Annons:
Etikett01-livsåskådning
Läst 1383 ggr
[rore]
2015-08-08 14:24

Blod är tjockare än vatten

Är det sant? Eller är det en falsk illusion som vi människor håller fast vid för att vi är rädda för att ta ansvar för våra egna liv. Istället för att fokusera på andra.

Jag vet inte om jag börjar uppfattas som känslokall eller om det öppnas upp större dimensioner inom?

Att sätta gränser. Anses oacceptabelt.

Att våga stå kvar i sig själv. Anses egoistiskt

 Detta kommer att stå "dig" dyrt! Är ett luft buret hot från rädda munnar.

Egon som vill styra, som inte vill kliva ur ramen, rädd för det okända. I okunskapens namn hålls vi som fångar i vårt eget vara, i vår egen struktur.

Och ändå visar det sig att dessa spelregler på det planet är allt annat än Livsbejakande.

Det vill vara som det alltid har varit och Vi tillåts inte växa i kärlek till oss själva eller våra medmänniskor.

När vi följer dessa regler föds och göds missbelåtenheten. Den fräter sig in och blir till hat och bitterhet och detta gör Livet tungt, svårt och snudd på outhärdligt. Det gör oss otrevliga och bitska. Den placerar oss i offerkoftan som skaver.

Jag släpper taget om det gamla trossystemet och vandrar vidare ut i det okända.

Blod är tjockare än vatten i praktiken. Ingenting annat!

När vi följer vårt hjärtas längtande röst öppnas dörren till Tacksamhet. Det är innan vi når dit som vi kämpar efter att passa in i en norm som vi inte vill ha som gör oss olyckliga.

Annons:
[Eypril]
2015-09-20 01:46
#1

Det är bara bra om man tar tillbacka sin egen kraft och blir stark. Folk accepterar inte deta då de lever kvar i någon typ av offer mentalitet. Många i min familj känner att de ska göra vissa saker som de igentligen mår dåligt av och värkligen inte vill tex att hjälpa till grattis som barnvakt och gå till mormors julfest. Är man vuxen och känner att man inte mår bra av att umgås med tex mormor då behöver man häller inte göra det. Sanningen är att man inte måste göra någonting och folk nästan kräver att man ska göra saker. Och de bryr sig inte om man igentligen vill eller inte vill göra deta. Vill man gå till mormor och man tycker det är roligt ja då blir det ju roligt. Om man i te igentligen vill så kommer man ju troligen i te häller ha kul. Det gamla offer beteendet tycker jag man kan göra sig av med.

Moonwing
2015-09-20 12:53
#2

Sant roregumman <3, kunde inte ha sagt det annorlunda själv. Otroligt sammanfattande ord för vad vi känner "inom", eller vad man än vill kalla det..

JÄTTEFINT! 🤗❤️

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Upp till toppen
Annons: