Annons:
Etikett20-intressanta-budskap
Läst 1238 ggr
Ayena
2008-09-13 02:26

Letter from Neale

On this day of your life, dear friend, I believe God
wants you to know…

….that today is the day for your marriage;
the marriage of your heart, mind, and soul with your Other.
Everyone has an Other on this planet.
And not only one, but many.

Finding that person becomes easier
when you are willing to show your self, fully and completely.
Then your Others will be able to see themselves in you.

How can you find your Other if they cannot find you?
And how can they find you if you are always hiding?
You will not have to think but a second to know exactly why you received this message today…

Annons:
MoonFairy
2008-09-13 13:08
#1

vem är Neale?

Millaris
2008-09-13 13:37
#2

Det är Neale Donald Walsch (tror jag). Han som skrivit Samtal med Gud-böckerna.

#0 tack Gilla - visst stämmer det. Jag "träffar" så många underbara människor just nu - både här på nätet och i verkligheten.

lenmor
2008-09-13 13:39
#3

Neale Donald Walsch tror jag det måste vara.

Jag undrar vad som menas med your Other?

Millaris
2008-09-13 13:53
#4

#3 för mig är det när man möter en annan person som man själsligt får en verklig kontakt med. Och kan du tänka dig, jag har bara tappat bort det svenska ordet - men på engelska är det "soul mate" (själsfrände tror jag på svenska). Jag tror att vi har flera sådana "soul mates" och jag tror att det gäller både sådana vi har kärleksrelationer till och sådana vi har vänskapsrelationer till.

Ayena
2008-09-13 13:53
#5

Jag tolkar det som själsfrände.

lenmor
2008-09-13 16:12
#6

Tack Milaris och Gilla!

Då får man hålla ögonen och sinnena öppa för nya själsfränder. Jag vet en själsfrände som jag träffade för över 20 år sedan. Det är min bästa väninna. Jag kände direkt en otrolig dragning till henne och visste att henne ville jag ha i min närhet framöver. Så har det blivit och vi är som systrar.

Jag har träffat flera själsfrender de senaste åren.

Annons:
Ayena
2008-09-13 16:17
#7

Visst är det så att vi har flera själsfränder och att vi leds till att träffa varandra. Kan tänka att våra hjälpare ibland har ett litet "helsicke" att få oss möta varandra  då vi inte alltid håller ögon, öron och hjärta öppna! Flört

Kram Gilla

SamtalMedGud
2009-05-15 14:15
#8

Helt underbart, Ni som inte läst böckerna av Neale Donald Walsch, snälla gör det. ni förlorar inget på det, tvärtom ni kan vinna såå mycket!

Sen får man tolka dem hur man vill, man måste inte tro på det som står, men det finns mycket tips osv som man kan använda i vardagen för att må så mycket bättre i själen :)

Har under en längre tid mått rätt dåligt och dessa böcker har hjälpt mig mycket!!

Rekomenderar Samtal med Gud 1 och Vänskap med Gud =)

Har inget med religion att göra så ni vet.

Ayena
2009-05-15 17:41
#9

# 8 - Jag har också haft väldigt stor glädje och nytta av dessa böcker. Läser dem om och om igen, och för varje gång jag läser gör jag nya upptäckter om sanningar som jag egentligen redan visste.

Millaris
2009-05-15 20:24
#10

Instämmer med er båda. Har precis som er fått oerhört mycket hjälp av dem.

cillaj
2009-05-16 00:19
#11

Jag har oxå läst alla hans böcker och tycker att dom är väldigt bra.

De är lite som arbetsböcker, man måste beta av bit för bit.

[rore]
2012-09-06 12:18
#12

*

Knuffar upp

Upp till toppen
Annons: