Annons:
Etikett10-själen
Läst 2806 ggr
[Jeremina]
8/22/09, 2:52 AM

Min inre röst

Min inre röst brukar ofta leda mig rätt..hur är det med eran om ni nu upplever att ni har någon?

Annons:
Aldebaran
8/22/09, 2:55 AM
#1

Din inre röst eller den sk. samvetets röst är ju din monad som talar… Se inlägget "rösten från ditt sanna själf"

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[Jeremina]
8/22/09, 2:57 AM
#2

#1 Okej…ska läsa det i morgon!

Aldebaran
8/22/09, 3:02 AM
#3

Ehhh Jeremina du har redan läst och svarat i det inlägget… "va fint skrivet tror jag att du säger.-.." ??

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[Jeremina]
8/22/09, 3:11 AM
#4

Glad#3 Sorry! Då har det varit för mycket information att ta in så jag har missat och blandat ihop saker.Kom ihåg att jag har först ikväll ett fungerande internet. Under 2 månader har jag fått snabba mig att läsa och ibland kanske svarat lite snabbt. men nu ska jag kunna läsa i lugn och ro…..

[Jeremina]
8/22/09, 3:20 AM
#5

Jag har läst igen och håller vid det jag skrev i inlägget men jag måste vara dålig på att uttrycka mig ibland för min fråga var inte riktigt detsamma….

Jag måste nog sova nu för att det är nog lite tomt i huvudet just nu. Ikväll har jag läst mer än min hjärna kan ta in…natti!

[rore]
8/22/09, 12:15 PM
#6

Allt för ofta har jag försummat min tysta låga röst genom åren, men den kommer allt mer fram.Glad

Övnig ger färdighetFlört

Annons:
Aldebaran
8/22/09, 12:54 PM
#7

Samvetets röst bör man och skall man följa. Det är din monad (överjag) som pratar(varnar dig) för att falla i samma fälla igen som du tydligen redan har erfarenhet från…

Hur många ggr. aviker vi inte från detta och går emot samvetet? Även i "små" saker?

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[Jeremina]
8/22/09, 5:02 PM
#8

#7 Ja, alldeles riktigt !Jag vill med mitt inlägg höra hur ni andra funderar! Jag brukar inte gå ifrån det men ibland gör jag det och då blir det inget bra…..kram Flört

Mads
8/22/09, 8:36 PM
#9

Jag har varit riktigt dålig på att lyssna till min inre röst/intuition eller vad man nu väljer att benämna det och det har inte gett bästa resultat, så nya tag med en annan inställning till det hela nu kan jag säga.Glad

Amor Vincit Omnia

Aldebaran
8/22/09, 10:24 PM
#10

#9 Ja, det är alltid bäst att lyssna till den…Glad

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Mads
8/22/09, 10:37 PM
#11

# 10 Tror så också, vet faktiskt inte varför jag inte gjort det mer tidigare. Kanske en rädsla för att ha fel, dåligt självförtroende vad gäller just den biten kanske..Glad

Amor Vincit Omnia

[Jeremina]
11/19/09, 9:41 PM
#12

Min inre röst säger mig en massa saker nu och jag vet inte om jag ska följa den eller inte Obestämd

Mads
11/19/09, 10:44 PM
#13

# 12 Just nu bör du nog vara lite skeptisk är min spontana känsla…kanske är det mycket känslor  i omlopp ?

Kram

Amor Vincit Omnia

Annons:
[Jeremina]
11/20/09, 12:21 AM
#14

#13 Du känner rätt ang många känslor i omlopp

Kramis Flört

Moonwing
11/20/09, 10:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Jag har varit "jääätteeeetrååååkiiggg!"..eftersom jag gått efter min inre kompass ett tag-men man får väl ta de då…Flört

Typ får man höra; "-Nämen , sån här´n..har du ju aldri va´tt föru

..är du sjuker?"

…No!…I am feeling great!!Tungan uteSkrattande..

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Tride
11/20/09, 4:30 PM
#16

Jeremina (0ch ni andra) Om du inte vet vad du skall göra, så gör ingenting! Är ett gammalt klokt råd, som jag hörde av en esoteriskt intresserad person för länge sedan. Svårt i vårt handlings-orienterade samhälle, men bra, tycker jag. Bra tycker jag också att läsa att Moonwing följer inre rösten trots omgivningens åsikter. Vad ved de, egengligen? Kyss

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tarzan88
11/20/09, 6:28 PM
#17

Den inre rösten,tror ni att den ALLTID har rätt?Förvånad

Är de själens vilja eller de rätta svaret ?

[rore]
11/20/09, 6:32 PM
#18

#17

Beror nog på hur väl vi har lärt känna oss själva skulle jag vilja påstå….

Farwuq
11/20/09, 8:00 PM
#19

#17

Man måste lyssna på den och lära känna den, sätt den lite på prov och se om den håller vad den lovar.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
11/20/09, 8:03 PM
#20

# 16..ja,vad vet de?..inte mycket!Kyss

..som vanligt brukar folk i allmänhet veta mer om en själv..än, en själv!..då kanske den inre rösten är att föredra!Flört hi,hi!

..då lever man i alla fall ej efter "andras pipa"-utan efter sin egen!Cool

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
Aldebaran
11/20/09, 9:08 PM
#21

Den inre rösten, tror jag alltid har rätt. Den försöker guida oss genom livet och till rätt saker (jmr med personliga guider som det pratas om på våra systersajter).

Men vi är oftast väldigt upptagna i det lägre personliga egot med alla saker vi har för oss i detta fysiska liv för att lyssna ordentligt…

Det personliga egot (lägre jaget) är alldeles förstort på den nivå vi befinner oss på nu.

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[Jeremina]
11/20/09, 11:02 PM
#22

Sedan kan man ju höra vad den inre rösten säger men ändå göra tvärtom Obestämd

När det gäller guider och då talar jag om mig själv så ser jag och hör den store mannen som är en guide åt mig väldigt väl Flört

Tride
11/20/09, 11:22 PM
#23

Min inre röst säger just nu att jag skall bara hålla mig stilla och inte försöka påverka. Svårt, men samtidigt skönt. Det handlar om tillit och om det slags tystnad, när tidigare misstag blir synliga. Sånt man gjort fel och inte kan springa ifrån, om ni förstår . .. ..Obestämd

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tarzan88
11/20/09, 11:23 PM
#24

# 22 de känslan va? som man har inom sej som är inre rösten ?

[Jeremina]
11/20/09, 11:40 PM
#25

#24 Just precis……Glad

[Jeremina]
11/27/09, 12:16 AM
#26

Min inre röst har lett mig till en person som jag trivs mycket bra med!

Upp till toppen
Annons: