Annons:
Etikett01-livsåskådning
Läst 989 ggr
[postmortum91]
2013-02-17 17:57

Mitt liv vände mot det bättre

Hej, tänkte bara dela med mig av min livsglädje.
Jag har under hela mitt liv haft massa tragiska stunder, folk har dött, mamma dog i cancer när jag var 14, och min pappa har varit alkoholist i hela mitt liv med allt vad det innebär. Jag har mått dåligt, men har alltid gjort det bästa av situationen.

När mamma dog var det ett helvetesår, jag flyttade runt mellan familjer och kände aldrig att jag var hemma någonstans. Det känns konstigt nu när jag tänker tillbaka på det, för det är så längesedan.

MEN när jag var 17 år, så träffade jag David (min sambo) och efter det så har ALLTING gått bra. 

Innan jag träffade David så levde jag i ett familjehem (jättesnälla) men för er som inte gjort det kan jag säga, att det är inte så bara. Det är väldigt svårt och jobbigt som tonårstjej att byta liv och anpassa sig efter en annan familjs liv och regler. När jag träffade David så flyttade jag så småning om från familjehemmet till egen lägenhet samtidigt som socialen ordnade ett "program" till mig och andra ungdomar som har haft det tufft och vill bo i eget, jag fick då leva på socialbidrag samtidigt som jag läste klart sista året på gymnasiet.

Sedan gick jag ur gymnasiet, kände en som kunde ge mig en fin tvåa i Karlstad (annars brukar lägenhetsköerna ligga på över ett-två år i värsta fall) Men för mig fick jag lägenheten hur smidigt som helst. David och jag flyttade in i lägenheten tsm och jag kom in på universitetet som jag nu läser (4 års utbildning, 2 år kvar). Vi har skaffat oss en hund, och nu har han nästan fått sig ett jobb (äntligen) och om en månad ska vi flytta igen fast till en fin trea på landet.

Alla motgångar jag fått sedan jag träffat David har alltid löst sig till det bättre. Alla motgångar jag haft gör mig väldigt medveten och tacksam för hur mitt liv ser ut nu. Samtidigt är jag så rädd för att förlora min totala lycka. 

Jag undrar varför mitt liv är så perfekt idag, kan det bero på karma? på slumpen? eller på att alla människor har en tur och en oturs bägare, och min oturs bägare tog slut? Haha jag vet inte, men jag vill bara säga att mitt liv leker efter 17 års lidande i själen.

Annons:
Moonwing
2013-02-17 20:01
#1

🌺

 Vad härligt! Vad skönt att någon kom in å berättade något posetivt! -det var precis vad man behöver..😉

Vad det bror på kan man ju inte på rak arm säga-kan nog bero en hel del på din egen posetivitet och enorma livsglädje🙂-håll fast vid den!

Naturligtvis beror allt på karma, dvs -det vi sår skördar vi, på kort eller lång sikt. Men det är svårt att säga för en utomstående i ditt speciella fall vad det beror på, passa du på å njut..😉

Tack för du delar med dig å välkommen!👍

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Upp till toppen
Annons: