Annons:
Etikett12-drömmar
Läst 1533 ggr
Farwuq
10/28/13, 5:31 PM

Drakens sjuka dröm

En märklig dröm

Natten mellan lördagen den 26: oktober och därpå följande söndag hade jag en märklig dröm.

Jag stod på en gräsmatta i en park. Framför mig stod en man på högst 30 år. Bakom mig stod ytterligare två som jag inte såg men som likväl kände var närvarande.

Mannen framför mig talade till mig.

– Du ska få pröva på en mardröm. Den börjar med att du får en massa hjorthår i ansiktet, sen fortsätter den. Om du vill att den ska sluta så säger du bara stopp, så slutar den.

Ögonblicket därefter blev det nästan svart. I nästa andetag fick jag en massa hår blåsta i ansiktet och jag föll handlöst till marken. Härnäst kände jag hur jag låg på något fuktig och slemmigt. Det hördes hela tiden ett högt och förfärligt ljud som jag inte kan beskriva. Det lät lite som en väldig dammsugare eller som när en jetmotor drar in luft.

Mycket snart började tentakler svepa runt om mig. Trots att det var nästen helt mörk så tyckte jag mig se dem. Tentaklerna var ungefär fyr dill fem centimeter bred och ovala i tvärsnitt.

De var svarta eller mörka men kanterna var vita, kanske var det av slem. De svepte sig runt hela min kropp och drog åt alla håll och kanter. Jag kände hur jag töjdes ut och blev längre. De knyckte mig hit och dit, en riktigt obehaglig behandling. Hela tiden fanns det, det märkliga dånet av luft som verkade sugas in i något.

Jag vet inte hur länge jag kämpade mer eller mindre förgäves, men efter cirka trettio sekunder hade jag fått nog.

– Sluta, skrek jag.

Inget hände. Sekunden därefter för stod jag att jag använt fel ord.

– Stopp, skrek jag.

Omedelbart slutade det hela och jag stod åter på gräsmattan framför mannen.

– Nä vad tyckte du?

– Läbbigt, menade jag. Riktigt otäckt. Har du själv varit där, har du prövat på det?

– Ja, svarade han. Jag testade det 2002. Och en sak till, det var inte hjorthår jag använde det var fårull.

🤪🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[NeferNefer]
10/30/13, 10:31 AM
#1

Hahaha, vad stört! Jag tänker inte ens försöka tolka den drömmen! 😃 Men häftigt! Hur känner du, var det lucid dreaming (i och med att du på sätt och vis kunde kontrollera vad som hände)? Var du medveten om att du drömde?

Farwuq
10/30/13, 2:49 PM
#2

Ja det var med största sannolikhet "Lucid dreaming".

Jag var fullt medveten om att det inte var fysisk verklighet.
Så, jag var förstod att jag drömde.

👍

Jag hade som sagt kunnat stå ut längre, men det var inte vidare trevligt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[NeferNefer]
10/30/13, 3:54 PM
#3

Så spännande! Berätta gärna om det händer igen, och om du möter samma man. Tror du han är din guide eller någon som har bestämt sig för att lära dig saker?

Farwuq
10/30/13, 8:16 PM
#4

Det är möjligt att han är min guide.
Uppenbarligen är det åtminstone en slags instruktör.

🤔

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[NeferNefer]
10/30/13, 9:13 PM
#5

Precis min tanke också. Kanske han är med dig en tid för att det är något speciellt han ska lära dig 👍

Farwuq
10/31/13, 6:38 AM
#6

Fullt möjligt, det finns massor som jag behöver lära mig.

😉

Men vi tar det i lagom stora tuggor.

👍

Annars kan det bli problem med att smälta allt på rätt sätt.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[NeferNefer]
10/31/13, 6:42 AM
#7

Mycket klokt!

(Fast jag trodde drakar hade plåtmagar … om ni kan käka riddare och grejer, tänkte jag).

Farwuq
10/31/13, 7:02 AM
#8

Själens upplevelser smälts i sinnet, inte i den fysiska magen.

👍

Drakar har ganska stark mage, det stämmer. Fattiga riddare är mums, men man kan få lite problem med lilla rumpan när det vassa skrotet ska ut.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
10/31/13, 9:41 AM
#9

Verkligen häftig dröm!

Vid DMT-frisättning (som sker alldeles naturligt i t.ex. olika skeden av sömnen) gör man ofta en inre tripp, ser tydligt och klart ett inre landskap och möter en person som ger en instruktioner. (Antingen det är en "guide" eller ens eget övermedvetande)

Episoden är ofta väldigt tydlig och upplevs som mer verklig än verkligheten själv, helt skild från hallucinationer. Kanske är det en inre resa. Hörselförnimmelser, som högt brus, tror jag också är vanligt.

Nu säger jag inte att det var en sådan du hade Draken, bara att det har likheter.

Symboliskt då? Du har verktygen, nycklarna, kodorden till att behärska och välja vad som händer. Säg bara rätt ord och slarva inte och ta det näst bästa…:-) 

Hjorthår? Hjorten är symbol för frihet och otvungenhet, medan fårullen mer är det hemtama, bäa i flocken. 

Något bearbetas med en dröm som denna och du går framåt i insikt och kunskap.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Farwuq
10/31/13, 11:01 AM
#10

Tack "Mystiska katten", för dina kloka ord.

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Moonwing
11/1/13, 9:11 PM
#11

"hemtama, bäa i flocken"..😃

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Farwuq
11/2/13, 5:23 AM
#12

Draken har en gång svävat fritt över molnen, men är nu hemtam och på jorden.

😕

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Magi-cat
11/2/13, 7:35 AM
#13

Att vara på jorden är inte så dumt det heller, Draken.


"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Annons:
Upp till toppen
Annons: