32. Dagens hälsningar

God morgon 26:e juli

2011-07-26 07:29 #0 av: Farwuq

God morgon alla.
Här i söder har hösten slagit sitt (h)järngrepp om oss.

Rynkar på näsan

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

V:  för Astrologi M:  för Astronomi, Beroenden, Existens, Filosofi & Finland

Anmäl
2011-07-26 07:33 #1 av: Moonwing

Äh!..hösten är inte här..först skall alla äppler i din kolonilott mogna!Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

Anmäl
2011-07-26 07:36 #2 av: Farwuq

De första gröna är redan mogna. Jag har med mig två till jobbet idag tillsamman med en "korv" med ärtor med fläsk.

Glad

Den vilda glädje jag kände när jag var sexton och hittade en oöppnad flaska brännvin i snön vid fotbollsplan, är tyvärr utom räckhåll idag.

Anmäl
2011-07-26 07:38 #3 av: Moonwing

Mumsigt!..jag har också tjuvstartat me "glasäpplena"..dock endast gjort kräm å paj på dem!Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

Anmäl
2011-07-26 08:38 #4 av: Pagan

Fortsatt gråväder. SMHI höll vad de "lovade" minsann. Juli förespåddes gå i regnets tecken.

Nu snart ny månad och nya utsikter. Augusti blir torr, solig och vacker. Lagom till semestern är slut.

En behöver ju iallafall inte vattna gräsmattan.

Anmäl
2011-07-26 10:31 #5 av: Farwuq

Min semester börjar i augusti.

Anmäl
2011-07-26 11:20 #6 av: Pagan

njut av värmen då - gottegrisTungan ute

Anmäl
2011-07-26 12:09 #7 av: Aldebaran

det kommer nog snart bli bättre... Glad

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Anmäl
2011-07-26 13:12 #8 av: Farwuq

Alde! Du lever?!

Förvånad

Anmäl
2011-07-26 13:57 #9 av: rore

Go dagens på er!!

VågDet förflutnas läxa. Blir framtidens lärdom Regnbåge

Anmäl
2011-07-26 13:57 #10 av: Aldebaran

hahaha jaaaa.... jag la ju ut en artikel igår  :)

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Anmäl
2011-07-26 21:08 #11 av: Pagan

Draken har varit oroad - tydliga tecken på att draken behöver semester tror jag. Han har trampat i våtmark för länge.

Välkommen tillbax från träskmarken AldeTungan ute

Anmäl
2011-07-26 22:20 #12 av: DesK

Halloj skönt att vi har Alde tebax, artikeln får jag läsa när mina ögon tillåter. Ni verkar ha mycket träskmark där nere i södern Flört Juli månad lär vara Sveriges mest regniga månad, så snart blir det bättre igen Glad

Désirée

Anmäl
2011-07-27 06:29 #13 av: Farwuq

Jag tar semester den 1:a!

Cool

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.