Annons:
Etikett10-själen
Läst 659 ggr
Huygens
2018-12-07 19:07

Kan solen tänka tankar?

Biologen Rupert Sheldrake ställer frågan: "Har solen ett medvetande?"

Och en naturlig följdfråga är om solen kan tänka tankar? Kan solen kommunicera med sin omgivning, med t ex andra stjärnor? Kan vi kommunicera med solen?

Det sistnämnda vore väldigt användbart för forskare som vill veta mer om hur solen fungerar. Istället för dyra rymdraketer, ställ frågorna direkt till solen, om solfläckar, solcykler, solens inre, fotosfärens temperatur etc.

Rupert Sheldrake presenterade sina iaktagelser och observationer i en föreläsning som hölls i Bath, England, 7 - 8 juli 2018. (YT/Electric Universe UK, 2018-11-08, 47 min)

Kan solen kontrollera sina koronautbrott? Kan solen styra sin bana i Vintergatan genom dessa riktade koronautbrott? Har solen humör och hur mår den?

Electric Universe-forskning sträcker sej över många områden. Det gemensamma för forskningen är att universum styrs av elektromagnetiska krafter och att gravitation endast är av sekundär betydelse.

Lever solen?

Annons:
Ghosthunter
2018-12-07 19:21
#1

Solen har nog en själ, men brinnande som den är så kanske den inte är så vidare kommunikativ. Jag tror där emot att Akashafältet finns, ett kollektivt medvetande som en kunskapsbank där allt organiskt liv får inspiration, kunskap, idéer och rationellt tänkande av. Solen är säkert med i detta kollektiv..medvetande..

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Aldebaran
2018-12-08 21:18
#2

Solen har en  högre inre natur som allt annat i våran natur. Man pratar ju om Sol-logos i olika esoteriska sammanhang. Även våran planet är ett levande väsen som har ett medvetande långt över våra.

Satyat Nasti Paro Dharmah

Sajtvärd på Existens och Filosofi.

JRSN
2018-12-21 22:49
#3

Alla väsen är besjälade och har ett medvetande, i något avseende,  även om medvetandets kvalitet och uttryck varierar beroende på väsensarten. Planeter och solar är inte så olika människor, de har kommunikation, relationer, egenheter och allt det som kännetecknar människors liv. Men jag har förstått att högre väsen, såsom solen, ibland väljer att nedstiga till lägre existenser. Vill de gå ner till människans nivå får det ske i flera etapper. Sol-logos måste då inträda i en slags koma, för att sol-själen skall kunna inkarnera i mindre kroppsgestalter. Denna typ av nedstigning är en rätt vanlig företeelse i Kosmos. När "uppdraget" sedan är klart kan givetvis en uppstigning ske igen, på motsvarande sätt.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Ghosthunter
2018-12-24 18:10
#4

Ja och skogen är besjälad också. Det känner jag av när jag är i skogen.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Upp till toppen
Annons: