Annons:
Etikett34-skoj-och-humor
Läst 2992 ggr
Moonwing
8/9/11, 11:02 PM

Drakens Café Nr:68

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej och välkomna till det något udda caféet där drakar står för driften!

Välkommna!

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
Mirjami-78
8/9/11, 11:35 PM
#1

Snubblar in här…..en sväng. Snart tid att sova igen……Tomt verkar det vara…..Tungan ute

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

DesK
8/10/11, 8:25 AM
#2

Morrn morrn jag slurpar i mig lite av den där fina frukostdriinken Wingen Glad Dags att ta en tur med voffarna nu Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[rore]
8/10/11, 9:06 AM
#3

Kikar in och slår på kaffebryggaren,, dags för lite pausTungan ute *slurpar i mig frukost drinken* Tack WingwnKyss

Farwuq
8/10/11, 9:22 AM
#4

Draken är här!

Glad

Jag smyger mig bakom bardisken och tar en stor Gin & Tonic.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
8/10/11, 11:20 AM
#5

Halloj!

..Nämen Drakis!Förvånad..09.22!!!!!!!!!!..

-..ah!, ..just de´..du har jue semester..eh,eh..OskyldigTungan uteCool

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Mirjami-78
8/10/11, 10:33 PM
#6

God kväll…..Städar ur mina skåp….I fall att det blir att flytta snart……Mycket som ska slängas……Tungan ute

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Annons:
Farwuq
8/11/11, 11:45 AM
#7

Draken sitter och hänger i det risiga vädret, här är kallt och jag känner mig som sirap.

GråterRynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
8/11/11, 12:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Då är vi två,Drakis!Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Farwuq
8/11/11, 3:10 PM
#9

Draken har bakat sirapskakor av sin deppighet. De finns tillsammans med varm choklad i köket. Själv ligger jag och sover i matkällaren.

Rynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

DesK
8/11/11, 6:41 PM
#10

Jag har tyvärr trassel med mina ögon, så min utlovade överraskning till Draken dröjer lite, men den kommer Glad Å så puffar jag på Draken i matkällaren och snor åt mig en bit god korv Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Farwuq
8/11/11, 8:18 PM
#11

Förvånad

Tag nu inte de alternativa korvarna. Det finns nämligen "Stockholmare-korv" till höger, vid det vita skåpet.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

DesK
8/11/11, 8:31 PM
#12

Hum jag hann nog klämma några av de där till höger. Ni lär märka om jag överlever…

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Farwuq
8/11/11, 9:20 PM
#13

Ja, "stockholmare-korv" är nog inte det hälsosammaste man kan äta. Jag använder de korvarna när monsterna kommer, de är väldigt förtjusta i dem.

Obestämd

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Farwuq
8/11/11, 9:25 PM
#14

Natti natti!

Nu ska jag krypa till kojs. Jag låser noga kring mig, det är ju inte kul att vakna och finna att delar av kroppen är avgnagda.

Rynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

DesK
8/11/11, 9:30 PM
#15

Drakis sov gott! Teddie lovar att vakta dig också! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[rore]
8/12/11, 7:18 AM
#16

Kikar in på en kopp morgon kaffe,,,,

Här verkar det lugnt och stilla,, de sover nog,,,,,,,

DesK
8/12/11, 7:48 AM
#17

Morrn morrn här skiner solen och vi har varit på en morgontur med 2x4 Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[rore]
8/12/11, 7:52 AM
#18

2x4 ?    Förvånad Låter som många??Foten i munnen

DesK
8/12/11, 8:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Rore ja det är 2 hundar som vardera har 4 tassar Skrattande Så här kan det se ut när de är törstiga

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[rore]
8/12/11, 8:04 AM
#20

haha,, ja ha, då förstår jag lite bättre.. Skrattande

Annons:
Farwuq
8/12/11, 4:05 PM
#21

Draken är på tassarna.

Middagen är klar, stuvad get, kantareller och lokala potatisar från Håkanssons åker.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[rore]
8/12/11, 4:08 PM
#22

,,,,,tar ett nykokt ägg på hårdmacka och kaviar,,, potatis från Håkansons åker?? norpar en sån då..

Farwuq
8/12/11, 7:32 PM
#23

Det finns, allt du önskar; Håkansson har frigående höns, så det finns färska ägg varje dag.

Varsågod!

Glad

PS

Håkasson sköt en räv i går, han tog pälsen, jag tog köttet. Få se vad jag kan åstadkomma

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[rore]
8/12/11, 7:34 PM
#24

Tackar så mycket!! Tungan ute

DesK
8/12/11, 7:39 PM
#25

Kikar in en sväng i matkällaren, får se om jag hittar nått fredagsgodis Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Farwuq
8/12/11, 7:48 PM
#26

Det finns kola och knäck och kakaor som Evrekaw aldrig åt upp.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Hubert.prp
8/13/11, 1:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Jag har hört talas om ditt eminenta café, så nu är jag här. Vad har du för något gott som passar mig? Det ser spännande ut, men du får förklara.

Annons:
DesK
8/13/11, 2:57 PM
#28

Hej Hubert!

Draken är en mycket gästri Drake, så han tar säkert fram nått gott till dig också Glad

Draken tack för godis och kakor Tungan ute

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Farwuq
8/13/11, 3:20 PM
#29

Draken har något för alla.

Här på caféet har vi inte enbart mänskliga besökare (de hamnar däremot ibland på menyn).
Vanligen är det drakar och allehanda monster som kommer hit, alla kan få sig en bit.

Tyvärr förefaller det som vi har illojal konkurens från Alde som verkar att ha etablerat sig i träsket här intill.

Rynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tride
8/13/11, 4:12 PM
#30

hejsan svejsan. Jag har ju varit mer från än närvarande här på sistone. Hänger samman med att jag blev med bok. Den är nu klar till beskådande.

"Andlighet och kärlek - ett kunskapsäventyr." heter den. Riktigt snygg o läsvärd. Den berör mina yttre o inre resor. tänkte jag skulle fira här på caféet med en kopp o en kaka.Flört

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

[rore]
8/13/11, 4:15 PM
#31

Grattis!! Vad skojsigt..

Då skålar vi i kaffe för "Andlighet och kärlek - ett kunskapsäventyr"

Hubert.prp
8/13/11, 4:51 PM
#32

Ja, något monster är jag inte. Vad har du i skålen? Är det vatten från träsket? Det ser giftgrönt ut. Vågar man dricka det? Dina morötter har fel färg. Vågar jag smaka? Spettekaka passar bra, skåning som du också är. FlörtGlad

Farwuq
8/13/11, 5:26 PM
#33

nä, det ska inte drickas, det är medicin. Till största delen är det "hampolja", från blommor, ej från frön.

Glad

Morötter?! Ja, ha. De är vita och gula. Så såg morötterna ut för i tiden.

Spettekaka? Det finns i "det torra skåpet", varsågod.

Glad

Äkta genever finns i den gamla plåtdunken på bänken.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
8/13/11, 5:41 PM
#34

Jaså, det är här han håller hus, den söte Hubert.

Jo, han brukar kunna vara med där det händer något.

Har du fler plåtdunkar? Det går bra med plastdunkar också., bara innehållet är det rätta. Oskyldig

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Farwuq
8/13/11, 5:46 PM
#35

Jo han är här. Hubert gick direkt till genevern. Hoppas att han inte super sig blid, jag har kunder som fått skador på synen av den spriten.

Rynkar på näsan

Emo, om du hör vrål här i närheten så är det inte jag som skriker. Det är de där som bor och lever ute i träsket; gå inte dit, där har försvunnit en hel del folk den senaste tiden.

Rynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Emo
8/13/11, 5:49 PM
#36

Oj då, har du inte "botemedel" i plastdunk? Du kan ju det här, så häll i honom. Han kan väl övernatta i källaren om det behövs. Flört

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tride
8/13/11, 7:02 PM
#37

Den som vill veta mer om min bok kan klicka på länken. den går till förlagets presentation av boken:

http://www.litenupplaga.se/834

(häller upp lite genever) SKÅL!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Farwuq
8/13/11, 7:19 PM
#38

#36 Jo det finns även "plastdunkar" men de innehåller vodka och inte genever.

#36 Låt gärna karlsloken sova i källaren. Gå han ut på natten är risken att han far riktigt illa.

#37 Låter intressant, all ny kunskap om buddhismen är välkommen.

#37 Skål tillbaks.

Flört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
8/13/11, 7:31 PM
#39

#37 GRATTIS TRIDE..!!!!!!!!!!!!!!!!KyssKyssKyss

..och skål..i Bubbel!!!!Flört (det har minsann Drakis råd med..en gång..eh,eh)Tungan ute

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

DesK
8/13/11, 7:39 PM
#40

Drakis nu är det fest! Öppna nu några flaskor skumpa så vi kan fira Trides bok Skrattande Tride grattis! Skrattande Genever vore inte så dumt, men den bör ju helst drickas på plats Oskyldig

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Farwuq
8/13/11, 7:47 PM
#41

Jag låser upp, vinskåpet…

Nu finns de skumpa i massor…

Skål!

Skrattande

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
DesK
8/13/11, 7:49 PM
#42

Hipp hipp hurraa! Skål! Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Farwuq
8/13/11, 7:52 PM
#43

*hick*

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
8/13/11, 7:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

Ack ja!Obestämd..-en nisse är jue inte här!FörvånadGråter

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Tride
8/13/11, 9:27 PM
#45

Är han borta? TAck och skål iaf. (greppar lite bubbel)

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Farwuq
8/13/11, 9:35 PM
#46

Alde har nog öppnat eget där inne i träsket.

Rynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tride
8/13/11, 9:41 PM
#47

Vilket träsk?????

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Farwuq
8/13/11, 9:41 PM
#48

Fast…

… ibland tror jag att Alde är gisslan där borta och att Håkansson inte tog alla träckmonstren till fånga. Tänk om Alde är slav hos några träckmonster inne i träsket?

Förvånad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Farwuq
8/13/11, 9:42 PM
#49

#47

Det gruvliga träsket här bakom drakens Café!!!

Rynkar på näsan

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tride
8/13/11, 9:44 PM
#50

Vad är det ni pratar om? Är Alde fast i nåt träsk? Borde vi inte befria honom då? Kanske . . . .?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Farwuq
8/13/11, 9:46 PM
#51

Det krävs att man alla 68 trådarna om Drakens café för att förstå denna sjuka härva som caféet utgör.

Tungan uteFlört

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tride
8/13/11, 9:49 PM
#52

Oj. Det låter inte bra. Obestämd

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

DesK
8/13/11, 9:49 PM
#53

Vi får allt gå skallgång efter Alde i träsket! Förvånad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Tride
8/13/11, 10:12 PM
#54

Läste lite i tråd nr 67. Hrrrrm. Är ni nyktra? FörvånadAlde kanske har flytt till ett ställe där ro o frid råder? Oskyldig

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Moonwing
8/14/11, 10:18 AM
#55

Skrattande..HmmPrrff!!*asg*..eh,eh..nykter?..måste man va´de´??Förvånad

..vi äe välan på exi!?Cool..på ett Cafe´…Tungan uteSkämsFoten i munnenSkrattande

..Alde håller nog ett vakande öga, han!..*storskrattar*..Skrattande

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
Hubert.prp
8/14/11, 10:25 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

Meed tache på tillstånfet bland os här efter fkällens feftande, så delar jag ut descha, så alla kan hitta rätt glas.

Moonwing
8/14/11, 10:34 AM
#57

Tar mig nog lite starkt Zoegas…Hmm..det går inte an å va´för fuller en Söndag..OskyldigSkämsCool

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Tride
8/14/11, 10:42 AM
#58

Vem påstår att man "måste" va nykter. Men man "måste" inte heller va onykter. Det är bara o välja. Alde kanske valt nåt annat.

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Hubert.prp
8/14/11, 11:06 AM
#59

Då får jag väl också dricka kaffe. Det blev visst lite för mycket annat i går. Jag är inte så van. Det brukar bara vara vatten i min skål. Jag får väl försöka vänja mig vid vad som serveras här. Stämningen är lika gemytlig, som jag hört att den skulle vara.

Moonwing
8/14/11, 11:08 AM
#60

Jomen detta Cafet är vår "fasta punkt", på exiSkrattande..-näe nu skall wingen ut i vätan å se till sina djur lite..Flört..regn eller inte..Tungan ute

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

DesK
8/14/11, 11:09 AM
#61

Zoégas ja tack! Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Moonwing
8/14/11, 11:10 AM
#62

Bitte!..här är det redan nere..Tungan uteFlört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
DesK
8/14/11, 11:15 AM
#63

Danke! Tungan ute Tar en god kaka till som jag hittade i Drakens matkällare Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emo
8/14/11, 11:29 AM
#64

Då tar jag också en kopp. Det är väl Zoegas nu, så det inte innehåller lite andra "ingredienser"?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
8/14/11, 12:46 PM
#65

#64

Nej, säger vi Zoégas så är det skånskt kaffe av hög kvalité. Säger vi bara "kaffe" så kan det var gjort på lokalt insamlade råttlortar.

Tungan ute

#63

Ja i källaren finns allt möjligt, det är bara att ta för sig.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
8/15/11, 7:33 PM
#66

Det bästa dyraste kaffet är just "utskitna bönor"..Tungan ute (sant)

…-en annan ser jue på discovery..CoolFlört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

DesK
8/15/11, 7:35 PM
#67

OOOOH harkel host host! Nä jag vill helst ha Zoégas Oskyldig

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Moonwing
8/15/11, 7:38 PM
#68

Jo, -älskar också Zoegas..en gång var Classic min favvis..men nu är det minsann Zoegas, har investerat i en kvarn..så jag köper bönor..Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

DesK
8/15/11, 7:43 PM
#69

Samma här vi köper endast hela bönor Tungan ute Fick ju hem en kaffekvarn och espressobryggare från Kap när far flyttade hit Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Moonwing
8/15/11, 7:45 PM
#70

Javisst är det skillnad, min far använde alltid kvarn, nu förstår jag honom.Tungan ute.-men någon explosiv pumpa-bryggare, köper jag nog inte..även om han påstod kaffet vart bättre..Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

DesK
8/15/11, 7:54 PM
#71

Öööh menar du en sån där Don Pedro? eller..? Personligen älskade jag vår perkulatorbryggare, men sen espressobryggaren kom hit tillsammans med ett antal pressobryggare, så fick perkulatorn gå till återvinningen.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Moonwing
8/15/11, 7:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Jupp!…kom ihåg alla gånger den åkte i taket, när jag var barn..kaffe över hela köket..näe-tack!..Skrattande

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Tride
8/15/11, 8:14 PM
#73

Haha. Är det här det pågår samtal om livets mening, djupa ting o sång? "Kaffe" - kan det betyda själen? Eller karma kanske? Ni pratar i såna gåtor. Esoteriskt, liksom. "Kaffe över hela köket" = karmas lag om orsak o verkan? Vi skördrar det vi sår. De där olika "bryggarna" är det olika esoteriska läror, månne, eller tolkningar av Hemliga Läran eller vad? Eller kanske Mästare Obestämd hm - sekter? Kvarnen är förstår livets grottekvarn, det har jag uppfattatSkrattande (stolt)

nä, det blir för mycket för mitt klena förstånd så nu tar jag mig en j'kel. Men var i h*lsicke har ni ställt . . . .här är ju bara kaffeblask - RO HiT MED GENEVERN FÖR B'VELEN Eller timinstingen lite bubbelTungan ute

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Tride
8/15/11, 8:18 PM
#74

Blev fel i texten, 2dra raden. Skall va sånt, Inte sång. Men föralldel - jag drar väl till med helan går, då,för det är vad jag kommer på just nu. Gu tår!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

DesK
8/15/11, 8:19 PM
#75

Tride bubbel och Genever finns i Drakens matkällare Tungan ute Jag hittade just lite gott vitt vin där Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Tride
8/15/11, 8:21 PM
#76

Återvinningen ja. Det är förstås återfödelse efter vistelsen i Deva chan.Tyst

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
DesK
8/15/11, 8:24 PM
#77

SkrattandeSkrattandeSkrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Tride
8/15/11, 8:33 PM
#78

Shknål! Tjära vänner!

"Vi skålar för våra vänner men dom som vi inte känner dom skiter vi i" Skrattande

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Farwuq
8/15/11, 9:33 PM
#79

Skål…

Här finns lite för var och en. Det finns Zoégas och det finns "bruna bönor", allt för alla smaker. Det finns korv och det finns "korv" precis som det finns té och även "té". Den som söker i matkällaren kan finna både kakor och "kakor".

Draken tillhandahåller allt, och det som inte hittas i hyllorna det fixar Håkansson med glatt humör.

Skrattande

Vi undrar bara: var är Alde?

Obestämd

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

DesK
8/15/11, 9:35 PM
#80

Eller så kommer "svartkocken" in en sväng för att fixa till nåt! Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Farwuq
8/15/11, 9:40 PM
#81

#80
Ja det stämmer.

Glad

Men vi har också en "svartrock" som kommer ibland, fru Håkansson är nämligen "överstepräst" i en något udda "kyrka".

Ni kan kanske gissa vilken…

Tungan ute

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

DesK
8/15/11, 9:49 PM
#82

Hu hu en svatrock här också! Förvånad De förföljer mig tydligen Gråter

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Tride
8/15/11, 9:50 PM
#83

Nähä. vilken kyrka då? (nyfiken)Förvånad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Farwuq
8/15/11, 9:51 PM
#84

Vänta du bara, hon kan göra en massa "sk*t".

Rynkar på näsan

Hon har Håkansson i sitt garn och det var hon som "väckte" de tidigare omtalade "träckmonstren".

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tride
8/15/11, 9:55 PM
#85

fy! Men vilken kyrka handlar det om?? Träckmonsterkyrkan? Inte visste jag att det fanns en sån.Rynkar på näsan

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

DesK
8/15/11, 9:55 PM
#86

Uj uj uj! Det låter riktigt farligt och läskigt! Obestämd

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Tride
8/15/11, 10:01 PM
#87

Hm?Obestämd

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Farwuq
8/16/11, 7:37 AM
#88

#85 Inte vet jag riktigt vad hon kallar den, men…

… hon kan väcka dynga till liv och kommendera ut dessa i träsket. Den senaste gruppen av träckmonster - från Håkanssons utedass - som härjade i träsket käkade upp en grupp kampande stockholmare.

Rynkar på näsan

Håkansson vågar knappast gå emot sin frus vilja, men han hjälpte oss förra gången.

Ibland, speciellt vid fullmåne, vågar vi inte lämna caféet nattetid. Fasanfulla saker smyger ikring kring knuten och klafsar runt på verandan och krafsar på väggarna med sina klor. Dessutom har Alde varit försvunnen nu ett tag så vi vet inte vad som hänt med honom. Troligen finns han någonstans inne i träsket, där det finns bl.a. moskiter i flerkilos klassen och långa glansiga sjöormar.

Gråter

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tride
8/16/11, 10:43 AM
#89

Har detta pågått en längre tid? Vem är fö Håkansson?

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Emo
8/16/11, 10:52 AM
#90

Om jag har fattat rätt så är Håkansson grannen med de frigående hönsen, som värper ute, så att vi kan få njuta av högkvalitativa ägg. Han har visst också ett potatisland på bekvämt avstånd från caféet. Därför serveras det goda nyplockade potatis till ragun med okänt innehåll (räv och andra varelser, som förirrar sig hit).

Är det rätt uppfattat, draken?

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
[rore]
8/16/11, 11:11 AM
#91

Slinker in på en kopp kaffe och en ost fralla,,,,

Farwuq
8/16/11, 12:19 PM
#92

Ja, Håkansson är min granne. Han är en snäll bonde som odlar och äger marken här kring träsket. Drakens Café arrenderar jorden som huset står på av just denne Håkansson.

Glad

Monica Håkansson, även kallad "Dé Monica", är gift med honom. Hon är överstepräst och håller på med en massa svartkonst och magi, kort sagt en farlig "böna".

Rynkar på näsan

Från början var Drakens Café en lugn och trygg plats där drakar samlades för att ta sig en styrketår och en god kaka. Senare började människorna strömma till, de gillade caféet även de.

Ganska snart började det rysliga hända, människor försvann, monster och demoner dök oväntat upp. Detta kunde snart härledas till fru Håkansson (Dé Monica). Just nu är läget förfärligt Alde - sajt chefen - är försvunnen och det är inte omöjligt att han blivit en leksak till Monica.

Gråter

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tride
8/16/11, 12:27 PM
#93

Hmmmm. Är ni inte lite väl lättskrämda här på sajten? Obestämd Hur gamla är ni egentligen? FARLIGA MONSTER HUHUHUHU. Vilken fas i utvecklingen handlar det om? Från fem till nio, ungefär? Förvånad

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Farwuq
8/16/11, 12:34 PM
#94

#93

Haa…

Hade du mött de som Dé Monica skickar ut, så hade inte ens 70-80 år räckt till. Ett träckmonster är inte kul att möta.

Rynkar på näsan

Hon skrämmer t.o.m. en drake.

Tacka vet jag en lugn kväll på caféet då man dricker te med rom och sätter sig vid den öppna spisen och gnager på något gott; de tiderna förefaller gångna och borta.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
8/18/11, 9:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

De´Monica?Förvånad

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Tride
8/18/11, 10:34 AM
#96

Oj så rädd jag blir! Det där är ju några skådisar på en scen invirade i lakan. HUHUHUHUHU!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Farwuq
8/18/11, 1:36 PM
#97

De skriver t.o.m. låtar om henne.

Rynkar på näsanGråter

http://www.youtube.com/watch?v=QcKGc370m2M

http://www.youtube.com/watch?v=n1f0yD0-2b0

Stackars Håkansson.

Rynkar på näsan

En sådan fru han har.

Vi här på caféet är hela tiden i farozonen, vi väntar bara på nästa attack.

Man ryser bara man hör hennes infama skratt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Moonwing
8/21/11, 9:42 AM
#98

Wingen har tillfälligt ryckt in för cafe´-chefen å öppnat både smörgåsdisken å satt på kaffemaskinen..

-en liten toddy, kan även den ta som vågar..för kylans skull..Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

DesK
8/21/11, 10:42 AM
#99

Ja tack! En toddy och kaffe sitter fint nu Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Tride
8/21/11, 11:04 AM
#100

en toddy till kaffet piggar upp livsandarna o sätter fart på själsförmögenheterna!Skrattande

Glad söndag!

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Emo
8/21/11, 12:05 PM
#101

Ja tack - hoppas den är ofarlig Flört

Hubert tyckte ju att det var konstigt att han blev så underlig när han drack av enbärsdrickat (genevern).

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Tride
8/21/11, 12:10 PM
#102

Funderar på det där med toddyn. Ofarlig? Vad innehåller den?  (smuttar försiktigt)

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

DesK
8/21/11, 12:21 PM
#103

Emo hoppas Hubert inte fick ont i huvudet efter sitt lilla äventyr med Genevern Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Emo
8/21/11, 2:21 PM
#104

#103 Han har återhämtat sig, så jag hoppas han har lärt sig också. Det kan inte vara så lätt att smaka enbärsdricka och må konstigt. Flört

Han är på gång med nya äventyr. Skrattande

Han träffar på två figurer, som ser lite annorlunda ut än han är van vid. Förvånad

Den ena är en häst med en teckning han inte sett förut och den andra liknar getterna hemma på gården, men han har alldeles fel färg. Nåja, vi får nog veta så småningom vad det är för figurer.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Annons:
Farwuq
8/21/11, 2:34 PM
#105

Draken har skakat av sig lite skabb och tittar in, jag är inte riktigt i form just nu.
Men, vi har nått över "100" och därför öppnar jag café 69, välkommna dit.

Glad

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: