Annons:
Etikett00-existensiella-frågor
Läst 2468 ggr
Skorpion76
4/3/14, 7:16 PM

Finns det en andra sida?

Ja, det är jag övertygad om att det gör eftersom det finns många människor som har varit med iom saker som de inte kn bortse ifrån. Jag har sjjälv varit me om en el saker och därför är jag övertygad om att den andra sidan verkligen finns.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Moonwing
4/5/14, 11:43 PM
#1

Ja jag tror också det finns ett medvetande som fortsätter sin resa hos alla av oss, som ej är knutet till den fysiska kroppen och inte beroende av dess skal-och hur vi sas "byter form", är väl egentligen frågan för mig-väldigt spännande!

Kan tipsa om en av flertals artiklar härinne..här kommer en länk!

http://existens.ifokus.se/articles/4d713d73b9cb46222105474d-astralvarlden-6

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Skorpion76
4/6/14, 6:18 AM
#2

#1 Så är det för mig med! Jag har själv inte sett gestalter, men jag har känt dofter och hört skåpsdörrar smälla igen.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Farwuq
4/6/14, 7:33 AM
#3

Jag är också helt övertygad, att vi fortsätter i en eller annan form.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Skorpion76
4/6/14, 7:54 AM
#4

#3 Dock tror jag inte att vi kan påverka nästa liv genom att leva på ett säärskil sätt. Därför är hinduernas kastsystem onödigt, men jag trpr absolut på att vi bär med oss kunskapen som vi lärt oss i det här livet vidare i nästa liv.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Moonwing
4/6/14, 9:48 PM
#5

#4 Hmmm, intressant..men om vi "bär med oss (ny)kunskap" ..då måste vi ju utsatts för mer eller mindre utmaningar och med efterföljande lärdomar, som du säger… i detta livet.

Då blir frågan om de utmaningarna är totalt slumpartade..eller är "planerade", på något sätt..vad tror ni om det?🤔

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Skorpion76
4/7/14, 6:53 AM
#6

#5 Jo, men så tror jag att det är. Det är dock svårt att säga om de är planerade eller inte.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Annons:
Moonwing
4/8/14, 11:25 PM
#7

#6

Hmm..men vad har du för teori om det då? Blir jag tjatig nu, elller?😊

..jag menar vad skulle vara mest "logiskt"?🤐🤔..eller vad säger din magkänsla dig?😎

(spännande å få höra andras åsikter-jag är så förveten, förstår du..)😃..du behöööver inte svara, om du inte vill!❤️

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Skorpion76
4/9/14, 6:42 AM
#8

Ja, det är jag övertygad om att det gör eftersom det finns många människor som har varit med om saker som de inte kan bortse ifrån. Jag har själv varit med om en del saker och därför är jag övertygad om att den andra sidan verkligen finns. 

(Ville bara rätta till stavfel)


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[rore]
4/9/14, 12:38 PM
#9

Döden

En del av livets process. Många tror att döden är slutet på existensen. Andra tror att vi vandrar vidare i någon annan form. Jag tror ju på det sist nämnda.

Jag tänker mig också att döden finns i oss under hela vår levnad, i vårat egna vara. I själva livet.

Om vi ser tillbaka på våra liv? Vad ser vi då?

När jag ser tillbaka på mitt liv så ser jag motståndet och kampen som jag har befunnit mig i. Jag ser också alla de tidigare föreställningarna som jag hade om Livet och hur hårt jag höll fast vid dem som min verklighet och hur rädd jag var för att "se" igenom min livslögn min verklighet.

Varje uppgivande av egot "min tanke värld" av hur det ska vara. Har känts som en döds kamp och när så polletten trillat ner och insikten landat, så har jag bytt form. Även om det inte syns.

Jag har glidit ur en form till en annan där någonstans inom. Till någonting vidare varmare och mer kärleks fullt.

Liksom jag upplevde det en gång när jag var på väg att lämna, men blev tillbaka visad.

Som jag ser det nu i skrivande stund, så hissnar tanken och i djupet jublar själen inomHjärta.

Skorpion76
4/9/14, 5:11 PM
#10

Förlåt om jag låter tjatig nu, men jag tror också på nummer 2. Jag tror också på att vi vandrar vidare i en annan form. Det är som energin. Den kan varken skapas eller förstöras. Den bara förändras.


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Moonwing
4/9/14, 8:38 PM
#11

#9 "Varje uppgivande av egot "min tanke värld" av hur det ska vara. Har känts som en döds kamp och när så polletten trillat ner och insikten landat, så har jag bytt form. Även om det inte syns. "

Jag känner så igen mig i det du skriver, Rore..hur svårt det är att släppa gamla föreställningar och införliva nya,men man kommer till en punkt då dessa inte känns så trygga och räcker längre-utan tvärtom leder till ännu mer grubbel.

Då måste man bestämma sig-leva i en lögn eller "hitta en förnyad hållbar förklaringsmodell för livet"..väljer man det senare kommer man genomgå en inre och även yttre (fysisk) kamp pga kanske ändrade värderingar osv.

När man väl "börjat landa", är det dock en upplevelse som man aldrig kan backa ifrån..då har man börjat leva full ut!😎

#10 Ja, det är som du säger; energi finns bara i olika form, och allt medvetande antar den som den/det behöver allra mest för sin befintliga utveckling!😉

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Skorpion76
4/10/14, 7:04 AM
#12

#9 Vilket bra inlägg!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

[rore]
4/10/14, 7:31 AM
#13

11.

Ja du Wingen så är det😘. Där finns ingen återvändo å andra sidan så skulle jag inte vilja vända tillbaka. Även om jag känt så mellan varven tidigare.🤗

12. Tack Skorpion76 🌺

Annons:
[rore]
4/10/14, 8:14 AM
#14

Fortsätter med mina tankar om Livet och döden. Förstår inte varför det känns så aktuellt just nuFunderar.

Hoppas TS inte tycker att jag svävar i väg från ämnet alldeles för mycket.

Livet och Döden finns synlig överallt i naturen.

Löven faller av träden, stammarna står mörka,kala och nakna med sina spretiga grenar under höst och vinter.

Dvalans tid innan våren och sommaren återföds i  Livets cirkel.

Aldrig något avbrott, ständigt pågående återskapar Jorden sig själv. Om och om igen, sen begynnelsen.

Döden är lika självklar där som Livet.

_Det är människans logik som inte accepterar Livet på Livets villkor. Vi har skapat regler och normer för hur vi vill att det ska vara.
_

Vi har vänt vår inneboende källa ryggen och förlitat oss på vetenskap, som inte rymmer den inneboende djupare kraften i var och en av oss.

Där med har vi också gjort avkall på vårt egna ansvar över våra Liv, vårt egna välbefinnande.

Den yttre människan fostras till att gömma och glömma Det Vi Är.

Frestelserna är många här i vår värld. Oftast utom räckhåll för vårt synliga begär. Det vi tror oss vilja ha ökar bara avståndet till vårt eget inre jag.

I vårt samhälle är det fult att visa sig sårbar och svag!

Så människor sluter sig och kryper in i normens ram över hur det ska vara.

I vår synliga värld glömmer vi oftast bort vår inre!

Skorpion76
4/10/14, 12:04 PM
#15

#14 Nu har jag klickat en gång på ditt inlägg, men jag skulle fakticskt önska att jag kunde klicka minst 100 000 gånger till om inte ännu fler! Det du skriver är så sant och så viktigt! KLICK!!!!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Moonwing
4/10/14, 11:50 PM
#16

#14 Det är så sant det du skriver, människor har av något skäl fått för sig att Livet och Döden är två separata processer-något som är helt felaktigt.

Så fort Livet börjar, börjar också processen vi kallar för Döden, men vi tänker oftast inte så-i normala fall (ej vi akuta olyckor tex) så förbereder sig kroppen på det vi kallar dödsögonblicket långt innan det verkligen händer. Vi verkar alla ha som en "inbyggd kalender", inom oss..när kalenderåret är slut förbereder vi oss för nästa cykel.

Det är uteslutande vår kultur som fått oss uppfatta att dödsögonblicket som en chock,  då för främst anhöriga-för innerst inne vet vi att det är dags långt innan den fysiska döden infinner sig. Vi gör klokt i att som du nämner lyssna på vårt inre, som för oss talar om hur viktig och dyrbar varje minut i det vi kallar Livet är och att vi tar vara på allt som behövs för att fullfölja våra mål.

Vi lägger oss var kväll helt förvissade om att vi nästa morgon kommer att vakna, så borde vi se även se på dödsprocessen. Som en vila som är nödvändig för att smälta alla de intryck som gjorts under tiden på jorden, en bearbetningsprocess precis som sömnen under en natt-försäkrade om att det är naturens gång att vi "utvilade" kommer att "vakna"-åter en gång i en ny kropp för en ny tid av lärdomar.

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Skorpion76
4/11/14, 6:48 AM
#17

#14 Mycket bra inläg! Precis! Livet är inte slut i samband med döden! Döden är bara en vilopaus för att vi ska komma igen i en ny kropp!


** Energy Pethead **Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/

Upp till toppen
Annons: