Annons:
Etikett10-själen
Läst 1864 ggr
[rore]
8/16/11, 4:40 PM

Känslor

Tårar

Tårar är själens sätt att befria oss
från egots tankemönster,
när det kommer från djupet.

Tårar kan även vara kvävande.

Om vi gråter i motståndet,

över det som Är.

                                                                                      © rore

Annons:
Farwuq
8/16/11, 8:24 PM
#1

Fint

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[rore]
8/17/11, 10:39 AM
#2

GladTack Drakis!

[Morfalum]
8/17/11, 8:10 PM
#3

#0 Fint skrivet. Men jag tänker, kan inte tårar vara extremt egoistiska? Tårar av självömkan eller tårar av vilja. Tårar när man stöter på hårt motstånd i livets gång och inte får genomföra sitt livs plan?

Farwuq
8/17/11, 8:15 PM
#4

#3

Jo det stämmer, tårar är väldigt mångsidiga.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[rore]
8/18/11, 7:16 AM
#5

Morfalum!

Är det inte då vi gråter våra tårar i motståndet över det som Är,,,,

och kväver acceptansen inom oss?

Visst kan vi betrakta de tårarna som egoistiska, men samtidigt så behöver vi komma till insikt om just detta,,,

Vägarna och möjligheterna här i livet är ju egentligen så ofantligt många och kanske är det så, att just det som vi VILL inte blir på det sättet som vi förväntar oss.

Bara för att vi sitter fast i tanken på det vi inte får?Obestämd

fri
8/21/11, 11:56 PM
#6

Tårar löser upp blockeringar som annars gör oss avstängda och sjuka.
Spelar väl ingen roll varför man gråter om man behöver det.
Var glad om du kan gråta , många kan inte det……kanske pga att de någon gång fick höra att det inte var ok att göra det. Att de var en lipsill eller något annat……….

                                     fri

Annons:
[Morfalum]
8/22/11, 1:00 PM
#7

#6 Att någon inte kan gråta behöver ju inte enbart bero på att någon sagt till vederbörande att det inte är okej utan för att dennes naturliga reaktion på något inte är att gråta. Personligen blir jag arg när något går emot mig eller när jag är stressad. Det kommer inte som en naturlig reaktion helt enkelt. Senast jag grät var flera år sedan på grund av hjärtesorg och jag kan säga att jag har haft många skäl att gråta efter denna upplevelse men jag gjorde det inte.

Jag tror att du snarare ska uttrycka det som "många gråter inte" istället för "många kan inte gråta".

fri
8/22/11, 5:21 PM
#8

Jag kan välja båda uttrycken kanske,,,,,,,,, känner de som vill gråta och behöver det men inte kan. Sen finns det så klart flera uttryck än gråt.
Vi är olika och det är väl tur!
Jag har lika nära till alla mina känslor.
Jag lägger inga värderingar i det och analyserar det inte, det är som det är bara.Helt ok !

                                      fri

Upp till toppen
Annons: