Tvillingsjälen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tvillingsjälen eller tvillingflamman som en del kallar det är en del, en utveckling, av vårt Högre Jag som är aktivt liksom vi själva och som fyller en roll i våran tillvaro.
Tvillingsjälen kan vara fysiskt på jorden eller verka i det ickefysiska och indirekt hjälpa oss. Oavsett om vi i det fysiska möter vår Tvillingsjälen eller bara får kontakt via det andliga, är det inte ett slutmål att träffa Tvillingsjälen. Det behöver inte ens vara del av livsplanen.
Om vi bägge är fysiska har vi båda olika uppgifter i fysisk tillvaro och ska komplettera varandra och samtidigt som vi kanske verka utan att någonsin mötas fysiskt. I det läge där vi nu går från 3D till 5D är det heller inte en nödvändighet eller alltid bra att möta sin Tvillingsjälen. Det har kanske inte ens varit det tidigare när vi var låsta till 3D, men hjälpte oss kanske i tidigare liv under vissa omständigheter att gå framåt.
Lorie berätta i videon både om överraskande fakta om Tvillingsjälen och om Galaktiska Federationen av Ljus som aktivit hjälper oss nå högre vibrationer i detta universum.
Kan min hund vara min tvillingsjäl?
Det finns dom som menar att djur kan vara tvillingsjälar, även om det kanske är vanligare att djur mer är själskamrater. Samtidigt går det knappast att utesluta något då vi vet så lite om vårt Högre Jag.
Somliga upplever att dom har "samma" husdjur mer än en gång då hund/katt/häst återkommer i ny skepnad genom återfödelse för att hjälpa husse/matte genom dennes nuvarande inkarnation.
Tvillingsjälen / flamman går aldrig ner i samma inkarnation det skulle dom inte överleva för tvillingarna kan inte vara separerade på två olika platser på jorden däremot själsfränder / själsfamiljer kan separeras och när vi har den där igenkänningsfaktorn med någon då är det någon ur själsgruppen, familjen medan en tvillingsjäl / flamma aldrig följer med ner i samma inkarnation.
Tvillingen är inte heller det högre jaget vi är två olika individuella andar som har en perfekt samhörighet och det högre jaget är vår egen intuition och inte behöver tvillingen indirekt förmedla sig tvillingen förmedlar sig direkt och hela tiden med oss.
Sen var det reinkarnationer igen och här måste vi förstå vi behöver inte göra en massa olika liv, varför vill vi göra det när vi väl är hemma i friden på andra sidan tillsammans med vår tvilling och med alla nära och kära ? anden är inte så korkad så hen kommer ner igen tvärtom vi är här nu och vi erfar det vi behöver sen är vi klara för evigheten.
Talar man om reinkarnationer så är man jordbunden man vågar helt enkelt inte släppa greppet om det här livet och har behovsrädsla av att vara jordisk om och om igen och jag undrar varför, var kommer rädslan in för det är rädsla när man talar om flera liv och det är rädsla att skylla olika händelser, sjukdomar med mera på att det skett i ett annat liv att vi där och då inte klarat av vårt så nu får vi göra om vad är det för dumheter ta ansvar här och nu i livet som vi lever istället och ta vara på det.
Livet är fantastiskt på så många sätt, visst möter vi alla både med och motgångar men sånt är just livet och varje motgång stärker oss precis som varje medgång också stärker så ta vara på det fina som faktiskt finns och skräms inte upp av att behöva göra om för vi är här och vi är nu men vi är också evighet så varför bära på en massa rädslor som begränsar lev livet istället och ta emot allt fint och gott som faktiskt finns.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kort om Tvillingsjälar i 5D av Grossi.
Etiketter är inte lika viktiga ju mer vi utvecklas. Har man rensat sin karma med andlig tvättduk blir Tvillingsjälen mindre viktig. Traumaringar är en annan metod.
#4:
Aha, hon pratar inte om saker som hon har erfarit, utan hon upprepar new age flum som hon har läst. Eller har hon hittat på det själv?
I alla fall blandar hon ihop saker ur religioner (själar karma t.ex.) med påhittade föreställningar om 5 D och annan new age flum. Det som hon säger om själar och karma stämmer inte överens med det som orden står för i religionerna som tror på det. Sen hänger hon ut morötter åt åsnor som ska springa efter den. Är du en av dessa åsnor?
#2: Det gör mig glad, om djur kan vara min tvillingsjäl 😊 tack