Spela fotboll trots ärr på armarna?
Hej, jag hade bara velat höra era tankar och funderingar kring om ni hade sett/varit i situationen där en fotbollspelare som spelar fotboll på fritiden har ärr på armarna? Hade ni tänkt något extra? Menar på sommaren/ tidig höst och sen vår är de oftast varmt eller de börja bli varmare vilket gör att på matcher och liknande kan man inte spela med en långärmad under t-shirten, vad hade ni gjort? Jätte tacksam för alla svar, funderingar och tankar :)
Menar du barn?
#0: Jag hade inte brytt mig ett skvatt.
Jag är vuxen med egna ärr på armarna och vi ärrade har samma rätt att ha hobbies och intressen som "ärrfria". Vill du spela - spela! 😀
// Harley
Kanske går det att ha en väldigt lätt långärmad tröja avsedd för sommar?
Jag håller för övrigt med #2. Jag har också gamla ärr på mina armar och det är alltid lika jobbigt när folk gör en stor grej av det. Om du pratar om ärr som läkt så tycker jag inte det finns någon anleding att bry sig.
Om det är färska ärr på ett barn hade jag kanske reagerat annorlunda.
#0 Spela på du och ha roligt med T-skirt, det viktigaste är att du har roligt och får utöva din sport precis som du vill 😎
#5: tack alla fina människor för svaren, otroligt tacksam:)
#5 Tack själv Tjat.nu som tar upp ämnet för det är säkert fler med dig som tänker och funderar tanken och kanske kan den här tråden få vara ett värmande exempel på att oavsett man har ärr eller inte på sina armar eller kropp så har man rätten att klä sig som man vill och vara deltagande i alla former av aktiviteter det kan ingen hindra någon från för alla precis alla får vara med som dom är ❤️
Tuta och kör säger jag, lev och var glad det är vad livet är till för 🤗
#0: har inga egna ärr, men jag skulle ändå inte bry mig ett skvatt. Jag tycker snarare att det är starkt gjort att våga ha kortärmad trots, kanske fula, ärr.
Om någon skulle börja säga något i min närhet, skulle jag be dem dra åt pipsvängen, så långt vägen räcker och lite till.