Annons:
Etikett35-anslagstavlan
Läst 1139 ggr
Moonwing
3/6/12, 10:31 AM

Nu har ni chansen!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som läsare/medarbetare på exi blir man lätt "hemma-blind", kanske finns det ämnen som vi ej berört så mycket eller ämnen som behöver lyftas fram?

Saknar ni något på existens?

BÖRJA ÖNSKA NU!Tungan ute

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
suddis
3/6/12, 12:13 PM
#1

Kanske svårt att säga på rak hand,något specifikt ämne.alla ämnen är viktiga att belysa.

Däremot så tänker jag på dom sju huvudlärorna inom teosofin.att kanske utgå ifrån dom texterna,(kanske är det utgått ifrån dom).Ser att det är skrivit en hel del artiklar tidigare som ämnet innefattar.men kanske har missat någon.

Man kanske ska ta upp vardagliga händelser,hur man ska förehålla sig till dom.

Spanar vidare i tanken.

Moonwing
3/6/12, 7:16 PM
#2

Ok, menar du att vi skall ta upp de 7 principerna en och en ..eller tex lägga ut en sammanställning av dem?..

Det är svårt att sas dela upp Teosofiska principer så, eftersom de sammanhänger med varandra och även "förklarar varandra"..

Teosofi är ett brett ämne, men inget som heller kan eller skall förstås på en gång..men visst går det att använda lite enklare språk eller nya tillämpningar i vardagslivet för att förklara skeenden, tex.

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

suddis
3/7/12, 8:53 AM
#3

Det var ungefär så jag tänkte på,är medveten om sammanflätning med varandra.min tanke var att om det går att få någon slags grund att utgå ifrån,förstår att det kan vara svårt..

Moonwing
3/7/12, 1:43 PM
#4

Flört..vi får väl försöka hitta på något då..Skrattande

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

suddis
4/6/12, 4:20 PM
#5

Om reikanation.

Mer om runder.

Moonwing
4/7/12, 12:33 PM
#6

Suddis, din önskan har hamnat i "brunnen"!Flört

(ett litet bra tips, till alla gamla, som nya Exi-medlemmar,eller bara enstaka besökare…-är att" söka på sajten"! ) Längst upp i vä spalten..

-ett bra knep, som jag faktiskt själv använder , både när jag lägger ut nytt(för att ej lägga ut "dubbla artiklar"-och även hitta gamla artiklar, eller ämnesområden..vi har jue ett rätt stort bibliotek härinne..Tungan ute

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Annons:
suddis
4/8/12, 8:58 AM
#7

Tack wingen,får bege mig till bibliotekets källare.Flört

Upp till toppen
Annons: