Annons:
Etikett14-personligt
Läst 1873 ggr
Rebekah
2017-08-28 12:34

Kärlek, känslor och band till andra människor

Hej, en ung tjej på tjugo år här!
Jag ska börja med att förklara min situation:
Jag och min f.d. partner bröt upp i Januari på grund av distans då jag åkte iväg hemifrån för att arbeta, väldigt olika liv, vi gled isär och bleknade känslor. Vårat förhållande var både helt fantastiskt och ganska svajjigt. Det var starka känslor och känslan av att vi verkligen "hörde ihop", men så hade jag också alltid känslan av att det var helt fel tid för mig, då jag behövde vara ensam, jobba med mig själv och göra det jag ville.  Vi höll ihop i ca 10 månader trots denna känsla just eftersom dragningskraften mellan oss var så oerhört stark. Det var så otroligt svårt att hålla sig borta från varandra. 

Jag har nu en ny partner sedan i våras. Vårat förhållande är en helt annan historia som jag inte tänkte gå vidare på egentligen, men får känslan av att det är någon slags karmisk/tvillingflamma-relation. Det har varit oerhört krävande men det har även känts otroligt meningsfullt. 

Nu är det dock så att jag sedan ca 1,5 månad är tillbaka på hemmaplan. Jag har stött på min f.d. partner två gånger sedan dess och är det som att alla känslor för honom  bara kommit tillbaka och sköljt över mig som en tsunami. Jag kan inte sluta tänka på honom, det känns som att jag bara dras till honom och jag saknar hans närvaro så. Samtidigt accepterar inte min nuvarande partner att jag har kontakt med min f.d. Jag har därför försökt ignorera mina känslor för min f.d. (bröt kontakten redan i maj) men nu börjar känslorna för min nuvarande istället blekna. 

Jag vet inte vad jag ska göra, jag har alltid trott att jag och min nuvarande ska hålla ihop länge. Jag tänker på hur fint vi har haft det. Jag vet inte om jag vill lämna honom.

Så jag undrar nu varför det är så här? Varför kommer mina känslor tillbaka?
Hur agerar jag? Vad finns det för mening med detta? Vad beror denna dragningskraft ifrån? Kommer det gå över med tiden? 

Varför dras man till vissa människor? 

Åh så många frågor..

Annons:
gudilondon
2017-09-06 23:55
#1

Man kan faktiskt ha känslor för mer än en. Men det är i regel inte samma sorts känslor. Det kan vara fysisk attraktion där det intellektuella inte alls är med, och tvärtom. 

Det du beskriver här är att du fortfarande har känslor för exet, och då tycker jag att du ska utforska dina känslor plus hur han känner. Oavsett hur det går så måste du göra detta, annars kommer alltid att undra. 

Säger en dam på 70 år som haft många förhållanden, älskat mycket och även tillåtit mig uppleva den fantastiska fysiska attraktionen. 

Lycka till ❤️

shiba123
2017-10-11 13:56
#2

Jag har varit i samma situation. Vad som sedan hände var att mitt ex. och jag träffades igen många år senare. Då blev allt perfekt, och han är verkligen min tvillingsjäl. Kanske att det blir samma sak för er, men att du dessförinnan ska få leva det liv som det är menat. Kanske att meningen inte är att ni ska vara ihop just nu, men kanske framöver?

Upp till toppen
Annons: