Annons:
Etikett13-egna-berättelser
Läst 8375 ggr
[Yantra]
10/28/12, 11:43 AM

NDU- Nära döden upplevelse

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I över ett decennium har jag sökt en tillhörighet. I går hittade jag en sida med NDU som inte hade något andlig, övernaturligt och religiös underton. För första gången i mitt liv kände jag att jag hörde till någonstans. Beskrivningen på NDU och mina upplevelser var kusligt lika.

Under mitt sökande har jag mött människor som har påstått att de ser och hör det som inte hörs eller ses fysiskt. De har påstått saker om mig och mina "gåvor" som har gått i mot allt jag har upplevt, känt och tyckt. När jag har protesterat så har jag då fått höra att jag är fel och ska ändra på mig. Då har jag tagit strid och försökt att inte låta dessa människor vinna över mig, utan skaka av mig dem och forstätta mitt sökande framåt till ett okänt mål trots att jag inte vet svaret. Efter 14 års kamp så fann jag en teorin NDU utan religiös eller andlig underton. Jag var hemma!

Jag vet inte varför jag skriver detta, kanske för att ge hopp till andra sökande att inte ge upp. Att också våga stå i mot det allmäna och gå sin egna väg. Hur ensamt och jobbigt det än är - Vem vet bäst om vem jag är om inte jag själv! Det är BARA mitt ansvar att lära känna hela mig! Vad än omvärlden vill projektera på mig så är det bara jag som kan avgöra om det stämmer på mig. Det tycker jag att många människor har fastligt svårt att förstå! När jag kom hem, så spelar inte något annat någon roll. Allt bara la sig som ett perfekt klart puzzel.

Annons:
[valkyriaofvikings]
11/2/12, 1:11 AM
#1

Hej så fint att du hittat hem, och funnit det begräppet som passar dig bäst :)

DivineAngel_90
11/4/12, 11:46 PM
#2

Vad exakt är det du har hittat? Kan du förklara lite närmare? ^^

[Yantra]
11/11/12, 12:05 PM
#3

#1 Vad gullig du är, tack!

[Yantra]
11/11/12, 12:39 PM
#4

#2 Här är vad jag fann!

  • En känsla av att vara icke levande.
  • Att komma hem!
  • Fri från kropslig tyngd.
  • En känsla av total frid och harmoni.
  • En tunnelvision
  • Återvända via protal (uppåt och nedåt).
  • Resa och vistelse i alternativa världar, kosmos/universum och himmlariken
  • Berörning och kommunikation med ljuset.
  • Möte och kommunisera med ljusvarelser som upplevs som gud.
  • Möte med symboliska gestalter.
  • Tyda symboler från gångna civilisationer, visioner och tecken.
  • Bära på kunskap som ingen har hört talas om.
  • Tog imot en livsvision (i mitt fall var det om MIN framtid)
  • Upplevelse av villkorslös kärlek (som inte finns på jorden).
  • Tog imot livsanvisningar om mitt liv.
  • Kan gå ner i naturlig trans.
  • Kommunisera med dessa världar, varelser och symboler spontant.
  • Möte med hemska varelser och upplevelser
  • Upplevelse av extrem svår smärta.
  • Rädsla och frid för dödsupplevelser.
  • Bemästra ohygliga krav, energier och utveckling.
  • Återvända till jorden med en känsla att inte passa in.
  • Ta imot kunskap om livet, människan och universum
  • Mycket känslig för kommande händelser.
  • Sanndrömmar.
  • Varsel, Omen, Järtecken, Förkänning.
  • Känna av människor känslor och sanna agenda.
  • Påverkar elektromagnetiska fält och elektronik.

Jag har blivit en komplex person som är besvärlig, blir irriterad på tjafs om småsaker. Jämför vardagsproblem, konflikter med döden så kanske folk förstår vad jag menar med tjafs.

Hoppas detta är svar på din fråga?!Glad

[Yantra]
11/11/12, 1:28 PM
#5

Jag känner mig annorlunda. Jag är INTE medial/andlig, religiös, skeptiker eller har någon större respekt för den akademiska världen.

Jag tror inte, jag vet!

DivineAngel_90
11/11/12, 10:08 PM
#6

Hm…. det kanske är just detta jag funderat på. Att du hittat svar på dina upplevelse utan andlig underton. Men det du beskriver att du upplevt, är inte det så andligt underbart det kan bli. det är just detta jag ville ha förklarat, vad du menar med det.

^^

Annons:
[Yantra]
11/12/12, 8:30 AM
#7

#6

Svaret finns i #4 och ändå frågar du! Detta är inte andligt! Det är NDU! Jag är INTE ensam att ha dessa åsikter efter Nära döden upplevelser!

Varför ska jag servera svar på en silverbricka till dig, för att du vill förstå, utan att du själv ska behöva anstränga dig. Mina insikter, upplevelser och kunskaper kom via död, vandring in i okända världar, smärta och upplevelser som inte är förklarade på jorden. Jag fick själv formulea mina upplevelser själv. För den kunskapen har inte jorden alls. Då kommer folk som du som ska ha hela mitt jobb förklarat för sig som om det vore hur enkelt som helst. Då ska jag förklara det för dig för att du ska förstå - Du tolkar mina icke mediala/andliga/religösa upplevelser som andliga. Du ska vara glad att jag svara överhuvudtaget för det är en kränkning mot hela mig och min existens. Du kommer ändå få svar när du dör för då är du redo! Inte innan, som jag!

DivineAngel_90
11/12/12, 11:13 PM
#8

Du behöver inte svara elakt emot mig bara för att jag frågar hur du inte kan tolka detta som andligt och vad du i så fall vill kalla det.

Jag förnekar inte det du varit med om, det kan bara du veta efter som just du upplevt det. Men så som du beskriver det så låter det för mig som en högst andlig/gudomlig upplevelse.

Du är snarare kränkande emot mig än tvärtom. Jag menade inte alls något illa med mina frågor, bara undrade vad du sj. vill kalla det för än andlighet.

Men jag ber om ursäkt sör om du tyckte att jag lät kränkande, men så var inte fallet. Jag hade inte för avsikt att vara elak. Hoppas du förstår det.

MVH Divine Angel_90

Kramar ^^

Moonwing
11/18/12, 12:08 AM
#9

Vilken intressant tråd!

Det är svårt att bestämma eller tolka vad som är/kan kallas.. andligt eller gudomligt-det ligger så nära oss (eftersom vi själva är en bit av det gudomliga) -så det är svårt att sätta en stämpel på ett visst begrepp i ett visst sammanhang. Egentligen är ju allt vi upplever "andligt"-pga vi är både fysiska/andliga levande väsen.

Vad vi erfar kan egentligen endast vi själva förstå djupast, som också är "vår verklighet". Dock är ju härligt att dela våra upplevda erfarenheter och kunna förstå dem ännu bättre , kanske just genom det! (eftersom vi även där, är en del av varandra i den stora helheten)

Något jag känner igen mig i är följande;

~~~~~~~~~~~~

  • Att komma hem! (i mitt fall;"Att vara på rätt plats=att vara i rätt element)

  • En känsla av total frid och harmoni

  • Resa och vistelse  kosmos/universum

  • Tog imot en livsvision (i mitt fall var det om MIN framtid)

  • Upplevelse av extrem svår smärta.

  • Rädsla och frid för dödsupplevelser.

  • Återvända till jorden(i mitt fall-kroppen) med en känsla att inte passa in.

  • Ta imot kunskap om livet, människan och universum

  • Mycket känslig för kommande händelser.

  • Sanndrömmar.

  • Varsel, Omen, Järtecken, Förkänning.

  • Känna av människor känslor och sanna agenda.

  • Påverkan (av) elektromagnetiska fält och elektronik.

  • ~~~~~~~~~~

  • En del av ovanstående stämmer helt in med det jag själv upplevt, annat  är mer förstärkt efter ndu;n, tex en viss känslighet, eller hur prioriterar sin vardag efter upplevelsen, en sak är säker; Hela min världsbild ändrades..Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Elliid
11/20/12, 12:23 AM
#10

Tyckte det var en intressant beskrivning och tråd Yantra,på flera plan.

Om jag får fråga en sak-Jag kan ta fel såklart,men jag fick inntryck av att du är i en slags kamp for eller imot nåt.Kunne du vilja beskriva vad du kämpar for isåfall?Har det med dina NDU-opplevelser att göra?

Jag frågar fordi jag kännar mig nok igen(ifall mitt antagende är korrekt!) och tror du kanske kan gi meg et inspirerande svar.

Mvh,Elliid.

cirrun
11/25/12, 9:11 PM
#11

Jag tycker att fråga av #8 är berättigat, - för mig som agnostiker, är inte livet bara en biologisk  fenomen i världsalltet.

Den som har erfarit NDU och kommunicerar om det  till oss andra  så kan det vara tröst och sprida glad förväntan.

Piixy
2/1/13, 9:09 AM
#12

Jag längtar tills min tid är inne, om det är som de beskriver här åvan :D

Aldebaran
2/4/13, 9:43 AM
#13

Mycket intressant tråd..

Men Yantra, din lista som du spaltade upp är ju inget annat än en andlig upplevelse.. Glad

Pysslat mycket Yoga?

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Annons:
Upp till toppen
Annons: