror inte ens alltid att han tänker på hur ont han har. Det har liksom blivit en vardag för han tror jag.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Pirkkolino]
2009-08-17 22:00
#9

Pia99 

Läkarna vilka arbetar på Vidarkliniken har tagit exakt samma läkarlegitimation som alla läkarna i Sverige. Men efter den examen har de läkarna vilka jobbar där läst och praktiserat även sk. alternativmedicin. De har långa utbildningar bakom sig. Alltså de tar emot både barn och vuxna.

Jag var där med mina yngsta barn upprepade gånger när de var små, och vi hade även vår husläkare där tills mina barn blev vuxna.

Pirkkolino.

Mirjami-78
2009-08-17 22:12
#10

Alternativmedicin kan vara bra med om det hjälper känner jag. Ibland kan det tom. vara bättre tror jag.

Min mamma tog mig till ett ställe när jag var liten för jag hade exem i hårbotten och armvecken. (Kommer inte ihåg just nu var det var hon tog mig men har något med naturmedicin att göra har jag för mig) Läkarna hade skrivit ut kordison shampo och mamma ville inte använda detta då mitt långa vacka hår skulle bli förstörd. Men på det där stället vi var på fick vi en annan sort medicin. Tabletter i någon form som konstigt nog gjorde så att det hela blev bättre. Var många år helt fri från de exemet.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Pirkkolino]
2009-08-17 22:24
#11

#10 Det är så. Och dessutom läkarna på Vidarkliniken är duktiga att se många sjukdomar av människor utan massa prover och andra undersökningar. Deras vidare utbildning syftar på att känna såna tecken av människan vad inte ingår alls i vanliga läkarutbildningen. Jag var där så ofta och fick mycket information av min husläkare som var enligt mig och mina barn, världens trevligaste, omtänksammaste och klokaste person.

Pirkkolino.

Mirjami-78
2009-08-17 22:30
#12

Ja ska ta och prata med sonen hablitering….Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Pirkkolino]
2009-08-17 22:35
#13

Pia99 Gör det. Jag önskar lycka till. Glad

Annons:
Mirjami-78
2009-08-17 22:37
#14

#13 Tack och tack för all info ni gav mig om detta stället. Visste inte ens att det fanns.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Jeremina]
2009-08-18 00:30
#15

Det låter mycket intressant….Glad

Anco
2009-08-18 01:18
#16

#15 Håller med dig… ser också att Region Skåne har avtal…. kanske man ska ta en diskussion med läkaren….

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Wargmane
2009-08-18 01:25
#17

Ja snälla ni försök iallafall !! Glad

Ni kommer inte att bli besvikna!

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Anco
2009-08-18 01:53
#18

#17 Skrattande I will try!!!

"Lev i nuet, sedan kan vara försent"

Medarbetare på Druid&Shaman

Mirjami-78
2009-08-18 01:55
#19

Ni som har fått igenom det att åka på det där stället, har det varit svårt att få igenom det??

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[Pirkkolino]
2009-08-18 02:07
#20

Pia99 Om de inte har förändrat någonting sedan jag har varit där. Då kan man bara beställa tiden hos någon av läkarna. Så var det i alla fall förut. Det är bäst att du ringer eller mejlar dit och frågar hur man beställer tid och vad besöket kostar osv.

Pirkkolino.

Annons:
Mirjami-78
2009-08-18 02:09
#21

#20 Tack ska göra det.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

helo
2010-09-27 21:16
#22

Tack , ska försöka få komma dit för nu orkar jag inte mkt längre Glad

Mirjami-78
2010-09-27 21:29
#23

Härligt att denna tråd kom upp igen så jag kan ta upp detta med sonen nya hab. när vi kommer dit.Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: