Annons:
Etikett10-själen
Läst 1012 ggr
Farwuq
2013-02-27 17:59

En partiell UKU 1977

En not från min Book of Shadows.

1977 – UKU

Plats: Lund

_Jag låg på rygg i min studentlya och slappnade av.
_

_Plötsligt lossnade höfterna och den undre delen av kroppen – från midjan till knäna och böjde sig uppåt.
_

_Det hela varade i några sekunder, den astrala kroppen var som en båge och böjd i en omöjlig vinkel. Sedan lossnade benen och fötterna och kroppen räknat från bröstet och nedåt ställde sig i ungefär 45 graders vinkel. Det var en mycket märklig känsla för jag kunde känna alla fyra benen, konstigt nog kändes det helt naturligt att ha fyra ben och två underkroppar. Det var faktiskt roande.
_

Separationen gick ytterligare en bit upp men nådde aldrig halsen.

_Själv blev jag inte det minsta rädd, jag tyckte bara att det var lustigt det där med att ha fyra ben. Det kändes helt naturligt att ha fyra ben och jag skulle nog ha kunnat röra dem individuellt.
_

Kroppen blev sammanslagen igen efter en stund.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
Emo
2013-02-27 18:19
#1

Jag undrade just varför denna tråd inte fortsatte, så ser jag denna. Intressant.

http://existens.ifokus.se/articles/4d714ae9b9cb46221d05ee6a-astralkroppens-fysionomi

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Farwuq
2013-02-27 18:25
#2

Oj, en bortglömd tråd.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
2013-02-27 19:12
#3

Vad häftigt! -det verkar vara som du är en naturbegåvning på uku;er-kanske har en del lättare än andra att komma ur kroppen..hoppas du lägger ut mer!😉

Tror jag såg ett youtube-klipp om en indianstam, som hade många uku;er, men det var länge sen..undrar vad det beror på att en del människor upplever det spontant och en del inte, förutom den sas "andliga" biten undrar man  om det kanske tom ligger i vår gen-uppsättning, kanske finns forskning på sådant (medialitet brukar ju gå i arv)- tack Drakis! jätteintessant!🙂

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Aldebaran
2013-02-27 20:24
#4

Hur skiljer vi på astralkropp och eterkropp i detta fall?

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Farwuq
2013-02-27 20:27
#5

Inte den blekaste.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: