Annons:
Etikett14-personligt
Läst 2869 ggr
sugarmoon
6/29/17, 12:24 PM

Det känns som om jag kommer att dö

Jag är så jävla rädd. Det känns som om jag kommer dö, snart. Vet inte varför. Jag är inte sjuk, jag är jättepigg. Men på något sätt känns det som om jag kommer dö vilken dag som helst nu. Är inte rädd för själva döden, är mest rädd för vad som kommer hända med alla andra. Vad kommer hända med min hund? Han har redan separationsångest och tanken att lämna honom gör skitont. Vad kommer hända med mina föräldrar och min syster? De har redan gått igenom så mycket med min bror som dog för ett år sedan. Kan inte sova på nätterna för det här är det enda jag kan tänka på. Vad ska jag göra?

Annons:
Loris M
6/29/17, 12:38 PM
#1

Vänd dig till vårdcentralen berätta om dina tankar och sök stöd av dem. Du borde prata med en kurator/psykolog för att komma åt dina känslor och ta reda på vad det här handlar om. Självklart kommer du inte att dö snart. Du är frisk och pigg som du skriver och det är väldigt osannolikt att du skulle dö bara så där. 

Varför tror du att du känner så här? Kan det ha med din brors död att göra? Att du inte bearbetat den sorgen.

[Jbgs]
6/29/17, 11:08 PM
#2

kolla upp så du är frisk på vc… då har du iallafall det ut världen. Annars så känns det lite som du har döds ångest ?!

[Roe Deer]
7/2/17, 11:00 PM
#3

Det kan vara så att du känner av döden så nära inpå  eftersom din bror just lämnat jordelivet. Sådant förändrar människor. Man inser vad som faktiskt betyder något… och gör att man lever lite "utanför" denna värld, rent mentalt… Samtidigt så kan många leva mer för dagen, njuta av nuet mer, få svårare och ogillar att planera för långt framåt. Det kan vara en grund till att du känner att döden är nära. Den är nära oss alla på ett sätt, eftersom livet är oss så skört så skört. Vi bör vara tacksamma för var dag vi får på denna vackra jord.

Upp till toppen
Annons: