Annons:
Etikett32-dagens-hälsningar
Läst 1176 ggr
Aldebaran
2011-06-12 01:06

God morgon Söndag 12:e Juni

Godmorgon alla..

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Annons:
Aldebaran
2011-06-12 11:01
#1

Godmorgon alla, ungefär samma väder i GBG som igår…

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[rore]
2011-06-12 11:04
#2

Här är det molnigt och kvavt som attan,, vaknade med buller och bång av åskan i morse…

Go morron på er!

Aldebaran
2011-06-12 11:20
#3

gött, då börjar det hos er åxå  Glad

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Mirjami-78
2011-06-12 11:29
#4

Här är det mulet med. Bara jag och lille sonen som är vakna än så länge. Ska fixa lite med tvätten för ska tvätta i ef. och får nog dra både i särbon och store sonen så jag får lite fart i dem med så det inte sovs bort hela dagen.GladTungan ute

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Aldebaran
2011-06-12 11:36
#5

ja helt otroligt, det ligger kvar helt orörligt sedan igår..

Går jag ut på balkongen i väster ser jag bara klarblå himmel, går jag ut på den andra i öster så är det sol där med men molnskärmen ligger kvar ett par km bort, precis som igår….

Men det är väl skönt med svalka Mirjami? Speciellt efter den "korta och väldigt varma vintern vi hade" Flört

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Mirjami-78
2011-06-12 11:57
#6

Japp….skönt med svalkaGlad…..Är ju inte direkt frysen av mig.Oskyldig Som vissa "andra" kanske är……Flört

Nee nu får jag återgå till Blocket….Letar efter en bra bil så man kan börja övningsköra med särbon så snart som möjligt.Glad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Aldebaran
2011-06-12 12:58
#7

det är ju inte bara en bra bil som behövs numera… Man måste gå en handledarkurs och ansöka hos VV….

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Mirjami-78
2011-06-12 13:16
#8

Det vet jag väll med……Har kollat upp det där för länge sedan. Men vi får börja med att inskaffa en bil då vi har just nu behovet ut av det och han har körkort alla fal…….Det roliga är bara att drar han så står jag med en bil som jag inte kan köra så länge jag inte har ett körkort….Vi har pratat om mycket så vi vet var vi har varandra. Sen har vi ju båda våra saker med i "bagaget" som säkerligen påverkar oss som personer…….

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Aldebaran
2011-06-12 13:30
#9

mm oki.. att få plats på en handledarkurs kan ju ta flera månader och pappren från VV kan ta ett par veckor om inte mer. Jag skulle ju sökt det först…

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Mirjami-78
2011-06-12 13:58
#10

Det är olika gällande det med handledarkurser. Har hört att på mindre ort kan man lättare få plats, men ska kolla upp det hela. Sen måste jag gå till optikern för lär ju inte få köra bilen utan glasögon då jag ska egentligen ha det men är väldig slarvig med det hela.

Vågar inte boka Finlandsresan heller just nu i helgen som jag hade tänkt mig då det ev. blir bilköp och då tar vi den till Stockholm troligen och ev. åker till min farmor som är dålig just nu.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Moonwing
2011-06-12 21:29
#11

Bra det med din "lapp", Mirjami..mycke´bra!Flört

..har för mig att teorikursen för handledare är tre till sex timmar..(vanlig teori på Trafiksskolan)..sen har du 5 år på dig..

..flera pers. får även köra "på din gubbes" handledarkort när han gått kursen..tar högst 14 dar att få det.. när det kommit in till Transportstyrelsen,..

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Aldebaran
2011-06-12 22:15
#12

ja men först måste du få pappren från transportstyrelsen, kan åxå ta ett par veckor… sedan godkänd kurs å sedan betala in till transportstyrelsen… har du otur så tar det ett par månader alltihop…

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Aldebaran
2011-06-13 00:21
#13

snart dax att hoppa i sängen….

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Annons:
Aldebaran
2011-06-13 01:18
#14

natti natti

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Mirjami-78
2011-06-14 23:46
#15

Vi planerar och letar fort. först och främst efter en bil i rätt prisklass och som inte har körts för mycket……Vi vet på ett ungefär vad vi vill ha och vad vi inte vill ha.

Ja ja vi får se vad det blir…….I slutändan ut av det hela.Tungan ute

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Upp till toppen
Annons: