Annons:
Etikett00-existensiella-frågor
Läst 1667 ggr
Piixy
5/19/14, 2:00 PM

the real deal

Jag börjar inse. Livet är kanske inte som jag trodde. Det är som om "det" har gått runt med en täckmantel men just tagit av sig den. Jag börjar se igenom fasaden som är upplagd. 

Jag ser mig omkring och ser alla som är såå djupt sovande. De är så lurade av systemet. Det är något som inte riktigt stämmer med den verklighet som jag trodde jag kände till. 

Det är dags att vakna och inse, vi blir hjärntvättade med allt som finns runt omkring oss. Filmerna, låtarna allt. Det är en fasad för att vi ska tro att allt är ok att det är såhär livet är. Men det finns så mycket bakom det vi tror vi vet.

Om man skulle försöka berätta sakerna som man tror på till en sovande skulle den skratta, bli nervös, skämta bort det. Just det som detta system vi har. Jag tror vi har kommit hit på jorden för att uppleva och vakna. Vakna upp och inse. 

MVH Anonymus_

Annons:
ollivoll
5/20/14, 6:37 AM
#1

Systemet eller den stora eliten som många kallar dom är livrädda för att den vanliga människan ska vakna ur sitt ego som dom skapat och gjort oss korrupta och rädda. Deras rädsla ligger däremot att om människan bryter sig loss ur kedjan så rasar korthuset ( banken, politiken, monarkin, militären etc) Vi är lamm bland ulvar, när vi egentligen borde vara lejon. Systemet kommer en vacker dag inte att fortsätta som det gör nu, det kommer moder jord inte att acceptera, hur mycke chemtrails och väderkontroll eliten än försöker göra så icke…… Människan kanske kan rädda den men då måste alla vakna upp.

Piixy
5/20/14, 11:13 AM
#2

Jo men hur ska man få alla andra att vakna upp när de är så sovande. Man ska ju inte berätta om de inte frågar de gör dem bara förvirrade. 

Jag tror att det finns en anledning att vi börjar vakna upp.

ollivoll
5/20/14, 6:17 PM
#3

Man ska vara ihållande om sin sak/saker och inte alls vara tyst utan uttrycka sig. Först blir det ensamhet och utsatthet från andra som blir rädda och inte alls håller med, men genom att fortsätta att stå för sina åsikter så ger det mer och mer med sig. Föreställ dig ringar i sjön, se hur liten den är från början och se sen hur den utvecklar sig större och större. Precis så är det med människor. Se David icke till exempel. Hur galen tyckte folk inte att han var början på 70 talet. Det var inte många som lyssnade på honom. Men han släppte aldrig sina åsikter utan fortsatte och fortsatte. Idag är det från ett tal till tusentals eller mer som lyssnar och tar till sig. Vi lever i ett korrumperat samhälle. Men väldigt få vill eller kan förstå det. Men jag vet, att genom att vara ihärdig så börjar folk så smått att lyssna. Jag förstår din frustation för jag är likadan.

Moonwing
5/20/14, 10:16 PM
#4

Att "vakna", till företeelser i sitt liv, är en del av lärdomen med livet. för en del är det det som du i #0 skriver, för andra på ett mer personligt plan.

Alla är vi på olika nivå, och orkar ta in olika mycket, allteftersom vi behöver lärdomar både kollektivt och personligt-så kommer "dörrar"öppnas, för den/de som behöver just de lärdomarna.

Därför utvecklas vi både som en global enhet och individuellt.

Om folk tex inte vill eller orkar lyssna på ett budskap tex, kan det bero på att de helt enkelt inte är redo för det. Vi måste alltid vilja förstå med vårt inre om vi skall smälta något nytt, annars tar vi inte in det.

Precis som andra haft tålamod med oss i olika saker måste vi ha tålamod med andra, allt har sin tid! För att förstå sammanhang krävs mycket insikt i livet, vilket tar olika tid för olika kollektiva grupper och individer att få.Det är så vi alltid utvecklats.

Men med det är det inte sagt att det är fel att följa sitt hjärta och jobba för det man tror på, det bör alla göra-i den mån de kan och orkar.🙂

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Älvan
5/27/14, 7:38 PM
#5

Ts Vad menas att se verkligheten utan att sova menar du? Finns det en enda sanning och om du känner till den kan du väl dela med dig? Hur kan du veta om du själv somnat och nu själv är den som inte ser sanningen? Jag tycker det är bra att vara kritisk, men det kan ju vara nya annorlunda dimridåer som spelas upp istället för sanningen?

Seeking222
5/28/14, 1:14 PM
#6

Jag tror nog sanningen är olika för olika personer. Små steg mot den äkta sanningen liksom. Vi blir bara tilldelade det vi kommer klara av att höra. Tror det finns en mening med att "du" pratar med denna personen om det. Det är dags för den att vakna. Inget händer utan anledning. 

En sak som hände min vännina var att hon upptäckte en sak på nätet som hon senare vill dela med sig till mig. Hon skrev allt i facebook brevet när hon klickade på skicka så kunde meddelandet inte skickas. Det stod något i form med "meddelandet han inte skickas, security måste kolla igenom innehållet". Så "de" vill inte att vi ska ta reda på sanningen om hur världen egentligen är. 

De vill kunna styra oss. Att vi ska vara deras marionetter.

Annons:
Älvan
5/28/14, 2:18 PM
#7

#6 vilka är de? Vilken är sanningen som döljs? Varför måste sanningen döljas?

Seeking222
5/28/14, 4:38 PM
#8

#7 

jag vet inte riktigt vem "de" är. "de" gömmer sig bakom allt. Några som de redan använder som sina marionetter ät obama, beyoncé mm. 

sanningen om dem, om livet om allt som skulle kunna rubba deras kontroll.

sanningen måste döljas för de. pga att de vill kontrollera oss. vilket de gör. vi går till jobbet som slavar varje morgon. vi tror vi har massa frihet med olika egna valmöjligheter. men valen är uppsatta av "dem". lite svårt att förklara :/ hoppas du förstår :D

ollivoll
5/28/14, 5:29 PM
#9

Man kan säga att vi "omedvetet" blir kontrollerade av den stora eliten genom kändisarna, media, reklam, politiken, allt. Vi ser, vi gör. Det är som en masshypnos dagligen. Vi kan inte köra bil utan att Vi blir dirigerad till att göra saker vi inte riktigt förstår varför. Osynliga signaler som militären använder till att få människor att göra dom mest horribla saker. Dom besprutar luften med kemikalier vi dagligen andas in. Det har redan märkts av för honungsbina börjar mystiskt att försvinna och det vore förödande om dom helt försvann. Vi blir kontrollerade via alla tekniska prylar, internet ska vi inte prata om;) Snart kommer den stora chip hysterin att bli verklighet då man får ett chip instucket i huden som ska påstås vara en bra sak. Man kan inte riktigt säga vem eliten är men man har konstaterat att bl.a. medlemmarna på bilderbergsmötet är en slags springpojke åt den större eliten. I den planeras alla händelser långt i förväg. Bara detta att vi blivit programmerade att stiga upp och jobba för att få lön är egentligen ett stort bullshit. Vi människor har tillhört eco systemet långt innan banker, skatter ens fanns på kartan. Idag har systemet gjort om oss till ego istället. Och det är där som eliten vill ha kontroll över. Vårat ego. Dom tar bort våra andliga jag som gör att dom inte kan kontrollera oss. Dom är livrädda för att vi ska vakna upp och vara dom vi egentligen är:)

Seeking222
5/29/14, 10:06 AM
#10

#9 så sant! Men jag tycker vi ska vakna upp allihop o bekämpa de ;)

Älvan
5/29/14, 10:14 AM
#11

Lite svårt att veta vilka man ska bekämpa eller? Tänk om det som nu uppdagats för ts som sanningen är ytterligare en förljugen värld? Tänk om det bara är mind games från "de"? Verkligen roligt skämt tycker "de" att lura vissa att tro att just de vet sanningen fast det kanske egentligen är precis tvärtom? "De" sitter och skrattar åt alla som famlar i mörkret. Ingen får se sanningen alls. Allt är en datorsimulering i vår hjärna. Inget finns egentligen alls.

Seeking222
5/29/14, 10:50 AM
#12

#11 det är svårt att hitta bevis på vad som finns och inte. men en sak är säker andra sidan finns. och denna värld är jätte matriell och de är så de lockar oss, att ge oss pengar, förmögenhet, fame. Men grejen är den att allt det där försvinner när man dör. 

#9 plus att moderjord inte låter de fortsätta därför vi "vaknar"

ollivoll
5/29/14, 1:50 PM
#13

http://youtu.be/N3NA17CCboA Här är en jättebra intervjun med Aaron russo som bl.a. Diskuterar om Rockefeller familjen som anses vara en av dom högre eliten som styr världen. Aaron blev mördad strax efter denna interjuv. Man kan se små snuttar av denna interjuv men jag rekommenderar att man tar sig tid att lyssna på hela för den är helt otrolig, det han berättar säger väldigt mycke om hur världen styrs, och detta måste vi massan bryta.

Annons:
Moonwing
5/29/14, 7:05 PM
#14

Om någon mördas för att där funnits en eventuell sanning som skulle uppenbarats, hindrar inte det att den eventuella sanningen en dag ändå kommer fram-visst vet vi att jorden är rund idag?

Om en sanning är viktig för en större enskild/kollektiv sak, tror jag det finns en större plan som vi i vår jordliga form inte knappt kan ta in som ser till att den uppenbaras när tiden är mogen.

Det kan varken människor eller andra negativa energier stoppa. Dock tror jag hat eller nojja, stärker sådana tankebilder om en kontrollerad värld-vi är ju världen, en del av den-alltså påverkar vi också den med tankarna!

Allt har även sidor, teknik gör det ju även möjligt att dela med sig av sina erfarenheter och tankar och precis som vi slopade hästen för bilen på både gott och ont, får vi naturligtvis göra med tekniken idag.

Allt är evolution i både biologisk och eterisk mening.

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

[rore]
6/4/14, 1:31 PM
#15

TS funderingar och iakttagelser fick min mina fingrar att springa över tangenterna, allt efter som orden infinner sig

Att med ordens hjälp klä av mig naken.

Naken inför mig själv och naken inför dig.

Att ta av alla dessa masker som tilldelats genom livet av andra människor, som suttit så alldeles självklara i min bild utav mig själv och om andra.

Fast i den övertygelse som visats för mig och som även blev min.

Ett långsamt sökande efter mig. Bakom allt detta som den sociala normen strävar efter och lär ut.

Allt på grund av rädslan för att visa världen vem "vi" egentligen Är!

Vi maskerar oss inför varandra. Inför de vi säger oss älska. Vi gör vårt yttersta för att hålla upp fasaden. Rädda är vi för att beröras och för att bli berörda.

Alla vet vi vad vi tycker och tänker, utan någon eftertanke. För vad ligger egentligen bakom våra snabba svar?

Ljudlösa vågor som rör sig in mot medvetandets strand sätter existensen i gungning.

Känslor vaknar upp tar över vårt sinne vår kropp. Motståndet över det som Är, som kan vara och kommer att bli.

Föreställningens värld tycks oändlig.

Illusionens slöjor fladdrar till av känslornas svallande. Där i djupet inom. Precis innan den inre dörren stängs till. Om det, som i hemlighetens djup har anats och livet fortgår som förr.

Små glimtar som bjuds från Livets djup. Som kan få oss att vakna.

Valet är ditt och mitt!

Moonwing
6/4/14, 4:23 PM
#16

Fint skrivet, Rore, allt vi bemöter, möter eller upplever är en reflektion av hur vi själva fungerar i våran egen upplevelse av varandet…därför kan man enkelt säga att vi hela tiden bombarderar vårt eget medvetande, provocerar oss själva till nytänkande och omvärderingar (genom att möta andra, därför är människans unika ställning i jordelivet så viktig)….härligt skrivet, Roregumman!❤️ Tack!🌺

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Volito
7/6/14, 9:01 AM
#17

Kan säga bara: välkommen till "klubben"…

Tyvärr tom i forum som man förväntar att samlas "vakna" människor finns det massa men "sovande" och kan säga så -de kan bli tom ganska agresiva om du säger till de öppet att de sover (eller de misstänker att det vad du säger kanske riktas mot de)….. det är du (och dig liknande) som är korkad i deras ögon…..

Moonwing
7/11/14, 4:55 PM
#18

Kanske det är ett stort steg att "vakna"? 😎

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Älvan
7/13/14, 2:12 PM
#19

Det knäppa är att det kan vara de som tror sig vara vakna som är de mest sovande. Det är ju faktiskt ingen som har facit i hand. Jag kan dock själva tycka att de som sover är de som är mest inne i kapitalism/materialism och utseendefixering. Men jag kan ha fel. Ibland tänker jag att det finns en konspiration att på ovanstående sätt mata oss fulla till den grad att vi är för trötta för att frågasätta någonting. Det är ju en massiv "kampanj" att hålla oss i skuld och ägda av banken och på så vis ägda av vårat lönearbete och sen resten av fritiden springa runt och samla på onödiga saker och upplevelser. Men vad vet jag egentligen. Jag nor ju mitt i detta samhälle och har hela livet blivit hjärntvättad genom olika kanaler. Jag vet inte om det finns någon fullständig avprogrammering.

[rore]
7/13/14, 3:12 PM
#20

Kanske att uppvaknandet handlar om att se just detta Älvan och där efter följa sin inre tanke/känsla. Och inte lägga så mycket tanke tid på vad andra gör och inte gör.

Annons:
Älvan
7/13/14, 3:52 PM
#21

Rore Du är så klok! :) Att värdera allting gör oss missnljda med oss själva för det är oss själva vi kritiserar när vi tycker ditten och datten om människor osv. Om man är nöjd med sig själv växer toleransen och automatiskt låter man vara som de är!

Moonwing
7/14/14, 10:56 PM
#22

Jag tror det är skillnad på att vara vaken och att vakna, till en större medvetenhet tex, egentligen tror jag alla gör det, men på så olika nivåer. Det finns något bibelställe, som säger att ..

"Saliga äro de som äro fattiga i anden, ty dem hör himmelriket till. " (Matt. 5:3) 

 dvs-är medvetna om att man behöver mer insikt..men det är bara en start..

När vi en dag blir/är fullständigt medvetna, eller vakna..behöver vi säkert inte jordelivet längre..😎

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

[Ladymoon]
9/25/14, 11:57 PM
#23

Jag tror att man måste vara i rätt fas för att vakna, och då gör man det av sig själv. Plötsligt en dag så ser man med nya ögon, och kanske blir förskräckt, arg, ledsen. Man reagerar. Sen blir det en liten period då man måste bekräfta sig själv.

Man kan försöka "väcka" någon annan, men då måste denna person också vara "rätt". Men man kan ju  börja med att sätta en lämplig bok i handen på henne/honom och se om det blir något intresse.

:-)

Upp till toppen
Annons: