Annons:
Etikett00-existensiella-frågor
Läst 1210 ggr
[rore]
2013-03-20 09:12

Var bor friheten?

Det var en enträgen fråga som poppade upp i huvudet på mig under min morgon prommenad,, och vad menas egentligen med frihet?

Jag satte mig med penna block när jag kom hem och frågade:

Var bor friheten?

Söker med ljus och lykta på livets vindlande vägar och i det upp diktade Ordets lummiga lunder.

Friheten rör sig gäckande och kallande på lagom avstånd.

För att inte låta sig tillfångatas, ständigt utom räckhåll.

I det jordiska varandet, i dualliteten mellan den fysiska och den individuella inre världen uppstår konflikt och förvirring.

Tankar och sinnes stämningar bygger sina egna slott eller fängelser sett ur den yttre världens perspektiv.

Där Antingen / Eller styr!

Där Avsaknad och Hopp vandrar sida vid sida, och ändå så oändligt långt ifrån varandra.

Där Rädslan lever sitt eget obemärkta liv, genom kontroll och manipulation. För att slippa visa sig sårbar och mänsklig!

Där Rädslan bor finns ingen Frihet!

För Friheten bor i Ljusets låga. När vi vågar Brinna för Livet Öppnas Frihetens dörrar!

_
_

Annons:
retep
2013-03-20 14:43
#1

rore!

Som vanligt skriver du så fint och tänkvärt.

Att den bor inom det är något jag tror flertalet tänker och ofta är det så att vi söker, på vindlande vägar, på lagom avstånd, ständigt utom räckhåll.

Det jordiska varandet existerar inte så som vi tror och tänker det.

Varandet är sitt eget tillstånd, var friheten har sitt bo. Det är bortom allt det här, som står ivägen.

Friheten blir till och varaktig i våra rum, när det som stod i vägen inte längre är…i vägen!

Rädslan uttrycker sig på så många sätt och bor i allt som står i vägen.

Det största hindret, i allt som står i vägen, är våra egna föreställningar, känslor och tankar.

Frihet från allt detta är alltid närvarande där bortom. likt solen ovan molnen.

Bortom är där var vi egentligen Är!

Det behöver därför inte heller vara svårt, att nå hit.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[rore]
2013-03-20 15:38
#2

Tack Peter!

Dina ord landar, där de ska.

Moonwing
2013-03-22 15:17
#3

❤️…Roregumman!🤗

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Farwuq
2013-03-23 08:18
#4

🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Tarotstollan
2013-03-26 23:50
#5

❤️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[rore]
2013-03-27 10:52
#6

😘

Annons:
Upp till toppen
Annons: