Så här dödliga är konspirationsteorier och falskinformationer
En läkare i Österrike ställde in ett videoklipp på nätet där covidioter demonstrerade framför ett sjukhus. Sen blev hon mordhotad av manipulerade antivaxare som tror på konsirationsteorierna som t.ex. Huygens sprider ut. Det första hotet fick hon November 2021. Hon stängde hennes mottagning och installerade säkerhetssystem för 100.000 euro för att skydda henne, hennes anställda och patienter. Sen öppnade hon mottagningen igen.
Mordhoten fortsatte och hon trakasserades av antivaxarna i 7 månader. Hon fick mejl med texter att de kommer att avrätta henne och slakta personalen som jobbar där. Nu blev det för mycket för henne. Hon tog livet av sig och hittades död i hennes läkarmottagning.
https://www.heute.at/s/von-impfgegnern-bedrohte-aerztin-tot-aufgefunden-100220139
#0: Fruktansvärt 😥
#1:
Ja, en värdefull människa som hjälper andra människor trakasseras till döds av värdelösa manipulerade vansinniga skräpmänniskor.
Polisen och myndigheterna hjälpte henne inte ens, utan det var en hackeraktivist som hjälpte henne att reda ut vem som skickade ett av mejlen som hon fick. Men myndigheterna reagerade inte på det heller.
Så här dödligt är vaccinet enligt Pfizers egna dokument på 80,000 sidor som de och CDC ville försegla i 55 år, men förfrågan fick avslag av en domare. Datan i dokumentet täcker de första 2½ månaderna mRNA-vaccinet fanns på marknaden.
Med full vetskap från Pfizers sida, så var det redan vid den perioden 1,223 dödsfall p.g.a. vaccinet.
De studerade även sprutans effekt på 270 graviditeter.
124 av dessa mödrar (nästan hälften) led av biverkningar, varav 49 icke-allvarliga samt 75 allvarliga.
Något oroväckande är att de påstår i dokumentet att de inte vet hur det gick med utfallen för 238 av dessa graviditeter. Men av de resterande 34 så blev det i alla fall följande 'utfall':
-1 normal
-5 fortfarande "pågående"
-28 missfall.
Ordagrant från deras dokument: "23 missfall; 2 intrauterin fosterdöda; 2 för tidigt födda med neonatal dödlighet; 1 missfall med neonatal dödlighet."
När det kom till Pfizers data kring amning så fick 17 av 133 spädbarn symptom via amning från injicerade mödrar med bl.a. följande symptom:
Feber, klåda, irritabilitet, infantila kräkningar, diarré, insomnia, etc.
Det fanns även 9(!) fulla sidor med biverkningar.
https://phmpt.org/pfizers-documents/
Att världen förlitar sig på massföretag som har en historia av att inte bara bli stämda flertal gånger för bl.a. biverkningar av läkemedel men även för falsk marknadsföring (med en böteslapp på $2,8 miljarder) är och förblir obegripligt för mig.
- Redigerat 2023-02-06 17:05 av ingvarsson68@proton.me
#3: Jag har fått fyra stycken sprutor och ni vet nu varför jag är så allergisk mot fake news.
Tror att det är en av de värsta biverkningarna vaccinet har och det verkar inte gå över heller.
Tänk om jag blir sån här livet ut.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
- Redigerat 2023-02-06 17:30 av Pyttelite
#3:
Jag känner inte en enda som har dött av vaccinet, men jag känner folk som har dött av covid.
Biverkningarna är mest harmlösa. Jag hade också biverkningar i 2 dagar. Och?
Sen kan du gärna säga var i den där långa listan papper som du länkar till det som du citerar står. I alla fall har vaccinet räddat miljoner liv:
https://edition.cnn.com/2022/12/13/health/covid-19-vaccines-study/index.html
Sen kan du läsa om fosterskador som ovaccinerade kvinor hade:
Men sånt har ni som tror på vad QAnon sprider ut ingen fokus på.
#3: Det var inte 1223 dödsfall pga vaccinet som du hävdar, utan det handlade om 1223 inrapporterade dödsfall bland miljontals vaccinerade människor världen över utan fastställd dödsorsak. I inlägg 21 i den här tråden har jag skrivit mer om det.
https://corona.ifokus.se/discussion/1508811/"sanningsrorelsens"-snedvridningar
- Redigerat 2023-02-06 18:06 av FataMorgana
#5: Jag känner inte en enda som har dött av covid, men jag känner folk som dött av sprutan. Du måste förstå att man inte kan använda sig av anekdoter och epidemiologiska observationer. Speciellt inte när man använder sig av ett opålitligt PCR-test som frukter, coca-cola, vatten m.m testats positivt med. T.o.m uppfinnaren, Kary Mullis, sa att man inte kan använda hans test för att diagnostisera virus och smitta.
Visste du att vi inte hade överdödlighet 2020 om man jämför 1990-2020 enligt SCB? Visste du också att alla sjukhusen runt om i världen fick incitament om folk blev diagnostiserade med covid? Och desto mer om patienten dog?
I Sverige hade vi en 800% ökning av midazolam i slutenvården. Detta är ett läkemedel som används inom dödsstraff i Amerika. Jag har tappar räkningen hur många sjuksköterskor och läkare som blivit bannlysta på YouTube och Facebook efter att ha gått ut och talat om att covid-behandlingsprotokollet hade död på patienterna. Och vad står det på dödsattesten då? Covid, så klart! Om du testar positivt med ett PCR-test så kommer det stå "Covid" på ditt dödsattest om du dör inom 28 dagar, även om du blir överkörd av en buss.
Så om ni inte tror det finns girighet och korruption runt om i världen så är det er rätt, men det finns en anledning att skepsis har vuxit runt om i världen efter 2 år med giriga läkemedelföretag.
Och att fördomsfullt säga att vi alla tror på QAnon är detsamma som att göra en liknelse att alla vaccin-tagare tror på nazism bara för att även dem förespråkar det.
Du får gärna specifikt läsa deras interndokument:
"5.3.6 CUMULATIVE ANALYSIS OF POST-AUTHORIZATION ADVERSE EVENT REPORTS OF PF-07302048 (BNT162B2) RECEIVED THROUGH 28-FEB-2021".
På sidan 7 står det tydligt att 1223 hade dött de första 2,5 månaderna deras läkemedel funnits på marknaden.
Tidigare ovannämnda information kring graviditeter hittar du på sida 12 i samma dokument:
Pregnancy cases: 274 cases including:
• 270 mother cases and 4 foetus/baby cases representing 270 unique pregnancies (the 4 foetus/baby cases were linked to 3 mother cases; 1 mother case involved twins).
• Pregnancy outcomes for the 270 pregnancies were reported as spontaneous abortion (23), outcome pending (5), premature birth with neonatal death, spontaneous abortion with intrauterine death (2 each), spontaneous abortion with neonatal death, and normal outcome (1 each). No outcome was provided for 238 pregnancies (note that 2 different outcomes were reported for each twin, and both were counted).
• 146 non-serious mother cases reported exposure to vaccine in utero without the occurrence of any clinical adverse event. The exposure PTs coded to the PTs Maternal exposure during pregnancy (111), Exposure during pregnancy (29) and Maternal exposure timing unspecified (6). Trimester of exposure was reported in 21 of these cases: 1st trimester (15 cases), 2nd trimester (7), and 3rd trimester (2).
• 124 mother cases, 49 non-serious and 75 serious, reported clinical events, which occurred in the vaccinated mothers. Pregnancy related events reported in these cases coded to the PTs Abortion spontaneous (25), Uterine contraction during pregnancy, Premature rupture of membranes, Abortion, Abortion missed, and Foetal death (1 each). Other clinical events which occurred in more than 5 cases coded to the PTs Headache (33), Vaccination site pain (24), Pain in extremity and Fatigue (22 each), Myalgia and Pyrexia (16 each), Chills (13) Nausea (12), Pain (11), Arthralgia (9), Lymphadenopathy and Drug ineffective (7 each), Chest pain, Dizziness and Asthenia (6 each), Malaise and COVID-19 (5 each). Trimester of exposure was reported in 22 of these cases: 1st trimester (19 cases), 2nd trimester (1 case), 3rd trimester (2 cases).
• 4 serious foetus/baby cases reported the PTs Exposure during pregnancy, Foetal growth restriction, Maternal exposure during pregnancy, Premature baby (2 each), and Death neonatal (1). Trimester of exposure was reported for 2 cases (twins) as occurring during the 1st trimester.
Breast feeding baby cases: 133, of which:
• 116 cases reported exposure to vaccine during breastfeeding (PT Exposure via breast milk) without the occurrence of any clinical adverse events;
• 17 cases, 3 serious and 14 non-serious, reported the following clinical events that occurred in the infant/child exposed to vaccine via breastfeeding: Pyrexia (5), Rash (4), Infant irritability (3), Infantile vomiting, Diarrhoea, Insomnia, and Illness (2 each), Poor feeding infant, Lethargy, Abdominal discomfort, Vomiting, Allergy to vaccine, Increased appetite, Anxiety, Crying, Poor quality sleep, Eructation, Agitation, Pain and Urticaria (1 each).
Breast feeding mother cases (6):
• 1 serious case reported 3 clinical events that occurred in a mother during breast feeding (PT
Maternal exposure during breast feeding); these events coded to the PTs Chills, Malaise, and
Pyrexia
• 1 non-serious case reported with very limited information and without associated AEs.
- Redigerat 2023-02-06 18:11 av ingvarsson68@proton.me
Det är lustigt att dessa Covidförnekare lyfts upp igen.
Är det något speciellt som hänt eller har de bara hämtat sig från sina tidigare räder?
Eller är det så att iFokus varit förskonad ett tag.
Kan det vara vårsolen som ger dom värme?
#7: Jag orkar inte läsa allt men tror du på allvar att dessa gamla människor som dog av Covid bara simulerade?
Du har säkert inte haft någon närstående som dött för förmodligen har de varit vaccinerade.
Vad glad för det för Covid bryr sig inte om din åsikt.
Covid har skördat mängders av sprutmotståndare men de har söker blivit mördade av någon yttre makt.
Sluta sprid dynga!
#7:
"T.o.m uppfinnaren, Kary Mullis, sa att man inte kan använda hans test för att diagnostisera virus och smitta."
Det gör man inte heller. Ni från "sanningsrörelsen" är så otroligt okunniga. Med testen detekterar man bara viruset, men diagnostiserar inte. Diagnos ställer man bara först om någon är sjuk, dvs har symptom. Utan symptom är man bara covid positiv.
#11: Ja, men fråga dig själv då varför det har ANVÄNDTS som ett diagnostiseringsverktyg över hela världen där sjukhusen satte Covid på allt som rörde sig p.g.a. de fick så fruktansvärt mycket incitament (pengar). Folk "dog av covid" efter de hade blivit överkörda av bussar eller begått självmord! Ni måste väl genuint inte naivt tro att inte girighet och korruption existerar?
- Redigerat 2023-02-06 18:22 av ingvarsson68@proton.me
#10: Nej, alla äldre var sjuka. Precis som gamla människor är varje år. Fråga dig själva varför influensa försvann runt om i hela världen och ersattes med Covid med hjälp av ett fullständigt opålitligt test. Vi hade i alla fall ingen överdödlighet. Fler dog i förhållande till folkmängd 1990-2013. Varför stängde vi inte ner världen då?
- Redigerat 2023-02-06 18:19 av ingvarsson68@proton.me
#9: Dokumentet visar bara 1223 rapporterade dödsfall. I rapporten är dock dessa dödsfall inte tillordnade en specifik dödsorsak. Dvs dom som dog kan ha dött av andra orsaker också.
#13: Så det var en naturlig topp då hela avdelningars patienter dog - du måste skämta.
#14: Det framgår inte hur många hundratusen som fått vaccin vad jag kan se.
Men det står följande:
5. SUMMARY AND CONCLUSION Review of the available data for this cumulative PM experience, confirms a favorable benefit: risk balance for BNT162b2.
Pfizer will continue routine pharmacovigilance activities on behalf of BioNTech according to the Pharmacovigilance Agreement in place, in order to assure patient safety and will inform the Agency if an evaluation of the safety data yields significant new information for BNT162b2.
Hur många dog inte på samma antal ovaccinerade tror du?
Noll för de som dog hade druckit av myndigheter förgiftat vatten eller nått annat lurt.
Om du inte vill ha vaccinet så är det helt ok att avstå men att sprida konspiratorisk dygns borde vara kriminellt.
#14: Nej, nej och åter nej. Du försöker bara vifta bort det. Det står klart och tydligt att detta är biverkningar och dödsfall p.g.a. BNT162b2.
Hur förklarar ni då de fruktansvärda ökningar av dödstal enligt VAERS? USA:s register för biverkningar.
https://openvaers.com/covid-data/mortality
Hur förklarar ni att James Wells som jobbade för UK:s Statistikmyndighet nyligen gick ut och sa att det är en överdödlighet på 1000 i veckan från hjärtproblem, mellan 18-59 årsåldern?
Hur kommer det sig att Scott Davidson från försäkringsbolaget OneAmerica säger att det är 40% ökning av dödsfall av människor mellan 18-64 år - och det är inte Covid-relaterat?
#13: Väldigt många länder stängde ner och hade till och med utegångsförbud- har du redan glömt?
Det var aktiv smittspårning i många länder ända tills vaccinet verkade på den totala mängden av befolkningen.
#13: Lite lustigt att det just var överdödlighet på många sjukhem - kanske var det den naturliga döden som smittade dom andra
Du är säkert så medicinsk skolad att du inser att gamla människor har en sämre motståndskraft mot infektioner - lustigt att de visade positivt resultat för covid oxå.
Tänk vad myndigheterna lägger pengar på att dölja sina företaganden. Kunde de inte bara låtit dom självdö?
Tänk de som blev vaccinerade och inte dog vad gjorde de för fel?
- Redigerat 2023-02-06 18:34 av Pyttelite
#15: Jag vet inte vilken avdelning du pratar om. Det jag dock vet är att enligt Svenska Intensivvårdsregistret så låg det FÄRRE 2020 än alla tidigare år under hela 2000-talet.
Tydligen ska det vara förbjudet att sprida "konspirationsteorier" vilket är en term CIA ligger bakom att sprida på 70-talet för att tysta meningsskiljaktigheter.
- Redigerat 2023-02-06 18:39 av ingvarsson68@proton.me
#18: Så influensa försvann p.g.a. alla var instängda men ändå lyckades Covid spridas helt fritt?
#17: Under förra året dog över 50 000 fler i Storbritannien än under ett femårigt genomsnitt före covid 19-pandemin. Långa väntetider till följd av krisen inom den nationella sjukvården NHS uppges vara en bidragande orsak.
Var får du att det skulle bero på att de blivit vaccinerade och sedan fått hjärtproblem?
Dödligheten beror på att sjukhusen tvingades att prioritera ner den vanliga verksamheten pga Covid-patienter.
Så var det i Sverige oxå och människor som stått i operationsköer under pandemin har för här med.
Har du redan glömt?
#20: Du kan börja med att lyssna på det här - visserligen producerad av Public Service.
https://poddtoppen.se/podcast/302534426/p1-dokumentar/del-12-det-illojala-vardbitradet
#21: Nej influensan minskade pga att vi tvättade händer, bar mask och höll oss hemma.
Har du glömt det?
#22: Jag får det från James Wells som jobbat på statistikmyndigheten och tittat på dödsorsaken kring överdödligheten av 1000 i veckan: https://www.bitchute.com/search/?query=james%20wells&kind=video
Han drar själv slutsatsen att det förmodligen är sprutans fel.
#20: Åldringarna dog innan de kom till intensiven - på vissa platser fanns det inte tillräckligt med intensivplatser för alla sjuka.
Har du glömt det?
#24: Ge mig EN ENDA studie som visar på att masker hjälper? T.o.m CDC själva erkände att masker var meningslösa.
#25: Då har han dragit fel slutsats!!
#27: Ja du man kan ju undra varför man vanligtvis har använt masker i sjukvården i alla år och till och med propagerat att man ska tvätta händerna.
Tänk vad fel dom har haft!
- Redigerat 2023-02-06 18:49 av Pyttelite
Aj då jag trodde att du var på riktigt - inte hänvisade till en radiopratare.
Varför inte hänvisa till en förskollärare eller trafikinspektör som uttalar sig om antalet döda i världen.
Jag är ytterst besviken du kunde iallafall hänvisat till en polis.
John B. Wells is an American talk radio host, voice actor, and former weekend host of Coast to Coast AM. In addition to his film and television work, Wells has worked at television stations and radio stations across Texas and around the world.
- Redigerat 2023-02-06 18:49 av Pyttelite
#26: Masker är till för att inte kontaminera under t.ex. operationer. Att stoppa virus med masker är som att försöka stoppa myggor med ett stängsel. Detta säger CDC själva.
#30: Jag skrev James Wells, inte John Wells.
https://www.bitchute.com/video/pGDN3q20FoaX/
#31: Ja då får de väl säga det men lite influensasmitta hindrade de iallafall.
- Redigerat 2023-02-06 18:50 av Pyttelite
#17: Nej, du har fel. Inrapporterade dödsfall är inte samma sak som dödsfall med utredd orsak. Det är precis som med alla nya mediciner som kommer ut på marknaden, att alla misstänkta biverkningar blir rapporterade och sen efteråt reder man ut vilka fall som har med medicinen att göra och vilka fall som har med andra orsaker att göra. Det står ingenstans i dokumentet att dessa dödsfall skulle vara utredda och att orsaken skulle bero på vaccinet, så som du påstår. Dokumentet handlar om rapporterade fall. Det står klar och tydligt "event reports".
#32: Förlåt jag följde bara din länk - ännu bättre att du refererar till en politiker.
Kanske var han för Brexit oxå?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/James_Wells_(British_politician)
James Freeman Wells is a British politician. He was elected as a Brexit Party Member of the European Parliament (MEP) for the Wales constituency in the 2019 election serving until January 2020. He was second on his party's list after Nathan Gill (former UKIP MEP).
Nä men så förvånad jag blir …
Bättre kan du!!
Fast han hade studerat psykologi så lite doktor är han nog.
#34: Det är som att jag säger att antal dödsfall för Covid inte heller stämmer eftersom vi nyligen var överens att PCR inte kan användas som ett diagnostiseringsverktyg?
Men hur förklaras du dödsfallen från vaccinen enligt VAERRS? https://openvaers.com/covid-data/mortality
- Redigerat 2023-02-06 18:58 av ingvarsson68@proton.me
Å här har vi CDCs råd om masker och Covid:
Layered prevention strategies — like staying up to date on vaccines and wearing masks — can help prevent severe illness and reduce the potential for strain on the healthcare system. Wear a mask with the best fit, protection, and comfort for you.
Läs mer här:
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/prevent-getting-sick/about-face-coverings.html
- Redigerat 2023-02-06 18:58 av Pyttelite
#37: Det är ett råd, inte en studie. Jag kan hitta deras egna studie där de själva kommer fram till att masker inte hjälper om du vill.
#38: Nä naturligtvis inte de gör som alla fabricerar sina bevis så att de uppfyller sina mål - tjäna pengar.
Hur har det gått för Brexit tycker du?
Jag ber om ursäkt att jag tappade humöret lite. Det sista jag vill är att bråka med människor. Men ni måste förstå att all denna frustration kommer från en ENORM censur på Google, Facebook, YouTube, m.m? Dessutom så håller alla för öronen och påstår att korruption och girighet inte existerar. En Nordkorean hade resonerat på samma sätt, det är det som är så sorgligt.
Jag ber genuint om ursäkt. Jag försöker inte ändra någons åsikter här. Jag försöker bara stoppa denna mentaliteten att "man inte ska lyssna på någon med annorlunda åsikter" och sen avfärda dem som tokiga bara för att de ställer frågor.
Det finns hundratusentals läkare och sjuksköterskor som gått emot narrativet och alla de är tydligen konspirationsteoretiker också, som dessutom blir censurerade.
Det är en läskig väg vi går till mötes, men jag hoppas vi alla kan finna och respektera varandra i slutända hur än allt slutar.
Lycka till, mina vänner.
Oj då här hittade jag en fejkrapport om masker som CDC utarbetat.
Så lämpligt …
In addition to being up to date with recommended COVID-19 vaccinations, consistently wearing a comfortable, well-fitting face mask or respirator in indoor public settings protects against acquisition of SARS-CoV-2 infection; a respirator offers the best protection.
Men man skulle oxå vaccinera sig.
#40: Det är ingen censur där ute till och med en fd Brexit general får uttrycka sig när dödssiffrorna har ökat pga den försummade sjukvård som pandemin ställde till det.
#36: Nej, du använder dig ju bara av rapporterade fall som inte blivit utredda och därför är det ju klart att dina siffror inte stämmer överens med verkligheten. Precis som med länken till VAERS handlar det också bara om rapporterade fall och inte om utredd dödsorsak. https://apnews.com/article/fact-check-covid-vaers-data-misrepresented-734354810823
Sen undrar jag vad var det som du inte förstod. Ingen använder ju sig av PCR testet som ett diagnostiseringsverktyg. Det är bara ni från "sanningsrörerelsen" som tror det. Det är alltså inget argument mot någonting.
#43: Det var ju det som var min poäng. Eftersom ingen använder sig av PCR som ett diagnostiseringsverktyg så kan inte Covid-fallen heller stämma överens med verkligheten som presenteras.
#42: Han var inte med på en mainstream kanal.
Och jag vet inte vad jag ska säga kring censuren, mer än att jag följt det under de senaste två åren och jag har tappat räkningen hur många videos som blivit borttagna kring läkare och vetenskapsmän som försökt tala ut.
Jag tror YouTube själva gick ut förra året och berättade att de hade tagit bort hundratusentals videos som inte följde deras "guidelines". En är att du inte "uttryckligen får säga att Covid inte finns eller är en allvarlig sjukdom".
- Redigerat 2023-02-06 19:20 av ingvarsson68@proton.me
#45: Falska och missvisande videos har tagit bort - man kan vara duktig på att presentera information men det behöver inte vara sant.
Glöm inte att granska källorna!
#44: Vad menar du med covid-fallen? Menar du dem som blivit positivt testade, dvs dem som man genom PCR testet detekterat viruset hos eller menar du dem som varit sjuka i Covid 19?
#44: Och vilken verklighet tycker du att presenteras?
#44: Och på vilket sätt tycker du att den verklighet som presenteras inte stämmer överens med endera de positivt testade eller med de som varit sjuka i Covid 19?
#46: WHO är ett av de mest korrupta organisationer som finns enligt insiders, med mutade läkare, vetenskapsmän och studier från läkemedelsindustrin. De bannade t.ex. en dokumentär kring korruptionen i början av pandemin:
https://www.bitchute.com/video/kEn3iVabHtao/
Att menar på att hundratusentals doktorer och läkare ge ut falsk och missvisande information bara för att WHO säger motsatsen är inte vetenskapligt.
Att "lita på vetenskapen" är ett ovetenskapligt tänk. Att ifrågasätta vetenskapen är det korrekta sättet man utövar vetenskap.
Dessa som gick emot strömmen förlorade sin karriär och licenser. Varför riskera sina uppbyggda liv? För att de ansåg att saker inte stod rätt till.
Man kan t.ex. klicka runt sig bland alla dessa bannlysta doktorer:
https://www.bitchute.com/search/?query=doctors&kind=video
Med allt detta sagt, så vet vi att ingen av oss kommer att ändra oss. Så jag låter detta vara, och det fina med olika åsikter är det vackra med mångfald. Jag hoppas alla en dag kan respektera alla och inte se ner på folk som tycker och tänker annorlunda.
Jag bjuder gärna på kaffe nån dag, om ni vill. Och jag menar det.
- Redigerat 2023-02-06 20:19 av ingvarsson68@proton.me
Om du nu ska tro på saker varför väljer du då konspiratoriska källor?
Jo för att du gillar konspiratoriskt material.
Söker du i vederhäftiga källor får du en mer nyanserad bild.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/BitChute
A day after a mass shooting in Buffalo, New York last May, the video-sharing website BitChute was amplifying a far-right conspiracy theory that the massacre was a so-called false flag operation, meant…
https://www.bangkokpost.com/world/2374288/new-breed-of-video-sites-thrive-on-misinformation-and-hate
Ta gärna ställning för eller emot vaccin - för eller emot Covid eller för … men utgå ifrån fakta.
Lika köpta som WHO är, är de källor du använder dig av. De älskar att vara kontroversiella skylla på ngt hemligt sällskap men de tar aldrig ansvar för det lidande de förorsakar.
#51: Syftar du på att Bitchute är en konspiratorisk källa? Det är endast en video-plattform. Vill du att jag ska länka samma videor med samma doktorer från YouTube istället? Hur ska det hjälpa dig? Då kommer det ju se ut såhär:
https://www.youtube.com/watch?v=YjVGNcdpiv4
https://www.youtube.com/watch?v=WO1cd5clhyI
https://www.youtube.com/watch?v=en3iCuwoIiY
https://www.youtube.com/watch?v=7_SGBc3HjIg&feature=youtu.be
Fråga dig själv varför du som vuxen människa inte tillåts att titta på dessa länkar ovan. Bara toppen på isberget av allt som tas bort.
Folk måste väl ändå hålla med om att detta är en farlig utveckling? Nazisterna brände böcker förr i tiden och idag censurerar man på nätet.
Oavsett, jag fortsätter gärna över en kopp kaffe. Jag bjuder om ni är intresserade? 🙏
- Redigerat 2023-02-06 21:39 av ingvarsson68@proton.me
Från wikilänkar ovan.
BitChute is an alt-tech video hosting service launched by Ray Vahey in January 2017.
It describes itself as offering freedom of expression, while the service is known for hosting far-right individuals, conspiracy theorists, and hate speech.
Some creators who use BitChute have been banned from YouTube; some others crosspost content to both platforms or post more extreme content only to BitChute. Before its deprecation, BitChute claimed to use peer-to-peer WebTorrent technology for video distribution, though this was disputed.
En plattform som gärna välkomnar konspiratoriska idéer.
Om jag varit serös skulle jag aldrig publicera mig på en sådan plattform.
#53: Men dessa doktorer postas ju bland annat där för att YouTube och Facebook tar bort dem? Bitchute och en massa andra plattformer kom ju till p.g.a. att YouTube censurerade. Kommer du titta på dem om jag hittar dem på en annan video-plattform som inte censurerar? Vilken plattform godkänner du? Eller godtar du endast YouTube och Facebook? Anser du att de är de mest pålitliga och demokratibefrämjande för att de utövar mass-censur? Läs förgående kommentar ovan kring att nazisterna brände böcker förr i tiden, och alla som gick emot var den tidens "konspirationsteoretiker".
Jag väntar fortfarande på svar om kaffe-inbjudan? 😊
- Redigerat 2023-02-06 21:55 av ingvarsson68@proton.me
#54: Youtube tar bort dom för att de framför konspiratoriskt material - på ren svenska - det är humbug hela skiten och de tjänar dessutom stora pengar på det.
Och tar aldrig konsekvenser av de anhängare de lurat skjortan av.
Jag ser inte till plattform jag ser till innehåll och behöver inte ta till mig det annat än om jag vill roas en stund.
Utveckling, forskning är jobbiga saker inte något som en lekman kan vifta bort på några minuter genom att klippa ihop lämpligt material som uppfyller sitt syfte vilket är att luras.
Forskning är jobbigt inte alltid lätt eller rättframt.
Det som gynnar konspirationsteorierna är att ett vaccin inte är 100%-igt och måste balanseras på vad som är skadligt för viruset men ändå rimligt oskadlig för människan.
Det finns inga biverkningsfria vaccin eller läkemedel eller för den skull ämnen man stoppar i sig även om maten är gjord på svenska kravodlade varor och av mamma.
Människokroppen är inte så entydigt definierar som läroböckerna säger.
- Redigerat 2023-02-06 22:07 av Pyttelite
#55: Okej, du avfärdar allting reflexmässigt utan att ge någonting en chans. Det är OK. Du väljer själv hur du vill spendera din egen tid. Men det du bör veta är att s.k. "konspirationsteoretiker" tittar åtminstone på bägge sidorna av läkarkåren, medans en "skeptiker" endast verkar titta på ena sidan. Och du är ett klart bevis på detta tyvärr.
De hade aldrig lyckats hålla denna propagandan uppe utan den hysteriska mass-censuren som pågått de senaste åren. Det är mycket prat från er om att vi skulle sprida rädsla, när det i själva verket var media som bidragit till den största mass-skräcken de senaste två åren i historien.
Hur många jobb har inte gått förlorade efter de stängde ner världen? Hur många företag gick inte i konkurs? Sen tog storföretagen över alla som gick i konkurs. T.ex. Lazada tog över allt i Manila. Lazada ägs av Alibaba och ägaren av Alibaba, Jack Ma, satt i styrelsen för World Economic Forum. Samma World Economic Forum som hade en "Coronavirus-simulation" 6 veckor innan det blev verklighet. Samma övning som Bill Gates och John Hopkins University var med och satte upp. Samma World Economic Forum som skryter om att de har infiltrerat kabinetter och regeringar runt om i världen med folk som gått deras Young Global Leaders-program. Vi har inget emot att bli kallade konspirationsteoretiker, ifall de personer som gör det själva kan kalla sig för "slump-teoretiker".
Men vet du vad? Jag försöker inte klanka ner på dig och din världsbild. Det är OK att man tycker olika. Du har rätt att uttrycka dig och välja att tro på det du vill tro på. Men som jag tidigare nämnde så önskar jag endast att en viss form av hövlighet och respekt hade infunnit sig hos alla inblandade.
Jag förmodar att du inte vill ta en kaffe då? 🌸
#56: Problemet är att det finns inga lätta lösningar inte ens under en pandemi.
Det finns bara olika konsekvenser.
När det gäller nedstängningar var väl Sverige ett land som inte följde strömmen.
Problemet med det sättet blev att man faktiskt inte tog smittan på allvar.
Att bära mask i kollektivtrafiken kanske har mindre effekt på smittspridningen och större effekt på hur man beter sig.
Under pandemin hade jag förmånen att uppleva båda sidor och jag vet inte vilken sida som vann men jag vet att man tog pandemin på större allvar i utlandet än i Sverige på gott och ont.
Du har absolut rätt i att stänga ner länder ha utegångsförbud osv inte gynnar företagen eller ekonomin men alternativet var ju heller inte bra men att kategoriskt skylla på att det var för att storföretagen skulle kunna ta över skriver jag inte under på.
Varför ska man alltid lägga till knorren att det alltid är storföretag eller någon diffus makt som alltid löser det till som fördel.
Hur många små masktillverkare och handspritsföretag har inte levt upp under pandemin.
- Redigerat 2023-02-06 22:39 av Pyttelite
#57: Jag kan förklara varför jag tror på denna "knorren", och detta gör jag endast för att vi ska hitta förståelse för varandra, inte för att försöka övertyga dig. Okej?
Men det sagt, har du hört talas om World Economic Forum? Om ja, fråga dig själva, hur många vanliga Svenssons som har hört talas om och känner till dem? Detta är en organisation som inte bara höll Coronavirus-övningar, Event 201, strax före det blev verklighet, utan även dikterar över länders policys och bestämmelser, t.ex. via Agenda 2023 och "De globala målen", enda ner till kommuner som kallas "Glokala målen".
World Economic Forums "Young Global Leaders"-program har genom årtionden spytt ut ledare runt om i världen som t.ex. Tony Blair, Bill Gates, Angela Merkel, Nicolas Sarkozy, Vladimir Putin, Justin Trudeau, m.fl.
Svenska exempel så har vi t.ex. Jacob Wallenberg (Investor), Leif Johansson (Astra Zeneca), Nina Rawal (Karolinska Institutet), Birgitta Ohlson (f.d EU-minister) Anders Borg (f.d finansminister), Nyamko Sabuni, Henrik Borelius, samt Mona Sahlin, m.fl.
Magdalena Andersson och Ulf Kristersson har även samröre med World Economic Forum och det är därför riktningen aldrig på riktigt ändras oavsett vem som har makten.
Det är alltså världens rikaste människor som leder denna organisation och varje år bjuder de in lättstyrda världsledare på deras årsmöten i Davos. De har även en helt egen slogan som de använder kring hur deras framtidsvision ska se ut: "Du kommer inte äga nånting, men vara lycklig". Detta är alltså de rikaste människorna på jorden som säger detta. Tror ni de pratar om sig själva? Medlemmarnas egna megaföretag bara växer, speciellt efter alla småföretag gick i konkurs.
Dessa människor är även spritt språngande för en annan viktig beståndsdel i deras framtidsvision är att sammanfoga människan med maskin.
Min fråga är: Varför nämns ALDRIG denna gigantiskt inflytelserika organisation på TV? Det är som om den inte finns. Den har enorm inverkan på Sverige och dess riktning i alla fall.
Därför tror jag detta är en konspirations. För definitionen av en konspiration är följande: "sammansvärjning; hemligt samarbete mellan en grupp individer med dunkelt, olagligt eller illasinnat syfte".
Kaffe? 😊🌸
- Redigerat 2023-02-07 00:11 av ingvarsson68@proton.me
#54: Så har det genom alla tider varit, dvs att människorna med mest pengar är dom som försöker att styra världen och att dom har en massa framtidsvisioner. Jag ser det där med” Du kommer inte äga någonting, men vara lycklig” mer som än dröm än som en framtida verklighet och att framtiden helt säkert kommer att bli helt annorlunda än så.
Pandemier har också alltid kommit och gått och därför övas det med jämna mellanrum på framtida pandemier.
Men allt det här ger en ingen rätt att sprida ut en massa missinformationer och farliga falskinformationer om viruset och vaccinet, så som ”sanningsrörelsen” gör. Videon från youtube tas inte bort för att folk inte skulle få titta på dem, utan just pga falsk informationerna.
Det här skrev du också högre upp: ” Det är mycket prat från er om att vi skulle sprida rädsla, när det i själva verket var media som bidragit till den största mass-skräcken de senaste två åren i historien.”
Och till det måst jag också säga, att det som media spridit ut har varit rena idyllen i jämförelse med det skräckscenario som ”sanningsrörelsen” sprider ut. Det är ni som talar om avpopulation och massdöd av vaccinet, som kallar viruset för ett biovapen, som talar om inplanterade chip i vaccinet som tar kontrollen över människan, som talar om att mista kontakten till sin själ med vaccinet osv… Det är för att ni är alldeles för paranoida och sen försöker ni att skrämma upp resten av befolkningen med era vanföreställningar.
#7: + lite ur andra inlägg som du skrev.
Först vill jag påpeka att du inte vet hur diagnoser ställs och att du inte ens vet vad en diagnos är. En positiv PCR test är ingen diagnos. At testas positivt på ett virus är ingen diagnos. 1/3 av alla covid smittade förblir symptomfria. Dessa får heller ingen diagnos. En diagnos får man om man blir sjuk och PCR testen tjänar till att ta reda på vilket virus som är anledningen till att man blir sjuk. Om den egna kunskapsnivån är så låg att man inte ens vet det, ska man inte ge sig ut och tala om för andra hur det ligger till.
Överdödligheten är uppenbar, men du blundar. Sverige hade låg överdödlighet (knappt 40 %), för att det inte är tätbefolkat. I Spanien var överdödligheten på 80 %:
https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2021/overdodlighet-i-europa-under-2020/
FFP2 masker förhindrar smittning till över 90 %. Du frågade efter en studie. Här har du en:
https://www.pnas.org/doi/10.1073/pnas.2110117118
Det är ju logiskt att om man utsätts för andras aerosoler, att risken för smittan minskar om andningsluften filtreras. Det är också logiskt att man skyddas mot andra virus som t.ex. influensa om man bär mask.
Sen stämer det inte vad du skrev i inlägg 56, "att s.k. "konspirationsteoretiker" tittar åtminstone på bägge sidorna av läkarkåren". Konspirationsteoretiker tittar bara på den lilla minoriteten som säger det som de själva tror på, dvs. det som QAnon sprider ut. Konspirationsteoretiker googlar inte ens fram vad en diagnos är och de snedvrider det som forskare kommer fram till.
En av anledningarna till att konspirationsteorierna som QAnon sprider ut inte är "undertecknade" med QAnon är att de sprider ut så väldigt många konspirationsteorier som motsäger varandra i deras "QAnon drops". T.ex. viruset existerar inte, viruset är ett biovapen osv.
Det finns konspirationsteorier och falskinformationer för varje målgrupp. För esoterikscenen finns det t.ex. dumheter som att man skule förlora kontakten med sin själ om man tar vaccinet eller att healing inte fungerar längre. För det vanliga folket finns det skrämselpropaganda om alla möjliga sjukdomar som man skulle få och att man dör inom 2 år. Det är som ett smörgåsbord, där alla kan ta för sig vad de vill och vad de nappar på.
Vad som gäller censuren, så har jag aldrig sett så mycket censur som på konspirationsteoretikernas egna social media kanaler. Alla argument mot deras goja som de sprider tas bort omdelbart. Däremot tar kanaler som youtube bara bort farliga falskinformationer.
Och sen….. vem som utger sig att vara en utomjording diskvalifierar sig själv och kan inte tas på allvar. Man kan bara undra om personen är galen eller om personen vill vända sig till en viss målgrupp flummiga intelligeshandikappade människor som man lätt kan lura. Björklund lurar inte ens intelligent och säger att hon kommer från plejaderna. Det är så unga stjärnor att de inte ens har bildat planeter ännu och det kommer att ta flera miljarder år tills kanske nån sol har bildat en planet med förutsättningar för liv.
Meningen med de här falskinformationerna är politisk manipulatin. Folk ska leva i en paranoiavärld och vara rädda för den djupa staten, bli arga på regeringar, sjukvården, media och över huvud taget allt som inte är högerextremt. Höjden av dumhet är att ge det här en koppling till "det andliga", att vara "uppvaknad" om man tror på de här dumheterna. Man ser ju när personer som Björklund, Lundberg osv. pratar om energier, chakras och energiarbete, att de inte ens är på new age nivå. Dom har ingen aning om energiarbete, chakras eller "det andliga".
Men resultatet av de här konspirationsteoretikerna och falskinformationerna är att man skrämmer folk att inte skydda sig mot viruset. Resultatet är att dessa falskinformationer dödar människor. Kanske inte ens de som blir lurade, men de kan smitta andra som kanske dör.
Sen ska du veta att nästan alla mediciner har biverkningar. Alla biverkningar som man kan få av vaccinet kan man få i mycket allvarligare form om man som ovaccinerad blir smittad. 10 % av alla som blir sjuka får long covid och har deras liv förstörda. Hur många liv tror du att du har förstörd när du sprider snedvriden vetenskap och falskinfrmationer?
- Redigerat 2023-02-07 11:02 av Condor
Jag minns när World Economic Forum bara för en liten tid sen ansågs som en "konspirationsteori".
Den framtidsverkligheten är vi ganska långt in i. Du vet att mycket av det de har sagt har blivit sant, inte minst tack vare nedstängningar och pandemier. De har en bra "track record" med sina spåkulor.
Vad är "missinformation och farliga falskinformationer" och vem bestämmer detta? Man fortsätter att säga att dessa hundratusentals doktorer som riskerat sina karriärer har fel och därför ska de bannlysas på plattformer (vars ägare hänger på World Economic Forum), men om de istället hade fått fritt utrymme i media (vars ägare hänger på World Economic Forum) så hade det förmodligen ansetts som sant? Vad är sant? Anser du att följande video visar någon form av transparens i media?
https://youtu.be/ZggCipbiHwE
Det enda "konspirationsteoretiker" upprepar är saker som kommer från doktorers munnar, som t.ex. ex-vicepresidenten av Pfizer, Michael Yeadon, eller t.ex. Robert W. Malone som var med och grundade mRNA-teknologin. Toppen av isberget som gått ut och offrade sina karriärer.
Vad vi än tycker och tänker om mRNA-vaccinet så är det en helt ny teknologi som aldrig har använts på människor förut. Jag har för mig att CDC var tvungna att ändra definitionen av "vaccin" för att få kalla mRNA-teknologin för just vaccin.
Detta är en teknologi som utvecklades av DARPA (USA:s teknologiforskning för militära ändamål). Samma DARPA som tillverkar dödsstrålar.
Ingen kan veta den långsiktiga effekten på det här vaccinet, och de "anti-vaxxrörelsen" försökte göra var att varna om detta innan folk började ta sprutan. Men det var media som valde att skrämma upp och t.o.m hota folk med vaccinpass om folk inte tog detta nödgodkända vaccinet (som officiellt "under provfasen" t.o.m 2023 har jag för mig).
Hade du bott utanför Sverige så hade du kanske t.o.m. varit av en annan åsikt om du hade fått ditt jobb eller företag förlorat. Jag vet inte hur många självmord som har begåtts runt om i världen, men något säger mig att det är en fantastiskt hög siffra.
- Redigerat 2023-02-07 11:23 av ingvarsson68@proton.me
#60: Jag läste inte allt du skrev, för en del av det har vi redan diskuterat i tråden, och vi vet att ingen av oss kommer ändra våra åsikter ändå, men det mina ögon landade på var just QAnon. Det jag vill försöka framföra här att det är väldigt fördomsfullt att lägga alla under QAnon. Att blanda in dessa epitet är något man får sluta med att göra och det är tydligt att du bär fördomar mot dem du etiketterar.
Och det är väl klart att "folk kommer motsäga sig" som du uttrycker det. Det är olika individer med olika åsikter. Inte en stor bubbla av människor där alla kloniskt ska tänka på ett och samma sätt.
Jag har självfallet ingenting emot någon av er och resten av "sanningsrörelsen" har nog inte det heller. Jag hänger med andra grupper som inte har något med QAanon att göra över huvud taget, och det enda vi vill är att söka förståelse för varandra oavsett åsikter. Men "söndra och härska"-tekniken är något som har implementerats väl, och så länge bägge sidorna fortsätter falla för den Kalla Anka-teknik så kommer vi fortsätta bråka med varandra medan en girig topp springer skrattandes till banken.
Kan vi inte istället enas mot galningarna på toppen av World Economic Forum som uppenbarligen är helt besatta av att sammanfoga människor med maskiner? När de uttryckligen säger hela tiden på konferenser att de drömmer om att bli cyborgs och sätta in datachip i hjärnor på folk, samt att planen är att chippa världens befolkning så alla kan vara styrda från en centralbas? Det är dessa människor som har ett öppet men stadigt grepp på svenska politiker (som de spyr ut frånYoung Global Leaders-programmet) och i grunden landets riktning.
Men hey, detta är bara en random mans åsikter på nätet. Ni är fria att inte hålla med och vice versa. Och vet du vad? Det är det som är det vackra med människor: Mångfald på riktigt 🌸💚
- Redigerat 2023-02-07 11:30 av ingvarsson68@proton.me
#61:
Det är inte "hundratusentals doktorer" som sprider dyngan som du tror på, utan en mycket liten grupp som verkar att ha andra motivationer än medicinska att sprida dyngan, t.ex. politiska och ekonomiska. Men miljoner doktorer säger något helt annat.
Om du slulle ha grundläggande kunskap om ämnet och veta vad en diagnos är, skulle du veta vad som är en falskinformation.
mRNA tekniken fanns redan till långt innan viruset dök upp. En mRNA sekvens är en "liten del" av ett virus, av den "ofarliga delen". Det kan inte vara skadligare än hela viruset, med den skadliga delen. Tills nu fjnns det inga skadliga långtidseffekter av vaccinet. Men som sagt får 10 % av alla som blir sjuka av covid long covid och får deras liv förstörd. Då tar jag hellre den lilla risken att vaccinera mig än att utsätta mig för den stora risken att bli smittad som ovaccinerad.
Om du inte läser inlägg, ska du inte diskutera här. Vad jag skrev om QAnon är inga fördomar, utan jag har observerat situationen.
Det är mycket svårt att veta vom av dom som sprider konspirationsteorierna som är QAnon eller bara blir lurade av QAnon. Till och med många som ÄR QAnon är bland de lurade. Det är bara en mycket liten grupp QAnon som VET att det är falskinformationer. Det är ungefär 10-15 personer som är källan till falskinformationerna.
#63: Anledningen till att jag inte läste hela ditt inlägg är för att många frågor hade redan diskuterats i tråden, så det var snarare du som dessvärre inte läste hela tråden.
Ja, jag vet att mRNA-tekniken fanns långt innan, det var därför jag förklarade ovan att det utvecklades av DARPA.
Ingen har någonsin tagit ifrån dig rätten att vaccinera dig. Ingen.
Men det var väldigt många som togs ifrån rätten att inte behöva vaccinera sig. Runt om i världen förlorade du jobbet, eller du gick i konkurs, eller du blev utfryst om du inte tog det. Detta skedde p.g.a. en sjukdom som statistiskt inte visade sig vara farligare än en influensa. Men att hävda det på den tiden ansågs som en konspirationsteori så klart.
Ni måste förstå att censurera och bannlysa folk, kommer bara göra dem arga och skrika ännu högre. Jag tror att det kollektiva intellektet alltid är bäst. Det är ingen skillnad att censurera på nätet som det var när nazisterna brände böcker. Det är en farlig väg vi går emot.
#7: De som har dött av covid är tusentals fler än de som har vaccinerat sig. Jag har jobbat inom covidvården sedan dag ett. Jag har sett både familj, vänner och kollegor gå bort i denna vidriga sjukdom.
Jag har tvättat och svept hundratals människor i alla åldrar, även barn som inte har uppnått tonåren. Hade vaccinet kommit ett år tidigare, så hade förmodligen flertalet dödsfall kunnat landa på betydligt lägre siffror.
#13: jag jobbade på covidavdelningarna närpandemn härjade som värst. Vi hade 28 vårdplatser på avdelningen, den var fullbelagd hela tiden. Dagligen svepte vi mellan 12 och 15 patienter som hade avlidit.
Av 6 patienter som lades på Covid-IVA i respirator, så var det kanske 1 eller 2 som överlevde.
Det fanns personer som blev inlagda på sjukhuset som var vaccinerade, ja absolut, men de var inte många och de hade 9 av 10 gånger hjärt eller lungproblem i botten.
- Redigerat 2023-02-07 12:23 av Draken
#20: Det jag dock vet är att enligt Svenska Intensivvårdsregistret så låg det FÄRRE 2020 än alla tidigare år under hela 2000-talet.
Du har så fruktansvärt fel att det är absurdt. Jag JOBBADE på Covid-Iva en period, och det var ett så fruktansvärt högt tryck att inte ens alla som behövde vård fick vården.
Vi var tvungna att prioritera vem som skulle få respiratorplatserna, och då hade sjukhuset dessutom byggt om en till avdelning med respiratorplatser för att så många som möjligt skulle få hjälp. Även då var vi tvungen att prioritera.
#67: Har jag fel eller har Svenska Intensivvårdsregistret fel?
https://www.icuregswe.org/
Sen undrar jag vad för typ av behandlingar ni var tvungna att ge covid-patienter enligt era protokoll? Innefattade de morfin och midazolam?
- Redigerat 2023-02-07 12:41 av ingvarsson68@proton.me
#27: Maskerna är helt värdelösa om de bärs på fel sätt.
#36; PCR testen är en indikation på att smitta kan finnas. Diagnos ställer ,man med ett efterföljande blodprov, och troligtvis lungröntgen….
#68: Vem som har fel och rätt är väl gansdka oklart. Men eftersom jag har personlig erfarenhet av Covidvården genom 2,5 år, så vet jag exakt hur det såg ut på våra tre sjukhus. IVA-platserna var alldeles för få för att bemöta alla patienter som behövde respiratorvård. Därav var vi tvungen att prioritera.
Morfin, ja beroende på paientens tillstånd (underliggande sjukdomar, andra skador etc.)
Midazolam, nej …inte vad jag vet.
Eftersom jag även har jobbat inom den ordinarie IVA.vården, så vet jag helt säkert at det har aldrig någonsin varit det trtcket på IVA vården som det var under pandemin.
Sidan du länkar till finns inte !?
- Redigerat 2023-02-07 12:54 av Draken
#69: Du lägger inte en människa under respirator om det inte är extremfall. Hur många tror du inte kan ha dött av respiratorbehandlingen? Folk gick till sjukhusen med influensa, testades positivt med ett opålitligt test, och sattes sedan under covid-behandling som innefattade experimentella droger och respiratorer.
T.ex. Midazolam som användes inom dödsstraff i Amerika, hade en ökning i Sverige med 800% enligt e-Hälsomyndigheten under första "Corona-vågen".
Sjuksköterskor och läkare runt om i världen gick ut och sa att behandlingarna hade ihjäl patienterna. Men eftersom sjukhusen fick så mycket incitament så t.o.m fejkade de vissa positiva resultat.
Jag har även pratat och lyssnat till så många människor som hävdar att ingen tog ansvar för de äldre och "bara lät de dö" att jag har tappat räkningen.
https://www.facebook.com/groups/331089748613921
Men jag försöker inte övertyga dig. Jag försöker bara förklara varför vissa människor som jag har en annan uppfattning än vad du har. Förståelse är det som kommer ta oss vidare i denna cirkusen.
Jag kommer gå vidare nu. Sköt om er allesammans, och i slutändan så kan jag på riktigt säga att jag har stor respekt för er. Och även om jag inte håller med om vad ni säger, så kommer jag gå i döden för er rätt att säga det. Precis som med alla på denna vackra jord. Ha det bra 🙏
#70: Midazolam användes inte på våra sjukhus så vitt jag vet. Morfin däremot användes.
Jag har även pratat och lyssnat till så många människor som hävdar att ingen tog ansvar för de äldre och "bara lät de dö" att jag har tappat räkningen.
Det togs ansvar för alla åldersgrupper, men ja vissa prioriterades bort om det inte fanns respiratorplatser till alla. Måhända att det fanns enstaka boenden som inte skickade in sina brukare, men det var långtifrån alla. Vad jag minns så var det några vårdhem/äldreboenden som misskötte sig. Men de allra flesta gav brukarna/vårdtagarna den hjälp de kunde och skickade in de som krävde sjukhusvård in till sjukhusen.
Dock blev inte alla lagt i respirator som behövde respiratorvård, men det berodde enbart på platsbrist och därav gjordes prioriteringar.
Vissa äldre och sjuka prioriterades bort, det skall jag inte förneka.
- Redigerat 2023-02-07 13:20 av Draken
#70 Innan du går vidare skulle jag vilja fråga dig (och alla som vill svara egentligen): vad är det som gör att du lyssnar på de källor och rapporter du gör?
Vi "vanliga" människor kan inte veta allt, därför får man hoppas att kunnigt folk vet vad de pratar om.
Och lika mycket som man pratar om källkritik borde man prata om källtillit. Vad är det som gör att du tycker bitchute är en trovärdig källa som inte drivs av girighet?
(Är inte ute efter något "gotcha", är genuint nyfiken).
"I'm too old for this shit."
#64:
Aha….. du läste en del av inlägget och sen fortsatte du inte att läsa pga ett antagande om vad det skulle innehålla……….. 😄 Och sen tror du att folk går på det. Lustigt att du endast svarade på den delen som verkligen redan diskuterades men ignorerade den delen som inte diskuterades. Eftersom det handlade om mRNA tekniken, som förekom sist i mitt svar till inlägg 61 måste du ha läst hela svaret till inlägg 61.
Svaret till inlägg 62 måste du också ha läst, eftersom du gav mig en förklaring till varför du inte läste inlägget helt. Vad var det som du inte läste i inlägget? Den sista meningen? Du ser, alla är inte så dumma som dom som du tydligen är van at sprida ut dina falskinformationer till. Anledningen till att du skrev att du inte läste inlägget var snarare att du tror att du blottar dig mindre om du skriver att du inte läste inlägget, än om du försöker att argumentera mot det.
Det handlar inte om mig och min rätt att vaccinera sig. Det handlar om att falskinformationerna som du sprider ut manipulerar folk att träffa ett val som är livsfarligt för dem själva och för andra. Eftersom du nämnde nazisterna som brände böcker, ska jag tala om at det var just det som nazisterna också gjorde, att manipulera folk med falsknyheter. I länder som Ryssland, Kina eller Nordkorea censureras det fortfarande.
Sen tycker jag att vem som beklagar censur inte borde censurera själv. "Sannings"rörelsen censurerar precis som nazisterna också censurerar. Varje argument mot det som de sprider ut tas bort fråm deras social media kanaler. Vilket hyckleri! Skrik hur mycket som ni vill, men ju mer ni skriker, ju mindre tas ni på allvar och ju fler blir medvetna om att ni inte har rent mjöl i påsen.
En av dina senaste falskinfomationerna här i tråden var att covid inte skulle vara farligare än influensa. För det första är influensa inte ofarlig. För det andra är covid mycket farligare. Medan influensa säsongen varar i 3 månader, har vi covid året runt. Det finns heller ingen "long influensa" men det finns long covid. Knappt någon som har influensa behöver en respirator. Men många med covid behöver den. Dessutom drabbar influensan inte hjärnan och andra organ som covid drabbar. Det var bara ett par av de många skillnaderna.
En släkting av mig dog för att sjukhusen var fulla med covid patienter och operationer skjöts upp. Min släkting hade en cancerform som kan botas med en operation. Men hon fick inte operationen pga fulla sjukhus. Hon var bara lite över 50 år. Hennes dotter fick svåra depressioner. Förr var hon överviktig, men sist som jag såg henne var hon ett skelett med mörka ringar under ögonen. Säkert finns det många sådana fall, men dom förekommer inte i någon statistik.
Det som ni håller på med dödar människor! Här får du i alla fall mothugg och det inte bara av mig. Sen är det din sak hur du hanterar det, men som jag läste drog du redan svansen mellan benen och gick iväg.