Annons:
Etikett00-existensiella-frågor
Läst 1572 ggr
suddis
1/29/12, 3:00 PM

Astral Karma

Ett helt nytt namn dök upp för mig.astral karma vad innefattar det,trodde att det bara fanns en sorts karma den mentala.men tydligen fanns det en till.

Annons:
Aldebaran
1/30/12, 8:49 AM
#1

Fysisk - Astral - Mental är de tre världar/medvetandenivåer som vårt lägre jag (personligheten) manifesterar sig i. I Kausualmedvetandet så "tankas" laster och förtjänster över i själen som därefter utifrån karma skapar den nya personligheten inför nästa resa ner genom materien tillbaka till den fysiska världen (vi reinkarnerar).

Astral Karma kan manifestera sig såsom ett uppvaknande på något av de lägre astral planen/medvetandenivåerna, därman fortfarande i hög grad kan känna av den fysiska världen dess lockelser och dess lidelser som man ju inte för sålänge sedan var en del av. Nu känner du av dem men kan inte ta del av dem, du skapar dig då din egen värld med hjälp av de lägre begär du fortfarande känner och kan då till viss del få utlopp för dessa. Du blir fast i dessa tills dess du själv öppnar ögonen för något större.

Den sk. skärselden och helvetet ligger på de astrala lägre underplanen och passeras av de flesta, men för en del kan de bli ett tillfälligt stopp där innan man går vidare inåt i sitt medvetande..

Det finns sådeles Fysisk, Astral å för all del Mental karma, men då vi till 95% är fysiska och astrala varelser, styrda av känslor, begär och lidelser så manifesterar sig karman på dessa bägge plan, vår mentalkroppar är inte så utvecklade ännu så vi kan förbi se detta plan ur detta perspektiv.

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

suddis
1/30/12, 12:10 PM
#2

Nu fick man lära sig någonting nytt,blandade ihop den mentala med den fysiska kroppen(tanke och handling).

Ser att det är tre olika medvetandesnivåer det handlar om istället.skulle vara intressant att få ta del mera om karma och dess världar.

Bra förklaring på den astrala nivån.

Aldebaran
1/30/12, 12:42 PM
#3

Börja läsa Artikelserien "Vårt Liv i tre världar" som jag lagt ut här på Existens.

Den beskriver just det du frågar efter… Vårt liv i personlighetens tre medvetandeplan Fysisk, Astral samt då Mental

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

suddis
1/30/12, 12:57 PM
#4

Tack,ska göra det.Glad

Upp till toppen
Annons: