Annons:
Etikett01-livsåskådning
Läst 1928 ggr
[scadracun-disciple]
2017-10-05 14:31

Modern religion

Jag vill för er berätta om en modern religion. För alla människor. Den kommer från Centraleuropa. 

Den finns för alla och unifierar det onda och goda. Den unifierar världsreligionerna med occultism och left hand path. Det är en religion for världen och alla människor. Vi lär oss om values som finns hos hela mänskligheten och genom flera tider. Det är default positions för alla människor som den kommer ifrån. 

Vi lär oss att världen för sig är allt som existera, ren materialism, och att världen ge oss imperativ att leva och handla på speciella sätt. 

Idag vi är några 100 som lever i religion och vi växer snabbt, vi håller nu på att utarbeta en web platform for att simplifiera varadagen. 

Vi tror på mission, inte tvinga, utan hjälpa och påtala. Vi gärna svarar på frågor.

Vill ni läsa mer så gå in på blog, länk nedan. Berätta vad ni tycker. / András

https://scadracundisciples.wordpress.com/

Annons:
Farwuq
2017-10-07 11:59
#1

Det skulle vara intressant med vilken bevekelsegrund detta inlägget röstades ner.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

retep
2017-10-08 19:52
#2

Ganska uppenbart tycker jag. Ännu en sekt som tycker de har något särskilt. Bara det tatuerade ansiktet och munkkåpan är nog för att avskräcka mig. Tänker vad skall vi med religion till? Onödigt och förlegat….eller?

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[scadracun-disciple]
2017-10-09 12:43
#3

#2 Retep

En ska vara försiktig innan man tar ordet sekt i munnen. Det är en allvarlig anklagelse, och jag förstår inte varför du har skäl att avfärda detta på ett så nedlåtande sätt? 

Ja är religion onödigt och förlegat? Världsreligioner, antika skrifter, klumpiga religiösa institutioner och gamla seder som inte längre har samma innebörd. Är det förlegat. För många är det inte förlegat, en klar majoritet av världens befolkning har någon form av religiös tro som skänker dem hopp, gemenskap och mening.

Sanctuary tar världsreligionerna, kastar all bråte på soptippen och plockar ut de goda bitarna, de som har relevans, de som vi kan bygga våra liv på, det som är allmänmänskligt. 

Att du avfärdar någon pga. att du inte gillade bilden på framsidan tänker jag inte ens kommentera…

retep
2017-10-09 20:54
#4

#3 Det var bara min mening, så som jag uppfattade, uppfattar det. Som du säkert såg så avslutade jag med…eller? Min mening var inte att döma eller anklaga. Kan undra varför du betraktar ordet sekt som en allvarlig anklagelse? Ber om ursäkt för att jag ifrågasatte.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Huygens
2017-10-10 23:08
#5

Det finns många aspekter som folk säkert funderar över när en ny religion presenteras utan några egentliga företrädare och med oklar etisk bakgrund.

Är det ett skämt? Vi vet att att personen som sitter på andra sidan nätet kan vara en skojfrisk gymnasieelev med goda htmlkunskaper. Det finns vissa forskare och även en del företag (läs Facebook) som på mindre seriös basis testar allmänhetens reaktioner via fejkkonton och med nya underliga fenomen.

Vi har exempel med journalister som försökt löjliggöra UFO-intresserade med sådant som senare visat sej ha helt naturliga förklaringar. Vi har tvivelaktiga indiska hackerföretag som ringer upp och tar kontroll över folks datorer under förevändning att skydda den uppringde från ett farligt datavirus.

Vi har organisationer som Anonymous, Scientologerna, mobilspelet Pokemon Go och företeelsen med den världsomfattande, globala ondskefulla "clownepidemin" förra året, varav alla troligen organiserats och marknadsförts av CIA samt liknande säkerhetstjänster.

Så en ny religion utan särskilt mycket att gå på, är den på riktigt eller är det ännu ett försök att skapa flera sätt som folk ska tro? Från myndigheter/säkerhetstjänsten/Illuminatiföretag osv?

.

Många religioner lägger makten hos ett eller flera högre väsen och har tro på ett liv efter den fysiska tillvaron. Om nu alla stora världsreligioner skapats av reptilians, vad säger att inte ännu en religion är skapad av samma upphovsentiteter?

Särskilt som den nya religionen bygger på dom äldre, fast med valda delar bortkastade. Hur definierar denna nya religion företeelsen "religion"?

Vad innebär begreppet "religion" i denna nya religionens ögon?

Upp till toppen
Annons: