Annons:
Etikett00-existensiella-frågor
Läst 1132 ggr
Aldebaran
7/18/13, 11:41 PM

Att peka mot vägen

Vad jag gör och alltid försöker göra är att peka framåt, mot någonting högre och mera värdigt, än något nuvarande tillstånd. Jag försöker hindra sinnen från att kristalliseras i en tro, att vad än vi kan göra, kan vara mera, än ett steg mot någonting högre, och ett steg måste lämnas bakom, innan det blir ett steg. Jesus kallade sig både Guds son och Människosonen, och det är vad varje människa är och kan bli, genom sitt offer av den separata personligheten. Det gudomliga är förkroppsligat i all materia ner till den lägsta, så att substansen kan ‘frälsas’ — resas upp till ett högre plan. Samt processen tillbaka, att Människosonen åter blir Gudasonen, genom att offra de lägre elementen. Först träder han fram ur "Fadern", men han återvänder som en fullständig individ till att sitta vid "Faderns" högra sida.

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Annons:
retep
7/20/13, 11:16 PM
#1

Aldebaran! "Först träder han fram ur "Fadern", men han återvänder som en fullständig individ till att sitta vid "Faderns" högra sida" Här tror jag att jag förstår vad du menar med INDIVIDUALLITET ?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Aldebaran
8/2/13, 12:43 AM
#2

Bra  :)

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

Upp till toppen
Annons: