Annons:
Etikett50-övrigt
Läst 1339 ggr
Trulsa72
2012-10-10 12:41

Vägskäl

Hej alla underbara människor.

Jag står vid ett vägskäl men vet inte om jag ska ta steget.

Saken är den att jag nu blir arbetslös efter en massa år. Jag har blivit erbjuden en timtjänst som kan leda till ett fast jobb om jag trivs. Men det innebär att jag måste riva upp hela familjen och flytta 20 mil, min man kan flytta utan problem då han tar jobbet med sig, mina pojkar ställer sig positiva till förändringen. Vi vill gärna flytta då energierna i huset som vi bor i ger så mycket negativa energier, vi längtar tillbaka till skogarna och naturen som inte finns där vi bor.

Men jag vet inte hur jag ska göra. Är det någon som kan ge lite råd eller kloka tankar. Ska jag följa hjärtat eller hjärnan. Kanske finns det någon som kan se vad som kommer att ske.

Annons:
Aldebaran
2012-10-10 14:36
#1

Hmmm på din beskrivning det verkar ju mest positivt att flytta, så vad vill du höra? Glad

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

[rore]
2012-10-11 06:42
#2

Hej Trulsa72!

Av din text att döma så verkar ju flytt vara det som drar inom dig, så vad är det som oroar dig?

Osäkerheten för hur det kan komma att bli?

Det finns ett gamalt ordstäv "Man vet vad man har, men man vet inte vad man får"

Att hålla fast det som är gammalt och invant, kan ju förståss kännas tryggt men samtidigt behöver vi emellanåt fråga oss om det är det som vi vill ha.

Ingen annan än du och de dina kan göra det valet åt er. Lämna inte bort det till någon som du tror sitter inne med svar.

Finn ut svaret inom dig och håll fast vid det som kommer till dig.

Lycka till!

Elliid
2012-10-18 14:19
#3

Hej Trulsa ,

tycker dine flyttplaner låtar j..vla spännande.

Personligen tror jag att skogar och natur aldrig kan vara fel någonsinn.

Elliid.

Moonwing
2012-10-18 17:21
#4

Hej Trulsa!

"vi längtar tillbaka till skogarna", det tror jag inte endast ditt hjärta eller för den delen din hjärna känner.

Människan är en sammanhängande enhet, där kroppen brukar tala om för hjärtat vad den behöver..sedan har du ju någon att ventilera det med!Flört

Jag lever själv "på landet", på sommaren och i en tätort på vintern -det finns både fördelar och nackdelar med bägge-skulle jag välja på allvar, skulle jag fråga mig själv vad jag skulle må bäst av i längden både fysiskt och psykiskt.

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Upp till toppen
Annons: