Annons:
Etikett13-egna-berättelser
Läst 3322 ggr
cillaj
5/19/09, 10:18 PM

Reinkarnationsterapi med Jörgen Sudvall

Ingress: Detta är en sann berättelse av en upplevelse i en reggretion och av personliga själ kan inget namn uppges.

Har någon varit med om en reggretion?, skriv gärna och berätta.

Min väninna anmälde mig till en casting för ett program med Strix television, Tidigare liv. Hon tyckte att jag skulle passa att vara med där.

Det ringer en kvinna hem till mig och frågar om jag vill komma på en intervju, jag åker dit.

Väl där träffar jag Jörgen först för ett samtal, han säger att jag är en healer redan och frågar om jag använder mig av det. - Ja, svarar jag.

När vi pratat färdigt ber han mig lägga mig ner på en säng som står i ett avgränsat rum, med fler kameror uppriggade. Det känns lite konstigt att ha all denna uppmärksamhet.

Vi börjar iallafall, han tar ner mig i hypnos med att räkna, och jag blir en man i ca 35-års ålder med brun skinnjacka och kråsskjorta, svarta knälånga byxor med vita strumpor och svarta skor med ett stort spänne på. Jag har halvlångt lockigt ljust hår. Min hatt är svart och påminner i formen om en svamp. Getskägg, men ser ganska feminin ut i ansiktet. Ca 170 cm lång, normalbyggd kropp. Året är 1864-1865.

Jag letar efter min dotter Lovisa som är 5-6 år gammal. Hon har en vit klänning med volanger och ett brett rosa sidenband tunt midjan, vita strumpor och svarta skor, en vit hätta på huvudet med rosa band i.

Jag står vid en nedtrampad grusvägkant, på ena sidan rinner en kanal. Lovisa leker vid en strandkant alldeles nedanför, jag ropar; -kom nu. Men hon vill inte, hon fortsätter att leka. Efter en stund kommer hon och vi går längs grusvägen fram hand i hand, det känns som om vi går i utkanten av en mindre stad.

Vi kommer fram till ett stort gult hus med vita knutar och snickar- glädje som detaljer. Det har en stor bred trappa med vita pelare. Det står folk i fönstren och skriker, soldater står nedanför och skjuter, dom har röda rockar på sig. Folket är mörkklädda och ser ganska fattiga ut. Det kommer fler soldater i vagnar, tumult uppstår, verkar vara någon form av ockupation, jag vet inte vad det handlar om.

Jag, mitt namn är Antoan Toulous, vi bor i Frankrike. Vi kommer inte förbi soldaterna, jag är jätte rädd och Lovisa är skräckslagen. Till slut hittar vi en lucka och kan smita emellan, förbi ut mot en klippavsats upp mot en hög grässlätt till ena sidan av kanalen. Det blåser kraftigt, min hatt blåser iväg och Lovisa skrattar, vi tittar ut mot vattnet där den flyter och guppar upp och ner.

Vi går tillbaka mot vägen, det är fortfarande tumult, folk springer omkring, vi får tränga oss fram till våran gränd, den är trång och smutsig, vi bor på andra våningen, det är en mörk trappuppgång med träräcken. Väl hemma väntar min fru på oss, hon är ca 25 år, hon har en vit klänning med små blommor på. Hon är blond och har håret uppsatt i lockar med hög höjd. Vi har tjänstefolk.

Vår lägenhet är ganska stor, mörk panel på väggarna med tapet överst, tunga sammetsgardiner och stora skinnmöbler, rödmönstrade stora mattor. Jag sätter mig i en fåtölj och somnar till en stund. Lovisa springer omkring och trallar på en melodi.

Jörgen ber mig gå framåt i tiden.

Jag är en äldre man nu, vitt hår, snipen och smal näsa, lite krum, ganska mager och bär svarta kläder. Vi är på mitt kontor, mina tre rådgivare, jag och en anställd som befinner sig i rummet bredvid diskuterar om vi ska köpa viss spannmål eller inte, det är ett mörkt rum, åter med panel på väggarna, tunga gardiner, ett stort tungt vackert skrivbord i trä.

Jag känner mig trött och irriterad, mina rådgivare diskuterar högt, argumenterar hit och dit, det känns som om jag inte bryr mig längre, jag är gammal och utsliten. Mitt kontor har adress nr. 5. Jag ser inget gatunamn, men längre ner till höger, ungefär en kilometer ligger hamnen, längs med kanalen, på andra sidan finns höga kullar och mittemot finns höga hus i tegel.

Jörgen ber mig åter att gå framåt i tiden.

På min dödsbädd, jag ligger i min säng, gardinerna är fördragna, bara en springa ljus lyser in. Min fru är hos mig och några andra som jag inte känner igen, kanske tjänstefolket. Min dotter är inte hos mig, hon har flyttat till en annan stad och är gift.

Jörgen ber mig att gå ur detta liv.

Jag lyfter ur kroppen in i ett enormt vitt ljus, jag flyger utan kropp, det känns underbart, jag är fri och mår otroligt bra.

Har aldrig  kännt en så stor befrielse någonsin på jorden. Jag vill tillbaka till ljuset igen.

Den här TV-serien "Tidigare liv"sändes under året 2004, personen i reggretionen blev inte antagen.

Skrivet av Cilla.

Annons:
Wargmane
5/19/09, 10:26 PM
#1

wow det var en fin berättelse !

Så klart och tydligt!!

Jag Är ju Regressionsterapeut och har Många såna här upplevelser..bl.a mina egna liv som jag har 9 timmar inspelat på band från min utbildning hos Ylva Cronstedt.

Fast när det är tidigare liv heter det egentligen Reinkarnationsterapi

regression berör mera här och nu dvs Detta Liv!

Det är en overklig känsla när man upplever detta och just i övergångarna …Ja där vill man gärna vara kvar !

tack Cilla !

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

cillaj
5/19/09, 10:29 PM
#2

Har ändrat det nu, men dom på TV kallar det för reggretionsterapi.

Ayena
5/20/09, 1:32 AM
#3

Jag har också gjort en regressionsresa. Jag ska ha den nerskrivet någonstans på iFokus. Ska se om jag hittar den………

Ayena
5/20/09, 1:38 AM
#4

Här kommer den:

Detta är min berättelse av en regression jag gjorde 1996 hos Marie-Louise Brenner, senare Mariel Månfalk i Malmö.

Innan jag gick tillbaka till det livet jag ska berätta om gick jag tillbaka till min barndom och tiden för min födelse. Bla a fick jag otäcka upplevelser om att bli jagad och bortförd. Det var detta som ledde till denna inkarnation. Jag återberättar allt som jag fått nedtecknat av Mariel.

M: Var befinner du dig nu?

G: Jag står i ett hus och tittar ut genom ett fönster. Jag ser folk springa nedanför, på gatan.

M: Varför springer de?

G:Det smäller och jag ser hus brinna. En stor hop av människor, det verkar kaos.

M: Hur ser huset ut där du står?

G: Jag står på 2:a våningen och tittar ut. Jag är ensam här.

M: Hur gammal är du?

G: Jag är vuxen - 24 år.

M: Hur ser rummet ut?

G: Det är ett stort rum men här finns inga möbler längre. Det är ett flott hus i rokokostil. På väggarna finns ljusgrön träpanel med mönster i guld. Det är mycket vackert. Golvet är någon sorts parkett. Det knarrar när man går på det.

M Vad har du för kläder på dig?

G: Fin klänning. Lång kjol i mörkgrönt siden. Det frasar när man rör sig. Jag ser en svart spetsbrodyr längs ute på armarna, som går ut över handen. Kanske är det någon sorts schal - vet inte. Jag har långt rödblont hår som är uppsatt i lockar.

M: Hur känner du dig?

G. Rädd. Varför jagar dom mig? Vad har jag gjort för fel?

De som jagar mig är arga människor. De anklagar mig för att jag är rik. Jag förstår ingenting. Jag har ju inte gjort något! De kan ju lätt komma in och ta mig här. Dörren är ju inte låst. Det är min makes arbetsrum. Han är en ämbetsman och har tagits bort. Mina barn har också tagits bort någonstans.  Jag vet inte vad som hänt med dem.

M: Vad gör du nu då?

G: Jag väntar tills det blir lungt. Plötsligt är det lugnt och jag vågar mig ur.  Jag går ut och när jag passerar torget känns det mycket obehagligt. Jag går in på en liten gata med kullersten. Där finns träd på båda sidor som en allé. Jag går ut från staden. Vet ej vart jag ska ta vägen. Jag är helt ensam och har mist alla mina nära. Jag är mycket ensam och hungrig. Vågar ej gå in på någon gård för att be om mat. De kommer att känna igen mig. - Det är skymning och jag sätter mig mot ett träd. Mina fötter värker eftersom jag inte är van att gå så här långt.

M: Vad händer sedan?

G. Jag vill inte fortsätta detta längre! Det känns väldigt obehagligt och jag får ångest. Ta mig härifrån!

M: Du måste gå igenom detta. Var är du nu?

G: Det är morgon och jag befinner mig en bit från en by. Jag kan se kyrkan. Jag är uppe på en kulle. Här uppe känns det skönt. Gräset är mjukt och solen skiner. Känns tryggt för stunden. Jag vill inte fortsätta längre!

M: Varför det?

G: Jag vet att dom kommer att döda mig, bara vet detta. Jag vill inte mer!

M: Du måste fortsätta. Var är du nu?

G. De har hittat mig och tagit mig till fånga. Jag är på torget. Ser en träställning - det är mycket blod.

Herregud vad folk är dumma! Dom stirrar på mig! Där finns gummor med klutar på huvdet. Dom ser alla så hatiskt på mig. De hatar mig för att jag hade det bättre ställt. Jag vill bort från detta. Det är en giljotin. Jag ser det stora bladet av stål. Där finns blod på det.

- Nu är allt lungt och skönt. Nu finns där inget mer.

*

De närmaste veckorna kom där mycket mera till mig om mitt liv som fransk aristokrat. Jag var gift och hade två barn. Barnen hette Antoine och Therese. När min make och mina barn blev tillfångatagna i vårt hem var jag tillsammans med min älskare.

En kväll satt jag och undrade över vad den där kvinnan kunde ha hetat. Då tar jag tag i en penna som ligger på bordet och en liten papperslapp där jag på baksidan skriver en namnteckning - Catherine Du Champs.

Aldebaran
5/20/09, 1:40 AM
#5

Jag har aldrig gjort eller varit med om någon regression.. Men jag har tydliga minnen ändå..

Hade varit kul att testa någon gång…

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Wargmane
5/20/09, 1:45 AM
#6

# 5 Det kan ordnas snabbt !! Glad

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Annons:
Aldebaran
5/20/09, 2:02 AM
#7

hehehehe det tror jag säkert….

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Blodeuwedd
5/20/09, 10:05 AM
#8

Jag har heller aldrig gjort någon på riktigt.
Min kompis hade ett band för många år sedan och varje gång jag provade det bandet somnade jag som en stock och sov rakt igenom rättupp sittande i en stol. ;)

cillaj
5/20/09, 11:07 AM
#9

# 8 Det krävs väldigt mycke koncentration om man ska klara av att göra det själv.

Har oxå gjort det hemma, fick till mig endel saker.

Ayena
5/20/09, 11:45 AM
#10

Var så goda för att jag delade med mig. Trodde det skulle vara av intresse.

Wargmane
5/20/09, 12:11 PM
#11

Tack För delning Ayena !!

Jaha fransk överklasshoppa?

Inte bra på den tiden….

Jag har gjort nån sån reinkarnationsterapi….

Personen ifråga mådde riktigt dåligt av det..och det var ett sånt tillfälle man känner att det där hade vart bättre att Inte veta.

Hur mådde Du av detta ???

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Ayena
5/20/09, 12:23 PM
#12

# 11 - Som du kan läsa så fanns det några tillfällen då jag inte ville vara med men M tyckte vi skulle fortsätta i alla fall.

Den första veckan efter detta så hade jag väldigt svårt med verkligheten runt omkring mig. Jag gick omkring i min egen värld och var kvar där i slutet på 1700-talet. Kände också en stor ledsamhet av att jag inte fick leva "färdigt" som jag upplevde det.

Men jag är på det hela glad att jag gjorde den för jag blev av med några av mina rädslor som var väldigt besvärande.

Senare såg jag också två stora samband med mitt liv och sättet jag fick dö på.

Det ena är att jag har Hemofobi (blodskräck) och detta kan bara ha uppstått då jag såg allt detta blod och framförallt luktade. Det är mycket blod som rinner (sprutar) ut ur en halshuggen kropp. Och det var många som halshöggs. Det sista man mins är lukten och känslan av att man går i blodet.

Vidare så tycks det som om jag undviker att få pengar till mig. Det kan också vara något därifrån eftersom jag en gång dog för att jag hade för mycket pengar.

Ja, och så har jag ju besvär med nacken med värk……………

Jag anser det var värdefullt att jag fick veta eftersom jag har fått en del förklarat, en del beteenden från mig förklarat.

Wargmane
5/20/09, 12:33 PM
#13

Ja Då är det bra ..när man kan härleda till saker här och nu att man kan läka nuvarande situationer..det borde oxå vara enda anledningen till att göra en terapi …

Nyfikenhet…är inte tillräckligt anser jag eftersom det kan komma upp både hemska och traumatiska saker som kan vara svåra att hantera i efterhand…

Gott att det blev bra för dig iallafall ayena !Glad

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Annons:
Ayena
5/20/09, 12:46 PM
#14

Nej man ska inte göra detta pga ren nyfikenhet och kanske eventuella förhoppningar att man skulle ha varit Napoleon eller Cleopatra. Detta är ingenting man gör för kul.

Det ska naturligtvis vara på grund av att man misstänker vissa problem i livet och vissa beteenden kan ha orsak från tidigare liv. Inte som underhållning.

Waara
5/20/09, 11:19 PM
#15

Wih!  Vilka upplevelser ni berättar om! tack för delningen av dem, cilla o Ayena. spännande!

Crowone
5/22/09, 3:15 PM
#16

Jag skulle gärna vilja göra en reggression men frågan är vem som är duktig och som bor i Halmstadsormådet med omnejd??

Någon som har förslag??

Ayena
5/22/09, 3:21 PM
#17

# 16 - Prova med att söka här

http://www.ajkon.se/

Crowone
5/22/09, 5:21 PM
#18

Tack, surfat mkt nu…  =)

MIRJAMI
5/23/09, 12:17 AM
#19

Vad häftigt……Detta skulle jag vilja göra. Verkligen intressanta berättelser.

Kan vem som helst göra detta….eller måste man vara medial på ett eller annat sätt för att det ska funka??

molly57
5/23/09, 3:26 AM
#20

Oj vilken intressant berättelse!! Jag såg serien när det gick på tv.Tyckte den var jättebra. Har själv gjort en "resa" . Fick fram tre liv. En spännande upplevelse,efter det förstår jag mitt stora obehag att ha' något som sitter åt i halsen.Får rent av panik om kläder,halsband sitter åt i halsen. Det blev mkt bättre efter min "resa" men kan ändå inte ha' något som sitter/stramar i halsen..

Tack för att du ville delge ossdin upplevelse…

kram

Annons:
cillaj
5/23/09, 11:38 AM
#21

Tack Gilla, för din fina berättelse.

Tack alla för responsen.

Som Gilla skriver, det kan lösa upp många knutar från nuet när man gör en resa bakåt.

# 19 Nä, man behöver inte vara medial, bara ha ett sunt förnuft med i bagaget, så man förstår vad det är man håller på med.

Det kan uppstå konstiga känslor av skuld, som om man har ljugit, man kan få känslor av aggretioner, jag vet egentligen inte varför. Och detta enligt Jörgen Sundvall.

Vet inte hur du ser på detta Wargis, har du erfarenhet av andra bivärkningar från dina klienter?

Jag gjorde en Reinkarnation på min dotter härom dagen, hon reagerade med ilska, men hon förstår inte varför.

Tja, vi har kanske inte svar på allt ännu, men det kommer säkert med tiden det oxå.

Tack

Crowone
5/23/09, 1:45 PM
#22

Mycket spännande det här!!

jag såg också ett av dessa programmen och jag blev så full i skratt av den där tjejen som låg på britsen och började snacka om slott med tinnar och torn…. Nån som såg detta program??

Men tjena, tyckte jag. I sagornas värld eller?

Men hej du, vad jag satte kaffet i halsen när de letade upp detta ställe i Frankrike.

Det VAR verkligen enormt mkt tinnar och torn på slottet.

Där fick tvivlande JAG så jag teg, Hahahaha!!!

Synd ja inte såg mer än ett program….=(

cillaj
5/23/09, 7:07 PM
#23

Mm, jag såg nog alla, har ju själv gjort en och annan reinkarnation, det går ju att utföra på sig själv med självhypnos.

Ett ämne som snart kommer ut i artikelform här, när jag blir klar.

Blodeuwedd
5/23/09, 7:20 PM
#24

Spännande.. *ser fram emot*

cillaj
5/23/09, 8:12 PM
#25

Vad bra, hoppas att det blir ett stort intresse här för diskutioner

[akumas7]
5/23/09, 10:34 PM
#26

Hej hej, jag gjorde en liten snabbis hema med självhypnos.

Jag var en soldat på 1600talet eller tidigare (är väldigt dålig på tidsåldrar ni får ursäkta, deta är inte en av mina starka sidor, måste nog träna lite på det)

Jag hade på mig en hjälm över huvudet, jag hade en ringbrunja över bröstet, ett blåt kläde över, handskar, och skor av metal och läder? Jag stog på en avrättnings upphöjning, jag var runt 20år och skulle dö för att jag hade envisats med att ha egna åsikter. Tror deta var i Italien? Det var en stor mur runtom kommer jag ihåg också.

Deta är allt jag mins då jag varken skrev ner eller kommer ihåg allt. Det kan även vara så att det enbart var fantasin som spelade mig ett sprat då jag ej vet om det igentligen fungerade.

Wargmane
5/24/09, 2:43 AM
#27

Hm…det är vad de flesta frågar sig…var det fantasi eller verklighet???

Hm…Vi kanske Måste använda "fantasin" för att "översätta" ????

Vad tror Ni???

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Wargmane
5/29/09, 8:41 PM
#29

Finns  det fler berättelser från Tidigare Liv??

_B.B //Kristina

**Målet Är Att Livet ska Levas…
*…tha mi a' lorg…*
**
_Medarbetare på Existens

Crowone
5/30/09, 4:24 PM
#30

Tyvärr har jag inte pengar just nu till att gå till någon som pysslar med hypnos. Men jag kommer att göra det framöver nån gång, Helt klart!

Däremot så har jag mina "aningar"….

Då jag kom till England kände jag direkt att jag funnits på ön tidigare. Mycket märklig känsla. Jag tror att jag och min "oäkta" man har bott i Irland eller Skottland tillsammans. Jag får (i min fantasi?) en bild av mycket grönt, kullar och ett grått stenhus till mig. Jag är ingen rik kvinna, men inte som fattigast heller.

Sen är jag märkligt intresserad av Pazyrykkulturen efter att ha sett ett inslag på Vetenskapens värld för länge sen om den mumifierade isjungfrun som hittades vid Altaiberge i Ryssland. När jag såg detta program tok-rös jag under hela inslaget av någon konstig anledning.

Jag har skrivit ett repotage om Pazyryk och Schyterna på "Ursprungsfolk" här på iFokus. Deras konst är väldigt vacker i mina ögon och jag har en snöleopard och ibex tatuerad som jag hittade i en bok av Olga Kharitidi som heter "Shamanens cirkel" och i den boken hade man satt in en bild/tatuering från gravarna för varje nytt kapitel. Jag har tatuerat kapitel 18 i boken.  Glad

Inte vet jag om jag har tidigare liv därifrån, men det känns som jag har ett sug om information om detta folk. Framtiden får utvisa om jag har rätt i mina aningar eller ej…

[kliinda]
4/24/13, 8:45 AM
#31

Genom i princip alla mina upplevelser från tidigare liv har jag varit med en tjej, som i mitt nuvarande liv, är min bästa vänn!
Även hon har minnen ifrån detta.

Jag kan speciellt komma ihåg en kille ifrån medeltiden, som krossade mitt hjärta och fick mig att begå självmord. På den tiden hade jag ett rött rum och svårt byrå vid sängen.
Han bor inte långt i från mig i detta liv han heller, men jag har inte träffat honom.

Upp till toppen
Annons: