Lydnadsmänniska
Några forskare i Polen utförde en upprepning av Milgrams experiment (wiki) och noterade att deltagarna hade hög lydnad mot auktoritet. SVT
Den höga förekomsten av Lydnadsmänniskor är iögonfallande, då Milgrams experiment borde vara känt av dom flesta och allmänheten borde kunna sätta sej till motvärn.
Fast tydligen inte.
.
Ifall regeringen t ex fattar beslut om en "tredje våg" och du förväntas lyda, hur gör du?
Är du en Lydnadsmänniska?
Att hålla avstånd, bära munskydd, reducera sociala kontakter och stanna hemma om man är sjuk har varken med politik eller med lydnad att göra utan det handlar om sunt förnuft och om omtänksamhet för andra. Något som du också borde ta efter.
#0:
Det är ju tråkigt att det finns så många människor som tydligen behöver regler för att de själva är för dumma och ansvarslösa att betee sig rätt under en pandemi.
Det bästa vore ju om alla människor vore tillräckligt kloka och ansvarsfulla att hålla avstånd, bära mask, minska sociala kontakter osv. utan att regeringen behöver att rekommendera/uppmana folk till att göra det. Men en stor del av människorna är dumma egoister som tänker sig….. JAG vill ut och festa och skiter i om folk dör, blir sjuka eller utan jobb bara för deras egotrip. Därför behövs der regler och lagar, dvs. för dumma, egoistiska och skrupelfria människor.
Jag följer alla regler och skulle även minska sociala kontakter, hålla avstånd osv. även om inga regler skulle existera. Skulle alla människor vara så kloka, skulle vi inte ha en sån pandemi. Men som sagt finns det tyvärr dumskallar utan insikt, utan full fungerande hjärna, utan skrupel men med ett jättestort uppblåst ego. Därför behövs det regler och lagar.
- Redigerat 2020-10-22 16:46 av Condor
#2: Och snart sitter vi kanske här med en till lockdown bara för att det finns så många egon som vill festa, som vill resa, som inte vill hålla avstånd och som vägrar bära mask och för att det finns så många egon som ljuger och manipulerar fakta och som hetsar upp folk till att demonstrera och t.o.m till att bränna upp sina masker. Det beteendet leder snarare till en ny lockdown och till mer åtgärder och restriktioner än till att situationen förbättrar sig. Och sen kan vi alla tacka covidioter för nya restriktioner och för nya lockdowns.
#3:
Huygens klumpiga manipulationsförsök, att klassa ansvarsfulla människor som "lydnadsmänniskor" är höjden av dumhet och ansvarslöshet. I Sverige har dom isolerat äldre människor. Bättre vore det att isolera alla covidioter. Man kan t.ex. använda alla krogar, diskos osv. för att isolera dom där. Sen ger man dom tillräckligt med alkohol och droger för för att göra dom lyckliga. 😂
När pandemin är över kan man släppa ut dom och ge dom psykvård.
Jag kallar mig hellre medmänniska för här handlar det om att ta hänsyn till sin omgivning vilket är tråkigt att alla inte gör men dom flesta gör sitt bästa för att hjälpas åt och få stopp på pandemin.
Ordet auktoritet har jag aldrig brytt mig om för mig är dom människor med olika uppgifter och dom behövs i en värld som är orolig där vissa inte kan sköta sig så dom som alla andra har sin uppgift.
Lydnads människa, på sätt och vis för jag följer lag och ordning och det finns inget betungande i det och i pandemitider där måste vi alla ta ansvar och visa medmänsklighet med tanke på hur olika det här viruset slår mot oss en del klarar inte av det andra gör och är det något man inte alls vill så är det att smitta andra så avstånd och ja följa dom riktlinjer som sätts upp, stanna hemma om man känner minsta symtom 🙂
#0:
”… beslut om en "tredje våg"…”
Vad är det?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Is Now the Time 'To Do What We're Told'?
Melissa på Truthstream Media har gjort en ny film. Fauci, fasadmannen. Mycket pekar mot en enda agenda.
Fler säger ja till vaccin nu än tidigare:
”Undersökningen visar att fler är positiva till vaccin i dag jämfört med i slutet av sommaren, 46 procent respektive 36 procent. Sedan mätningen i augusti minskar också andelen som inte vill låta vaccinera sig, i november sa 26 procent nej respektive 37 procent i augusti.
– Minskningen kan ha att göra att dödstalen ökar igen och att människor helt enkelt är mer rädda för sjukdomen än för vaccinet, säger Torbjörn Sjöström på Novus.”
#8: Varför nämner du Bill Gates? Han har väl inte något samröre med de Corona-vaccin som ligger närmast lansering?
Men du Huygens om det nu är så som ni konspirationsteoretiker säger att Corona är en fejksjukdom hur kommer det sig då att så många testas positiva och många dör, vården är på bristningsgränsen för vad dom orkar och klarar av ? är även det fejk och påhittat av människor mitt i stormens öga, är dom mutade eller något sånt för att delta i ett spel och agera som skådespelare inför hela vår jord ?
Hur menar ni inom konspirationer när ni använder ordet fejk ? försökte dra ur det ur en bekant som är inne på det där men fick inga svar tvärtom hade hen inga svar att komma med och istället bröt kontakten när jag blev för ifrågasättande.
Låt oss för stunden ponera att det är som så med vaccinet att där i den sprutan finns ett chipp som inplanteras i våra kroppar helt utan vår vetskap men då är min fråga vad ska man använda det chippet till ? ta kontroll och makt så långt är jag med men sen då, hur och på vilket vis och i vilken agenda. Kriminellt ? nickedockor som lyder minsta vink som robotar eller hur förhåller det där sig, vad vill man ?
En gång i tiden var jag själv inne på det här med konspirationer men det är många år sedan nu och jag var med på sajterna konspirationsteorier samt Illuminati i fokus på den tiden.
Jag kom in på det där av en slump och det gick genom en del andliga sajter här på i fokus gärna på dolda forum och grupper och hur kom jag in på det där jo det fanns vissa saker som jag tänkte är det så här, det lät logiskt då och visst absolut vi ska inte köpa allt som myndigheter säger för det är inte alltid ärligt det tror jag dom flesta av oss kan skriva under på men att en pandemi skulle vara en konspiration, kom igen liksom för det är en omöjlighet att alla människor skulle spela med i detta stora spel globalt om det nu handlar om fejk och konspirationer.
Jag klev ganska så snart av det där konspriationståget för snabbt handlade det om läror om ödlor , nefilimer och diverse konstigheter så det var kort och gott inte sunt och att det sen blandades med andlighet gjorde mig så jäkla förbannad så snabbt drog jag mig undan allt det där och det var det absolut bästa jag kunnat göra för jag vill se med öppna ögon på vad som händer inte grumlas av teorier som inte alls har någon som helst sanning .
Jag ifrågasätter inte andevärlden för dom ser jag och hör som vilken fysisk människa som helst och det är det mest okomplicerade och naturliga man kan tänka sig men när jag ser sånt här dra in i andlighet och förgöra människor, sätta skräck då går varenda säkring i mig för det är helt människans verk inte andra sidan som skapar drama och skrämsel med teorier och demoner som kan skrämma upp så många som bär på rädslor så är det några som fångar människor i sina nät så är det såna här saker som konspirationsteorier det är NI som vill ha makt och ingen annan.
#11 Tyvärr, jag vågar inte svara på det längre. Men bevisen finns på nätet.
#12: Hur menar du nu, är ni tystade på något vis eller ?
Jag gick lite hårt åt där men jag är uppriktigt nyfiken på svar på dom frågor som jag ställer här i tråden 🙂
Jag vill berätta en sak för er allihop angående det här med chippen. Som djurägare så har jag alltid öronmärkt mina katter men en dag så stod jag inför det här med chipp för öronmärkningen togs bort . Jag fann det obehagligt att införa chipp i kattkroppen men hur det var så min yngsta katt blev chippad och inget konstigt med det katten mår hur bra som helst och ingen styr över honom tvärtom är det någon som styr så är det han som styr över oss med chipp och allt 😂
- Redigerat 2020-11-22 17:42 av [Månglädje]
#15: Tack Huygens !
Har sökt runt på olika sidor och fått svar på mångt och mycket som jag funderade på kring det här så nu hänger jag med i hur ni tänker, går inte in på några detaljer för dom kan du både utan och innan men jag fick många svar på frågor jag haft kring hur konspirationsteoretikerna tänker i frågan Covid-19 😎
#16:
Konspirationsteorin om covid hänger ihop med konspirationsteorin om 5G.
Om man vill varna för mobilstrålning, skulle man ju kunna ta realistiska faror, som t.ex. misstänks att vara cancerframkallande. Men man behövde någonting som passar ihop med covid. Det passar egentligen bara på ett enda covid symptom, dvs, minskad syresättning i blodet, men det räcker för somliga.
Jag skrev redan om det på mobiltelefon iFokus och behöver bara kopera in texten:
Konspirationsteoretikerna säger att syre absorberar 60 hz strålning och detta skulle förändra syremolekylers rotation så att de inte kan tas upp av hemoglobin längre.
Fram till absorbtionen stämmer det. Absorbtionen är högst vid 60 hz, men effekten finns även till vid lägre eller högre frekvenser.
Syre har 2 olika tillstånd, där molekylers rotation spelar en roll. Grundtillståndet kallas triplett syre. Det förändrade syret kallas singlet syre och är mycket reaktivt:
https://sv.qaz.wiki/wiki/Singlet_oxygen
Som man kan läsa kan det t.ex. tillverkas genom att bestråla syrgas. Det är väl grunden till att konspirationsteoretikerna säger att 5 G förändrar syret. Men det är påhittat och går emot fysiken.
För det första har singlett syre en mycket kort livslängd, från mikrosekunder till sekunder.
För det andra är det inte möjligt att 5G/60 hz påverkar syret på det här viset. Förklaringen finns på tyska Wikipedia:
https://de.wikipedia.org/wiki/Sauerstoff
"Eine direkte Gewinnung aus Triplett-Sauerstoff durch Bestrahlung mit elektromagnetischer Strahlung (z. B. Licht) ist allerdings aus quantenmechanischen Gründen, in Form der Auswahlregeln für die Emission oder Absorption von elektromagnetischer Strahlung, ausgeschlossen."
Sen beskrivs det under vilka omständigheter detta ändå skulle vara möjligt., t.ex. med hjälp av kemikalier som metylenblått, men det går förstås bara i en vätska.
SKARPT tillsammans med Grossi gjorde en presentation kring dold lydnad, hur lydnadsmänniskor förmås att lydigt följa maktvarelserna. Lydnadsmänniskorna blir med tiden oförmögna att inse att dom manipulerats att lyda någon annan till sin egen nackdel.
Presentationens första del handlade om Romarriket, Aten och platonism, där Platons grotta har som funktion att dölja möjligheten till befolkningens verkliga förmågor. Varelserna kan sedan med skuggspel lura befolkningen att acceptera en falsk värld. Den andra delen handlar dom dold lydnad, det dolda slaveriet.
Varelserna framställer sin onda agendan i en bild där den falsk världen inte har några alternativ. Befolkningen leds att tro att det bara finns en bild. För att den falska bilden ska kunna upprätthållas får inget ifrågasättande göras av oberoende observatörer.
Maktmetoden är genomgående tystnad och om det inte fungerar, därefter smutskastning, förlöjligande och byta sakfrågan till personangrepp. Den dolda lydnaden kan bara upprätthållas om befolkningen blir sin egen polis och aggressivt ständigt skammarkerar oberoende observatörer.
Vredgade angrepp driver lydnadsagendan och därmed rättfärdigas personangreppen på oberoende som avslöjar den falsk världen.
#18:
Hon vill att du ska lyda henne och dom andra charlatanerna som du lyder. Dom arbetar med rädslor. Det lyckades tydligen att göra dig till en lydnadsmänniska och du är också oförmögen att se att du har blivit en rädd lydnadsmänniska.
Sedär, som brev på posten kom smutskastningen.
#20:
Vad är det för en skillnad om du kallar folk för lydnadsmänniskor och när jag gör det? I så fall är allt som du håller på med här smutskastning.
Men vi lever nog i olika erkligheter. I din verklighet har du aldrig kallat någon för lydnadsmänniskor, utan bara jag har kallat dig att vara en.
Men i min verklighet kallar du alla för lydnadsmänniskor som inte lever med dig i din paranoiavärld och som inte delar dina vanföreställningar. Det drar sig som en röd tråd genom dina inlägg. Jag är bara den som visar dig var du lyder och att du projicerar ditt beteende på andra.
Det är klart att man måste hålla sig till samhällets regler, om man vill leva i samhället. Man måste hålla sig till trafikregeler och till lagar. Jag skulle inte vilja att leva i ett samhälle där det är fritt fram att mörda, råna eller göra inbrott. Men du lyder människor som du inte måste lyda.
Sen kan du ta och fundera på vem det är som du har pengarna ifrån som du har köpt din dator med. Det är inte Grossi eller någon annan av lurendrejarna som du ställer in klipps av, utan det är faktiskt staten och pengarna kommer från dom som du kallar lydnadsmänniskor.
För övrigt, jag bär FFP2 mask fast det inte är lag att bära den längtre. Nu är det inte längre lagarna som avgör, utan det egna ansvaret och intelligensen, något som för dig verkar att vara helt främmande.
En kort tecknad historia hur lydnadsnivåer införs genom God-Medborgare-Poäng.
#22:
En kort sammanfattning av experter om varför somliga tror på konspirationsteorier.
Alltså… Vi har en vän som tgror mycket på sådant. Efter att ha pratat mycket om det här med läkare och psykolog, då det en gång blev helt jävla extremt. Han lider för modligen av odiagnosticerad Shizoaffektivt syndrom..Väört att kika på? ;ed all hjälpönskan i meddelandet.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
- Redigerat 2022-06-22 19:48 av Magrat
#24:
Ja, vem som tror på sådant kan inte vara psykisk frisk och lider i alla fall av paranoida vanföreställningar.
Vi ska vara försiktiga med att sätta diagnoser eller etiketter på folk för vi vet så lite lite om personerna bakom tangentborden och vad gäller konspirationer finns där säkert blandade personligheter som i övriga samhället en del med diagnos andra som gått så djupt in i det här så dom tänker och lever det dygnets alla timmar.
Sunt nej inte när det blir så enormt påfallande i en människas vardag något vi ser på flera håll men det här med diagnoser överlåter vi till läkare och spekulerar inte i hur andra är eller inte.
Åter tid trådstarten vad gäller lydnads människa så kan jag omöjligt förstå varför man ska streta emot samhällets lagar och regler det är snarare en självklarhet att man följer dom och sköter sig och sitt. Den som har problem med det den har något att dölja och den är rädd att bli påkommen så enkelt ser jag på saken.
Många konspiratörer har problem med lydnads människor och jag kan bara ställa mig frågan vad är det dom vill göra som går emot samhällets lagar och regler eftersom det här är något som stör så många inom konspirationsteorin ?
Sen är det ju så lagar och regler behövs tack vare att vissa personer inte kan sköta sig och sitt, se på samhället hur det ser ut och ju mer brott, ju mer skjutningar, ju mer bedrägerier osv osv för listan kan göras oändligt lång ju mer lagar och regler behövs för att kunna beivra och det kan vi tacka alla som missköter sig för.
Den som har rent mjöl i påsen och sköter sig den behöver inte bekymra sig den bara lever sin vardag och följer lagen inget konstigt alls med det 👮🏻
#26, Absolut, det här gäller min vän med konspirationsteorier, och jag tycker att det är viktigt att varna om att det faktiskt finns sjukdomar bakom. Och att man kan få hjälp.
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#27:
Problemet är att de inte låter sig hjälpas. Insikten att de behöver hjälp saknas.
#27: Jamen självklart är det så för det kan finnas sånt bakom. Jag hade en väninna den kontakten bröts när jag inte ville ta in vad hon sa om konspirationer och hon kämpade med länk efter länk till bla David Icke en man som får det att vända sig i magen på mig och hon mår inte bra och har flera diagnoser det har hon själv berättat.
Vad jag vill med mitt inlägg är att vi ska vara försiktiga för vi vet inte vem vi har att göra med på internet, en del kan ju till och med driva med oss och säga att dom är konspiratörer eller något annat när dom inte är så det finns folk till allt men absolut så är det så att det kan finnas bakomliggande orsaker som läkare behöver se över men som Condor skriver insikten finns inte för dom tror det är så här på riktigt.
Läskigt när man tänker på det hur hjärntvättade en del kan bli, det är faktiskt riktigt tragiskt 😢
#18: Därför vill du tro på konspirationsteorier
Från artikeln:
6 strategier för att bemöta en konspirationstroende
Behåll lugnet. Bemöt alltid personen med respekt, och gör dig inte lustig över den drabbade.
Försök att förstå. Det finns många skäl till varför en människa tror på konspirationsteorier. Försök att lyssna utan att döma.
Relatera. Att bara argumentera leder lätt till fler konflikter och frustration, Försök att fundera på varför den drabbade omfamnar just dessa teorier.
Ta in tillförlitliga källor. Försök få den drabbade att också ta in information från forskning, faktagranskning och andra betrodda källor för att balansera informationen.
Uppmuntra kritiskt tänkande. Konspirationsteoretiker ser sig ofta som "kritiska tänkare" – fråga varför personen litar på just de källor som sprider konspirationsteorier och vilka motiv som kan finnas.
Veta när du skall sluta. Att tro på konspirationsteorier hänger samman med kognition, personlighetsdrag och världsbild. Ibland kan samtalen snarare förstärka polariseringen, och då kanske det är bättre att avsluta. Det viktigaste är att visa förståelse.
Här finns en läsvärd 12-sidig handbok om konspirationsteorier:
» Konspirationsteorier - En handbok av Stephan Lewandowsky och John Cook, i svensk översättning
- Redigerat 2022-06-30 11:55 av Niklas
.
Ett litet intressant experiment.
Kan man få en lydnadsmänniska att ställa sej upp på en pipsignal? Hur länge lyder en sådan lydnadsmänniska? Kommer en lydnadsmänniska att lyda allt auktoriteter säger åt denna att göra? Sträcka ut en flat hand och skrika fram en hyllning till en "ledare" om makten säger så?
#33:
I så fall kan du ju göra experimentet med dig själv. Du är ju en lydnadsmänniska, som lyder dina auktoriteter som du alltid ställer in klipps av. Det kvittas hur galet det som de säger än är, du sväljer allt med hull och hår och lyder.
Så som i klippet alla står upp när det piper, sprider du ut dina galna konspirationsteorier när dina auktoriteter tutar in dom i dig, tillsammans med de andra som också sväljer allt med hull och hår. Klippet som du ställde in är en bra metafor för det som du själv gör.
Är du en Lydnadsmänniska?
#35:
Jag följer trafikregler och lagar. Om det är rött framför en korsning, stannar jag och vämtar tills det blir grönt. Och du? Kör eller går du vidare när det är rött och stannar när det är grönt i stället?
Men jag lyder inte sådana som jag inte måste lyda, men som du lyder. Jag lyder inte svamlare genom att sprida konspirationsteorier. Jag låter mig inte skrämmas av Lundberg och Rexmark. T.ex. vaccinerar jag mig mot covid pga ansvar och intelligens och lyder inte Lundberg och Rexmark som säger att jag inte ska vaccinera mig. Om man har en viss grad av intelligens kan man själv avgöra vad som är bra och behöver inga flummiga svamlare som säger vad jag ska göra och vad jag inte ska göra. Borde du också försöka och forska ut världen med dina egna ögon och inte med andras.
#33 Det där var konstigt och jag kan inte förstå att alla började ställa sig upp på en signal det hade jag själv aldrig gjort så när allt kommer omkring kanske jag inte är en lydnadsmänniska trots att jag sköter mig med regler och lagar men resa mig upp på en signal så i ett väntrum aldrig i min tid jag skulle bums misstänka en dold kamera och sitta kvar 😂
Min hund brukar lyda kommandon. Om jag ber honom sitta så sitter han. Om jag ber honom stanna så stannar han.
Innebär det att han är en lydnadsmänniska?
Eller måste man vara en människa för att vara en lydnadsmänniska?
Är han kanske en lydnadshund eller ett lydnadsdjur?
Vad definierar en lydnadsmänniska och varför är det negativt? Är det inte tvärtom - en person som lyder är en person som lyssnar. Det innebär ju en samarbetsvillig människa, en människa som bryr sig om andra såpass att de inte bara gör som de själva vill. Om alla hade varit lydnadsmänniskor i trafiken hade vi haft färre olyckor och färre människor hade förlorat sina liv.
Låt oss ta ett exempel på en ICKE-lydnadsmänniska.
August Landmesser wiki är en sådan person, incirklad i bilden public domain. Han lyder inte. Han vägrar lyda.
#39: Med tanke på hur besatta nazisterna var av det ockulta och annat trams skulle du nog haft en hel del gemensamt med dom. Lägg där till att du förmodligen tro på konspirationer om judar. Du skulle förmodligen förneka att koncentrationsläger fanns, eftersom det var påhittat för att lura och skrämma lydnadsmänniskor.
Mvh // Johan
Bilderberggruppen planerades, finansierades, bildades och organiserades av nazister.
#41:
Jasså, finns det en ny konspirationsteori? Enligt den gamla konspirationsteorin skulle Bilderbergergruppen ha bildats och organiserats av frimurare och judar. Men man kan ju tro på båda om man är en lydig konspirationsteoretiker. 😁
Lite lustigt att nazisterna skapade en grupp efter andra världskriget.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2022-07-08 10:28 av Pyttelite
Om vi återknyter till #0 i trådstarten, vad var orsaken till att befolkningen deltog i massmord på miljoner i gaskamrarna?
Lydnadsmänniskor.
Se hur många Lydnadsmänniskor det är på fotot. Lägg märke till hur August Landmesser är omgiven av ett hav av Lydnadsmänniskor som skriker ut sin hyllning till "ledaren" och August lyder ändå inte.
Han vägrar lyda.
#44:
Du har ingen aning om Hitler och andra världskriget. Vem som vägrade att lyda Hitler fick ingen böteslapp, utan blev avrättad. Det räckte att kritisera Hitler för att bli avrättad.
Människorna hade valet att antingen fly från landet, vad som inte var lätt, att bli avrättade eller att lyda. Vad skulle du ha valt?
#44:
Tillägg:
Mannen var nog inte August.
Jag citerar ur Wikipedia:
However, the identity of the man in the photograph is not known with certainty. Another family claims that the man is Gustav Wegert (1890–1959), a metalworker at Blohm+Voss who habitually refused to salute on religious grounds. They have presented documentation of Wegert's employment at Blohm+Voss at that time which advocates take as stronger evidence, as well as family photographs that better resemble the man in the famous photograph, as evidence.
#44: Ditt sätt får mig att tänka på den här scenen.
#39: Du kan inte jämföra att lyda regler med krig eller Nazityskland för den delen.
Det känns väldigt långsökt.
I krig och under diktatorskap handlar det bokstavligen om ditt liv. Ingen här blir avrättade för att gå emot någons tro eller säga vad de tycker. Bara där fallerar din liknelse.
#48 Trådstarten handlar om just det, Milgramexperimentet.
#49: Fast den länken går ju till SVT, som enligt dig är lydmedia och inte går att lita på, så hur ska du ha det egentligen?
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Exakt, du fick lydmedias version. Urskiljning är därför upp till dej.
#51: Jag vet vad jag tror. Undrar bara varför du länkar till SVT. Det är inkonsekvent.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Tvärtom, det är konsekvent. Om du letar kommer du hitta 1000-tals länkar jag lagt upp till lydmedia. Tyvärr är stora delar nyligen raderade.
#53: Vad får dig att tro att just den här länken från Lydmedia är korrekt?
Är det inte så att Lydmedia vill få dig att tro att det är så?
Det finns ett konceptfel i texten ovan. Det är inte så att allt är svart eller vitt i media, utan det rör sej om en gråskala. Ifall allt lydmedia skriver är lögn, blir det ju uppenbart efter ett tag även för sovande.
En viss del kommer vara sann och sådant som är viktigt för agendan kommer oftast var lögn, döljs eller visas i "klartext", men så kortfattat att dom som inte vaknat har svårt att genomskåda vad som visas.
…
Bilderberggruppen vill gärna få er att tro att allt är antingen fel eller rätt, svart eller vitt. Dvs lura er att tro att allt lydmedia skriver inte är fel och dirigera er att tro att allt alternativmedia skriver inte är rätt.
En svart-vitt värld.
En lydnadsmänniska som enbart tror på den svarta och vita världen är lätt att manipulera.
#5 Va bra så det är bara du som kan tolka om Bilderberggruppen sänder ut vitt eller svart?
Jag tror att du är styrd av Bilderberggruppen till att förmedla detta.
Nu är det lite mer komplicerat än så. Bilderberggruppen sänder inte riktigt i svart eller vitt, snarast är det så att dom vill få dej att tänka i termer av svart eller vitt.
Det handlar om att påverka sjäva tänkandet.
Dina möjligheter att tänka självständigt begränsas. Möjligheterna begränsas.
…
Dom vill bara ge dej ett val, trots att verkligheten har en mångsidig flora av gråskalor. Auktoritetens målsättning är att få dej att tänka i så begränsade termer som möjligt så att du uppfyller rollen av en Lydnadsmänniska och väljer bort att ens fundera på alternativa möjligheter, även om du skulle upptäcka möjligheterna på egen hand.
#57 Att det i konspiratoriska ögon kan anses som något väldigt hemligt med Bilderberggruppen blir jag inte det minsta förvånad över men varför göra ett årligt möte med makthavare inom affärs och industrivärld mer än vad det faktiskt är på Bilderberg hotell ?
Låt dom hålla sina årliga möten det är deras jobb precis som andra jobb är våra oavsett vilken yrkeskategori vi befinner oss i.
Media finns på plats men det rapporteras inte så mycket om det och inga officiella rapporteringar genom intervjuer och det av en orsak att världens ledare och makteliter faktiskt behöver ha möten som inte avslöjas för oss vanliga och det har pågått sen 1954 så vad tusan är problemet ? låt dom ha sitt ansvar ifred och göra sina jobb, jobb som faktiskt berör oss alla i våran vardag.
Allt kan inte avslöjas om vi ska komma tillrätta med hur det ser ut på vår planet, ja hemlighetsmakeri behövs för alla uppgifter och informationer är inte till för oss i allmänheten att se och det är något bra.
Österrike 1938, bilar passerar på gatan flankerade av betraktare, bild CC 3.0 här
Dom borde veta vad som sker, så varför står dom på rad med flata utsträckta händer?
- Redigerat 2022-07-13 11:39 av Huygens
#59:
Den 11 mars 1938 tvingade Adolf Hitler, under hot om militärt våld, att ställa in folkomröstningen om österrikisk självständighet och Schuschnigg-regeringens avgång.
Folket visste inte att Hitler skulle börja ett världskrig. Dom trodde högerpropagandan, precis som du tror på högerfaschisterna som manipulerar dig., Du tror på en "djup stat" som bara vill oss illa och högerfaschisterna som du sprider ut propganda åt, är "de goda". Du har heller ingen aning, att om dom som du sprider propaganda åt skulle regera, skulle vi ha liknande tillstånd som när Hitler tog över makten.
Skillnaden melan dom och dig, är att dom inte hade chansen att lära av tidigare erfarenheter, medan du har chansen, men lär ingenting.
- Redigerat 2022-07-13 11:52 av Condor
En befolkning som ingenting ifrågasätter och som accepterar maktens alla lögner kommer att bli lurade till fördärvelse.
En befolkning av Lydnadsmänniskor som utan att ifrågasätta, gör allt som maktvarelserna säger åt befolkningen att göra, kommer att utnyttjas och manipuleras till sin egen förintelse.
Kom ihåg Georgia Guidestones, Utrotningsstenarna.
#61:
Därför ifrågasätter vi också det som du vill få oss att tro.
Med tanke på vad du skriver och vad personerna i dina klipps säger, kan man samanfatta det som vi ifrågasätter så här:
Det finns en djup stat som består av utomjordiska rymdödlor, Illuminati och bilderbergergruppen. Dessa styr alla regeringar, lydmedia, forskningen, sjukvården, universiteten och har inget annat i sinnet än att göra oss illa.
Pandemin är planerad och fejkad. Viruset är inte existent, samtidigt som det är ett tillverkat biovapen, Schrödingers virus, så att säga. Vaccinet har 2 uppgifter. Den ena är att döda oss och den andra att plantera in ett chip i oss som gör oss till lydiga slavar. Men jag vet inte om vi först blir cyborgs och sen dödade eller först dödade och sen till cyborgs. Jag ser heller ingen mening att döda lydiga cyborgs. Men eftersom världens befolkning ska utrotas så att bara 500.000 människor blir kvar, går det inte ihop att ge hundratals miljoner människor ett chip med vaccinet. Motsägelsen kanske inte stör dig, men får tänkande människor att ifrågasätta det.
Men hur om helst, vem som inte genomskådar den "djupa staten" kommer att antingen dö eller bli till en cyborg. Vem som inte låter sig luras av den djupa staten är uppvaknad, andlig, högfrekvent och kommer att stiga upp till den femte dimensionen. "Ljusarbetarna" Putin och Trump hjälper till och kämpar mot den djupa staten.
Rymdödlorna håller barn fågna för att göra en drog av deras blod. Trump försöker att befria dom, men har tydligen misslyckats. Kriget i Ukraina är inget krig, utan en nödvändig utrensning och det är Ukrainas egna styrkor som bombarderar städerna.
Har du någonsin ifrågasatt det här vansinnet och observerat motsägelserna eller är du en lydmandsmänniska?
#61: För att vara någon som förespråkar att tänka och ifrågasätta, så framstår dina egna övertygelser som kraftig brist på både tänkande och ifrågasättande av vad folk lurar i dig.
Du accepterar allt utom den mest rimliga förklaringen. Granska bevisen.
Mvh // Johan
Österrike 1938.
En nazist i en bil med armen i vädret.
Han är flankerad av långa rader av Lydnadsmänniskor med utsträckta flata händer, som skriker ut hyllning till diktatorn. Dom har precis blivit invaderade, fråntagna sina friheter och fråntagna sitt oberoende, bild CC 3.3 här
Varför väljer dessa österrikare att vara Lydnadsmänniskor?
Varför står alla med utsträckt flat hand?
Varför utsträckt flat hand?
#64:
Har du inte lärt historia i skolan eller klarade du inte av skolan? De lydde ingen, utan de trodde på Hitlers propaganda, precis som du idag tror på högerpropagandan.
Det här fotot gjordes innan Hitler började att mörda Judar och innan världskriget bröt ut.
Från 1928 fram till 1938 härjade fattigdom och arbetslöshet i Österrike. 1938 var nästan 200.000 människor arbetslösa i Wien. Hitlers propaganda var bland annat "arbete och bröd för alla". Det var betet för ett folk som inte hade arbete och bröd, för de visste ju inte vad som skulle följa.
Här finns ett intervju med en människa som 1938 var 18 år gammal och som stod där med utträckt arm:
Jag översätter ett stycke ur artikeln:
"Strax efter "anslutningen" märkte han att folk hade jobb igen, "kunde leva igen". Och: "Jag var en ung person och trodde, som nästan alla andra, på slagorden om 'arbete och bröd'." Hitlers propaganda var perfekt."
Det var alltså inga människor som "lydde" någon, utan det handlade om fattiga människor som inte hade jobb och mat att äta, som inte hade ett internät att informera sig i och som bara matades med propagandan utan att förstå mycket om politik. De hade inga erfarenheter med högerextrem politik.
När Hitler kom hade folk plötsligt arbete igen. Ostmark (där som även mina föräldrar fick arbete) tillverkade krigsutrustning. Men folk som jobbade där visste det inte och de frågade heller inte. De var glada att ha jobb och mat igen.
Det är en oförskämdhet att du, som borde veta vad högerextrem politik innebär och som inte svälter, som lydnadsmänniska sprider ut QAnons högerextrema propaganda och kallar människor som inte hade en aning och som bara ville ha arbete och mat, som lydnadsmänniskor. Du lyder högerextremister och projicerar ditt beteende på stackars människor som bara ville leva och som ville servera deras barn mat på bordet. Du borde skämmas och om du skulle vara klar i huvudet, skulle du faktist skämmas!
#65 Jag tar avstånd från din inledning.
Du täcker rygg för nazisternas folkmord, du skrev:
"Det här fotot gjordes innan Hitler började att mörda Judar och innan världskriget bröt ut."
Den första delen av din mening är lögn och typisk historerevisionism, du påbörjar en faktisk förintelseförnekelse med dina ursäkter.
…
Tysk polis i tätt samarbete med SS-nazister utförde omfattande mord före 1938. Tidningarna skrev om det och en journalist frågade en tysk polischef om det inte var många aktiva mördargrupper nattetid. Polischefen svarade: "Ja, det är riktigt att det finns mördargrupper, men inte tillräckligt många."
Boende vittnade nattetid om nazisternas massmord före 1938. Ofta inleddes det med att nazister skrek Heil Hitler och sedan började skottlossning i bostadshus. På morgonen bars dom döda ut och försvann.
Österrike visste om detta 1938.
#66:
Det är klart att du inte kan hålla dig till fakta och måste ljuga för att kunna dra falska slutsatser om mig. Det är fortfarande du som sprider högerpropaganda och jag som bekämpar högern.
Det första fotot gjordes den 15.3.1938 när Hitler höll sitt tal på Heldenplatz i Wien. Det andra fotot i Innsbruck 1938.
När förintelsen ägde rum kan du läsa på Wikiedia:
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Holocaust
"The Holocaust, also known as the Shoah,[b] was the genocide of European Jews during World War II.[3] Between 1941 and 1945".
Förintelsen började alltså 3 år efter att fotot gjordes. Det som du pratar om var polisens allmäna terror som inte bara riktade sig mot Judar, utan mot alla politiska motståndare. Det var inga massmord eller koncentrationsläger ännu, utan en sorts terror precis som IS eller Talibanerna gör idag, med bomber och sånt. Här har du en artikel om vad historieforskningen har kommit fram till:
Om du jämför terror med förintelsen, förminskar du det som skedde mellan 1941 och 1945.
Sen vet jag inte vad du menar med "Österrike visste om detta 1938." Vem menar du med "Österrike"? Hur skulle folk i Österrike få reda på vad nazisterna höll på med i Tyskland. Internätet?
Mannen som berättade sin historia i länken i mitt förra inlägg sa, jag översätter:
Politik har aldrig intresserat honom. Även i hans skolklass var politik knappast ett ämne före Hitlers invasion. Knell, som fyllde 18 år den 30 mars, röstade ja i folkomröstningen i april om "Anschluss" som redan hade ägt rum. Varför? "Jag såg detta elände i Österrike",
Ett typiskt exempel för folk som sträckte ut armen. Ovetande och förtvivlade människor som manipulerades, precis som du idag är manipulerad att sprida ut QAnons nazistpropaganda. Men du borde veta det bättre. Du har internätet framför dig och kan googla fram vad du vill. Att du vet hur det står till med nauzisterna och ändå sprider QAnons propagnda gör dig till en som sträcker ut armen fast han vet.
- Redigerat 2022-07-15 14:53 av Condor
Gå och fråga dina österrikiska föräldrar vad dom visste om nazisternas massmord före 1938. Österrikare kunde läsa tyska tidningar och visste vad som hände.
#68:
Ja, dom läste Hitlers propaganda. Därför visste dom inte vad som hände. Mina föräldrar kan jag inte fråga längre, men dom har berättat tillräckligt för mig när dom levde, att jag vet vad folk visste, tänkte och hur de gick på Hitlers propaganda, precis som du idag tror på det som QAnon sprider ut.
Du ägnar dej åt historierevision.
#70:
Du ägnar dig åt fantasier och flum.
#68: Då kan jag gå och fråga mina Tyska föräldrar som var med under Hitlers förbannade fasa så ta och lägg av nu va du är ute och cyklar som F ☹️ du har ingen som helst koll på vad som verkligen hände då och inte har du familj och släktingar heller som var med under den tiden eller har du det ? så bara ta och håll käften om du inte har något av det och insikten i hur kriget var.
Har du ens besökt Tyskland eller Österrike ? har du ens besökt platser för kriget eller sitter du bara här och dillar som vanligt med dina konspirationer 😠
Nu blir jag faktiskt arg för jag som Tysk och Condor som Österrikare vet vad vi talar om. Condor var med tidigare än jag men jag var med om sviterna efter det förbannade Nazityskland så kom inte här och gå Huygens du har ingen aning om vad jag genomlevt och min släkt, du har ingen aning om vad Condors släkt gått igenom så ta och täpp till när du inte ens sitter med sanningen.
Jag tar avstånd från dina åsikter. Information om nazisternas brott får aldrig tystas.
Fy fan vad kryptiskt ,,,,,
har du nån aning om vad du svarar i dom här frågorna ???
Du vet ingenting du är så nollställd som någon kan bliva.
#73: De tystar inte nazisternas brott men du verkar ha en förmåga att läsa in saker som inte står någonstans.
- Redigerat 2022-07-16 17:45 av [Tismon]
Jag tycker det är ironiskt hur alla som inte tycker som dig anses vara hjärntvättade lydnadsmänniskor för att de inte "granskar bevisen" (bevisen du har godkänt) men bevisen de kommer med är alltid lydmedia, en verklighetsfasad och lögner.
Allt som inte passar dig och din tro är fake men ändå har du mage att säga att det är alla andra som inte är öppensinnade. Kanske kan du försöka vara öppensinnad du också innan du börjar klaga på att andra inte är det.
- Redigerat 2022-07-16 17:51 av [Tismon]
#76: Exakt mina tankar.
Mvh // Johan
#76 Du har uttryckt upprepad brist på föreståelse av tråden.
Du är nazist. Föreställ dej det. Du är nazist och arbetar i ett koncentrationsläger. Du sitter i kontrollrummet till gaskammaren, som du iskallt ser fyllas med människor. Den lufttäta dörren förseglas.
Du skriker Heil Hitler och trycker sedan på knappen till gaskammaren som släpper in cyanidgift. Förtvivlade skrik hörs i flera minuter. Efter ett tag blir det tyst.
Du och dina nazistkompisar tar på er gasmasker och går in i gaskammaren som börjar vädras ut. Ni staplar upp döda kvinnor, barn och män på säckkärror som ni kör till förbränningsugnar.
…
Det är detta Milgramexperimentet försökte få klarhet i. Hur många vanliga personer är Lydnadsmänniskor och är beredda att begå dessa grymheter?
Milgram och senare experiment där jag tar siffrorna ur minnet visade att:
65 % amerikaner lyder
70 % tyskar lyder
75 % svenskar lyder
85 % av boende i tyska Bayern lyder
86 % österrikare lyder
Varför är det så?
#78:
Du borde själv ställa dig frågan varför du sprider ut QAnons budskap i forumet. QAnon är nazister. Varför lyder du dom?
Professor Haslam said: “It appears from this feedback that the main reason participants weren’t distressed is that they did not think they had done anything wrong. This was largely due to Milgram’s ability to convince them that they had made an important contribution to science.”
“This provides new insight into the psychology of oppression and gels with other evidence that perpetrators are generally motivated, not by a desire to do evil, but by a sense that what they are doing is worthy and noble.”
Professor Reicher added: “This new analysis suggests that we may have misunderstood the ethical as well as the theoretical issues raised by Milgram’s studies. We need to ask whether it is right to protect participants’ own wellbeing by leading them to think that harming the wellbeing of others can be justified as long as it is in a good cause.”
The findings will be discussed in Shock Room, a film by Millard, which explores how people make the choice to obey or disobey authority. Professor Millard said: “Milgram’s success comes down to the fact that he was a skilful dramatist as well as a psychologist. Shock Room breaks open the Milgram ‘Obedience to Authority’ paradigm and re-evaluates its conclusions.
“It tells a powerful new story about the dark side of human nature through a creative collaboration across art and science that has broad relevance for contemporary society.”
Där har du anledningen. Det handlar inte om att människor är onda lydnadsmänniskor utan att de var övertygade om att de skulle bidra med något gott.
Men du, däremot, har uttryckt upprepad brist på mitt svar. För det var inte det jag ifrågasatte eller kritiserade.
- Redigerat 2022-07-16 18:09 av [Tismon]
Hur styr makthavare Lydnadsmänniskor?
Hur får dom Lydnadsmänniskor att göra som dom vill? På social media används idag en stor mängd botar som säger skenbart PK saker. Om dessa uttryck upprepas tillräckligt ofta, skapar det lydnad hos Lydnadsmänniskor, då "alla" verkar tycka likadant utan att ifrågasätta.
När inget ifrågasättande existerar skapas Lydnadsmänniskor.
Letar man på nätet anser vissa att Jonestown var planerad, organiserad, finanserad och styrd av amerikansk säkerhetstjänst. Var det möjligt inom ramen för ett MKULTRA-projekt att få människor i grupp att ta ett livsfarligt gift?
Den officiella historien är att 100-tals Lydnadsmänniskor lydde en auktoritär ledare och drack ett livsfarligt cyanidgift. https://en.wikipedia.org/wiki/Jonestown
#81:
Du visar ju hur man blir manipulerad till en lydnadsmänniska. Du tar till dig QAnon propaganda/konspiratinsteorier och låter dig styras av dom. Om dom skulle säga att om du dricker en klunk cyanid, så är du skyddat mot smittning av vaccinerades mRNA sekvenser, så skulle du dricka det.
I andra halvan av videon förklarar Aida hur Lydnadsmänniskor reagerar till fakta och verifierbar information. Hon ger tips på hur man kan hantera dessa situationer när motparten är ensidigt låst i lydmedia.
I början berättar hur hon förföljdes av en man som hotade henne. Den historien är ganska kort och sådant som videobloggar råkar ut för.
Hon berättar även hur hon först såg lögnerna och började ifrågasätta lydnad.
#83:
Det behöver man väl inte klippet till, för du ger ju ett bra exempel. Fakta bortförklarar du, blundar för den eller snedvrider den.
Eftersom du bara har läst ensidig lydmedia (QAnons konspirationsteorier) vet jag att det inte finns ett sätt att bemöta dig med logik och fakta. Du lyder QAnon utan att vara medveten om det.
Aida fick nyligen en video raderad på youtube för att hon hänvisade till en artikel i Exposé som citerade officiella brittiska myndighetskällor.
Exposéartikeln är rätt ointressant för denna tråd, men en bit in i hennes video visar hon människor som står på långa rader, lydiga. Dom gör som myndigheterna vill att dom ska göra.
Människor som lyder.
…
Aidas video innehåller också människor som visar upp foton på sina nära och kära avlidna som tagit injektioner. Bl a visar hon en intervju med en mamma vars avlidna 3-åriga dotter var tvungen att injiceras för att få gå i förskola.
Frågan är, vill även du vara en sådan där lydig och lättledd Lydnadsmänniska?
Aida vägrar lyda.
https://rumble.com/v1djgnx-videon-youtube-tog-ner-ingen-kan-frneka-sanningen-lngre.html
#85 Ursäkta, men har du aldrig köat någon gång? Hur ska det annars gå till menar du när många människor vill göra något som alla inte kan göra på exakt samma gång? De som står i den där kön VILL bli vaccinerade.
Sajtvärd Katter iFokus
Rätt komiskt att just du pratar om lydnadsmänniskor, när du är den som lyder mest av oss alla.
#85:
Expose har blivit avslöjad ett flertal ggr för att de förfalskar statistiker av de officiella brittiska myndighetskällorna.
Expose är en blogg som endast har som uppgift att sprida ut konspirationsteorier och falskinformationer.
Aida är en lydnadsmänniska som lyder den onda agendan som står bakom falskinformationerna som sprids ut. Hon är inte trovärdig. Skulle hon i stället göra ett klipp av de miljoner människor som dog för att de inte var vaccinerade, skulle klippet bli så långt att hon inte skulle bli färdig under den tiden som hon lever.
Fundera på varför du lyder dessa folksförvillare. Fundera på varför du är en lydnadsmänniska som inte kan tänka självständigt.
Det finns en enda sorts lydnadsmänniskor och dom kallas för konspirationsteoretiker vi andra vi bara sköter vår vardag och gör vårt bästa för att samhället ska fungera för alla att vistas i.
Konspiratörerna det är dom som skapar oredan inte den laglydiga människan som vet att uppföra sig med hänsyn till sina medmänniskor omkring sig.
Det finns två sorter kan man säga den laglydiga och sen har vi lydnadsmänniskan som inte vill lyda samhällets lagar och regler och det är dom som borde gå i en vett och etikett skola för att lära sig hur man uppför sig bland andra människor så att samhället fungerar för alla.
Ni som gärna lyder makthavarna och auktoriteter, tror ni på vad artikeln säger? Om inte, är någon av er kapabel att tänka andra tankar än den diametrala motsatsen av artikelns påståenden?
T ex fundera över ett tredje alternativ?
Eller föredrar ni genomgående att lyda och tro på exakt det maktvarelserna säger åt er att tänka? Lydiga Lydnadsmänniskor?
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/studier-overens-pandemin-borjade-pa-wuhanmarknaden
#90 Jag tror att de flesta av oss här är eniga om vad en lydmänniska är. Det är människor som tror på och predikar vilka långsökta fantasier som helst, bara det kommer från de maktvarelser som hyllas i paranoid konspirationsteorimedia.
Sajtvärd Katter iFokus
- Redigerat 2022-07-27 22:18 av OberonsMatte
Starta din tråd om alternativ verklighet och Trump/Diana. Jag tror den kan bli intressant och deltar gärna.
#90: Diametrala motsatsen? Du menar att det började på östra sidan av marknaden?
Mvh // Johan
#90: Skämt åsido. Hur tror du viruset som inte finns började spridas och som vaccinerade smittas mer av trots att viruset inte finns och sprids via 5G?
Du tycker inte det börjar bli krångligt med alla dina alternativa idéer som står i direkt motsats till varandra?
Men konsekvens och en sammanhängande tanke kanske är något som WEF har hittat på för att kontrollera tankarna hur lydmänniskor?
Mvh // Johan
Åtlyder du lydnadsinstruktioner från SVT svensk lydmedia?
#95:
Åtlyder du lydnadsinstruktioner från QAnon och spridare av falskinformationer?
Låt oss ta det igen, för det verkar annars falla bort.
Lydmedia ger er alltså åtlydnadsinstruktioner som ni förväntas lyda, se artikeln, på samma sätt som österrikare förväntades åtlyda instruktioner 1938, då dom gick ut på gatorna i 1000-tal och lydde uppmaningen att sträck fram en flat hand i luften.
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/studier-overens-pandemin-borjade-pa-wuhanmarknaden
…
Kan ni tänka er någon annan möjlighet än det ni förväntas åtlyda? Ni instrueras att tro på ett visst specifikt scenario - att åtlyda ett visst givet tänkande.
Är ni kapabla att se någon som helst annan möjlighet?
Kan ni tänka er något annat än lydnadsinstruktionen?
#97: Och du instrueras att åtlyda de scenarier som dina egna lydmedia dikterar. Det är ingen skillnad, bara olika information från olika kanaler. De media som du slaviskt lyder instruerar dig att sprida deras osanningar och det gör du gladeligen utan att tänka efter om de är rimliga eller ej. Det är verklig lydnad det.
Gör du?
Nej jag lyder inte varken dina konspirationsteorier eller vanlig media. Jag tänker själv.
Vad tänker du då?
På om det jag läser är rimligt.
Det är en god start såväl som någon.
Huygens: Du verkar väldigt lydig med att sprida idéer både om att covid inte finns, att det sprids via 5G och att vaccinerade smittar mer.
Verkar som att du är så lydig att du till och med sprider konspirationer som står i direkt motsats till varandra.
Väldigt lydigt.
Mvh // Johan
#97:
Det här har vi diskuterat om förr. 1938 blev folk lurade för att de inte hade erfarenheter med nazism. Du blir lurad fast folk har erfarenheter. Nu är det du som sträcker ut handen när du sprider QAnons faschistiska propaganda.
Jeffrey Sachs var ordförande för Lancets sk "covid-kommission". Han säger något som censurerats på youtube. Varför censureras han?
Om vi tittar på SVTs artikel påstås att "forskare överens". Är dom? Eller är det vad Lydnadsmänniskor ska luras att tro?
Vad tror du?
…
Videon verkar vara från en arabisk kanal som undgått censuren och Jeffrey Sachs svarar på engelska. Det är naivt att tro på honom, för det är något annat som pågår.
Men frågan till er som vill vara lydiga, lyder ni SVTs uppmaning att bara tänka på ett och endast ett sätt, såsom makthavarna vill att ni ska lyda och tänka? Har ni några som helst funderingar utöver det SVT talar om för er att ni måste tro, för att var goda och lydiga medborgare.
#106:
Får jag ställa ett par frågor till dig som vill vara lydig?
Lyder du QAnons uppmaning att bara tänka på ett och endast ett sätt, såsom QAnon vill att du ska lyda och tänka? Har du några som helst funderingar utöver det QAnon talar om för dig att du måste tro, för att vara en lydig utspridare av högerextrem propaganda?