Annons:
Etikett00-existensiella-frågor
Läst 2011 ggr
Alwyn
2011-06-10 19:03

Nivån på information

Min verklighetsuppfattning går hand i hand med den eteriska läran. Jag är så glad att jag äntligen funnit det jag vetat och upplevt även i andra människors skrift. Våra olika kroppar (eterkroppen, mentalkroppen mm) ligger ju på olika frekvenser. Olika lager med olika grovt materia i olika vibrationshastighet.

Som jag förstår det hör även diverse saker till dessa lager… dessa frekvenser berörs av olika ting, tex färg, ljud, känslor, tankar etc…Jag är intresserad av att veta mer om vad som finns på dessa olika frekvenser. Kan jag läsa mer om det? Eller måste jag finna svaret inom mig? Jag har på sistone fått något liknande insikter om dethär med att olika information hämtas på olika plan/ frekvenser. Tex:

När jag står och diskar och plötsligt får en fras som bildar sig i mitt sinne, varpå jag sätter på TV´n och just DEN frasen jag har i sinnet sägs i programmet på TVn. Hmmmm…. Någon form av telepati? Var hämtade jag denna information och hur tog jag mig dit? På vilket plan låg den?

Jag mediterar och får upp bilder och ord. Ibland från mitt eger undermedvetna, ibland från min andehjälpare, ibland från mitt kraftdjur, ibland från ställen jag inte känner till. Ligger denna kommunikation på en annan nivå än den jag hade med "TVn"?

Jag trumreser och får massor av tips och kunskap från både andelärare och kraftdjur. Är detta inom mig eller utom mig? På vilken nivå ligger min verksamhet då?

Jag går i skogen och kreativiteten flödar. Jag får MASSOR av info som bildar dikter och sagor, och jag får veta hur jag kan använda dem. Var kommer den informationen från, nivåmässigt?

Jag umgås med någon jag tycker om, och säger en mening som hon just gick och tänkte, eller ringer precis samtidigt som hon ringer mig för att föreslå samma sak som hon skulle ha gjort. Är den kommunikationen på ett annat plan än de andra?

Var hämtar jag all min info? 
Jag  har en känsla av att jag kan välja vad jag skall söka efter "in space" och lättare hitta det om jag förstår mer om hur allt ligger till…nivåmässigt.

Annons:
retep
2011-06-11 00:23
#1

Liksom Gud är överallt närvarande, är Medvetande, all kunskap, all information och alla nivåer överallt närvarande. Det är enbart olika nivåer, utifrån hur du uppfattar det, på den nivå du är då du uppfattar det…Du Är, på alla nivåer…omnipresent.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Alwyn
2011-06-11 08:56
#2

#1 Jo, men det är ju som att säga till en läkare att han inte behöver lära sig om han är i huden och rotar, eller i inälvorna hihi.

Jag förstår att jag befinner mig på den nivå där infon ligger då jag uppfattar det. Och även om det inte är "nivåer" utan mer vibrationshastighet, så måste jag ju lära mig vilken vibration jag ska uppnå för att nå viss info. Därutöver är det ju kul att veta vad jag kan kalla just den vibrationen och hur jag når dit.

Moonwing
2011-06-11 13:01
#3

Det är sant Alwyn, man kan få en "aha-upplevelse", och inse att man uppfattar vissa saker lättare vid vissa stämmningslägen (som vi kan förstå som vibrationer).

Dessa "stämmningslägen", är dock lite slöseri med tid, att "bara" sitta och sas vänta på , därför uppmuntrar man inom sökande kretsar  till att söka sig till en viss form av livsföring som gynnar sinne å kropp att motta upplysning..plus att man naturligtvis kanske även kombinerar med andra former (läsa , diskutera tex)

Det gör att man lättare når de "nivåer", som så småningom öppnar ett sinne för högre eller rättare sagt vidare förståelse.

Naturligtvis finns en massa tekniker..meditation osv-det viktigast är att man gör det som känns bra och det man kan "smälta", något annat fungerar inte om inte hela människans väsen..är redo..ändå…

Det finns många sätt att fördjupa sig på och du är ju på gång! Det är en viktig bit som du beskriver att man får en känsla av "feedback", inom sig när man är på rätt spår..som kanske leder till ett ännu bättre tänk..osv..Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Aldebaran
2011-06-11 13:45
#4

Mmm detta ser ju uta att bli en fortsatt intressant diskution… Glad

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[nidlo1]
2011-06-11 21:58
#5

Genom alla lager och vibrationer kan man ta sig, till djupet varifrån allt kommer från. Därifrån förstår man vem man är och varför man gör det man gör. Letar i lager, söker fram och tillbaka.

Moonwing
2011-06-11 22:14
#6

Kul att du hittade hit, Niklas!

Jomen, det fina är med "vårt inre arbete", är att behöver inte leta efter något nytt..vi letar egentligen efter något som slumrar..som väntar på att vårt väsen kan/skall nå ännu mer fulländning.

…ju mer vi känslomässigt sänker garden och försöker arbeta bort rädslor och tabun, ju mer kommer vi interagera med omgivningen och få ..emedan vi ger..

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
[nidlo1]
2011-06-11 22:41
#7

Tack Moonwing!

Ja, det är en härlig tanke att aldrig riktigt bli fulländad och fullärd :)

Aldebaran
2011-06-11 22:50
#8

mmm ja vem vet vad som sker långt in i framtiden….Glad

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Aldebaran
2011-06-11 22:51
#9

en sak är ju säker som människor blir vi ju en gång fulländade…

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

retep
2011-06-11 23:00
#10

En läkare kan ha övergripande kunskap och information om hur att behandla hudproblem eller inälvor. När det kommer till att ställa diagnos och hitta rätt nivå på behandlingen är det mer det kreativa flödet och intuitionen hon använder. Att hitta tillbaka, att minnas den vibration man var i handlar som jag ser det mer om tona in och finna den frekvensen igen. Alla frekvenser, alla vibrationer, alla nivåer existerar samtidigt, evigt och oändligt omnipresent i Alltet. När du i ditt sinne, i en subtil förnimmelse, känsla och tanke skapar en inpuls eller återkallar ett minne, då stimulerar ditt medvetande det Universella Rena Medvetandet och den vibration du söker manifesteras i din upplevelse. Att urskilja, information om en specifik utvald nivå… "nivån på information" , kan visa sig vara…svårfångad.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[nidlo1]
2011-06-11 23:13
#11

…Det kan väl också vara så att infon man får inte finns på samma nivå, utan på flera samtidigt. Och att den byter nivå väldigt snabbt.

Det om ett mänskligt medvetande, och det Universiella är intressant. Som att genom upplevelser nyanserar det mänskliga medvetandet, och berikar.

Aldebaran
2011-06-11 23:27
#12

Mänskliga medvetandet är ju här ditt nuvarande personliga medvetande, alltså i din nuvarande personlighet i dett liv.

Det Universella medvetandet är det medvetande som representerar dit Överjag, alltså den gudomliga delen av dig själv. Vi människor har viss kontakt med detta då främst genom samvetets röst…

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[nidlo1]
2011-06-11 23:44
#13

Hmm… Menar du människorna som helhet då? Enskilda människor har väl fått insikter som säger annat. Att uppkopplingen till det Universella medvetandet är mer totalt än genom samvetet.

Jag har hört liknande förr, men känt att samvetet inte riktigt går att lita på. I alla fall om man vill ha en mer objektiv bedömning. Jag själv, till exempel, har haft lätt att få dåligt samvete för allt möjligt, till och med sådana saker jag inte får dåligt samvete för idag. Så samvetet är väl ändå ganska relativt.

Annons:
Aldebaran
2011-06-11 23:51
#14

Det är det personliga som ställer till det lite för oss små personligheter om man säger så. Det är en stor "dimridå mellan det högre medvetandet och det lägre personliga medvetandet.

Personligheten kanske inte alltid är så mottaglig för vad ditt egentliga DU vill och önskar. Mycket blir fel på vägen om man säger så….

När det riktiga smavete talar till en så bör man åtminstånde lyssna, stanna upp och tänka. Den talar ju till en från sin för personligheten upphöjda nivå. Den talar ju utifrån tidigare erfarenheter (tidigare liv).

Peronligheten har ju i sig inget minne av tidigare liv utan lever bara detta enda liv. det är ju den fämst orsaken till att du t.ex inte kommer ihåg ditt förra liv annat en fragmnetariskt.

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[nidlo1]
2011-06-12 10:29
#15

Nu generaliserar du väldigt mycket… Kan inte säga att jag kommer ihåg detta liv mindre fragmentariskt än vad jag har kommit ihåg tidigare liv. Även minnena från detta liv är inte att ta objektivt. Människan har inte haft behov av att minnas allt väldigt precist. Inte ens igår tror jag att man minns riktigt som det var.

För övrigt förstår jag att personligheten hämtar visdom från ett högre varande.

Aldebaran
2011-06-12 11:00
#16

Du menar att du kommer ihåg ditt förra liv mer än du har minnen från detta du lever nu? Å att du kommer ihåg gårdagen lika mycket som ditta förra liv?

Personligheten går ju upp i ditt sk överjag och ombildas från liv till liv. Din nuvarande personlighet har ju inte levt tidigare liv så de bilder du har från tidigare liv kommer ju från ditt egentliga du dvs överjaget…

Men det kan ibland hända att man har starkare minnen från sitt tidgare liv än genomsnittsmänniskan om så att säga studsar tillbaka snabbt, man har i vissa fall inte hunnit lägga av sin förra personlighet, detta pga vissa omständigheter (karmatiska) som t.ex att man inte var färdig med "läxan" i det förra livet. Man behåller då sin astral och mentalkropp som man hade förra livet och personligheten minns förra livet mycket starkare. Jag genarliserar inte förutom mig själv så har jag bara träffat på liknande fall 3 ggr under mitt 45 åriga liv, du det fjärde i så fall….

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[nidlo1]
2011-06-12 11:29
#17

Under en period fick jag många minnen från tidigare liv. Det blev på gränsen till jobbigt. Nu har det i alla fall lugnat ned sig.
Ja, de minnen jag hade av de tidigare liven var lika klara som minnen från detta liv. Som det är nu så minns jag inte särskilt detaljerat alls från det här livet. Inte ens igår (om jag inte måste av en speciell anledning) minns jag så noga.

Vad jag egentligen menade var att minnen överhuvudtaget inte är så precisa. De som lever i tanken ganska mycket, och är mer intellektuella kanske har större detaljrikedom… Men det tror jag fortfarande är till större delen minnen som inte överrensstämmer med verkligheten, då inte ens själva upplevelsen gör det i de flesta fall.

Upp till toppen
Annons: