Annons:
Etikett10-själen
Läst 319 ggr
Huygens
9/1/20, 7:34 PM

Neuralink

Elon Musk berättar i en timmes tid hur våra hjärnor kommer kontrolleras med mikrochip kopplade till en superdator. Allmänhetens tankar styrs med nanoelektronik anslutna till Neuralink. Alla nervskador, mentalsjukdomar och åsikter kommer kunna kontrolleras av sjukhusen, som matar "rätt" information direkt in i våra hjärnor.

(YT/CNET, 2020-08-28, 1 tim 12 min)

Annons:
Farwuq
9/2/20, 7:16 PM
#1

Fy…

😮

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Jorå]
9/3/20, 9:03 PM
#2

Fy fasiken för framtiden!

FataMorgana
9/4/20, 6:15 PM
#3

Alltså innan man kommit så långt att man kan styra allmänhetens tankar med nanoteknik kommer vi nog inte att finnas till längre. Så ingen fara till oro. Men vem som oroar sig ändå kan gärna sätta på sig en foliehatt. 

Inte den bästa översättningen det här, men den duger och vem som kan tyska kan gärna läsa hela artikeln som handlar om Neuralink:

"Det finns cirka 85 miljarder nervceller i den mänskliga hjärnan, var och en är kopplad till cirka 1000 andra. Att förstå vilka signaler som är associerade med vilka fysiska reaktioner eller tankar är tillsvidare nästan okänt. Innan förlamade människor kan ta en kaffekopp med en robotarm måste det först vara tydligt vilka områden i hjärnan som aktiveras på vilket sätt. Denna data måste sedan översättas så att en dator kan förstå dem och roboten kan få tillgång till kraften i en patients tankar. Ju mer komplexa handlingarna är, desto mer olika delar av hjärnan är involverade, desto svårare är det att förstå kopplingarna.

I detta avseende är Neuralink inte längre än andra forskningsprojekt, tvärtom: Om Elon Musk hävdar att en "braincomputer inteface"  kan bota en mängd sjukdomar, kan fån nya språk att spelas in i hjärnan och kontrollera komplexa videospel, det är fortfarande många mil bort från den nuvarande verkligheten, dvs bort från grisen Gertrude." https://www.spektrum.de/news/was-kann-das-gehirn-implantat-von-neuralink-das-andere-nicht-koennen/1765066

Huygens
9/4/20, 8:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Borrmaskinen.

En vit industrirobot borrar ett runt hål på 23 mm i din skalle, stoppar in mikrochippet i ditt huvud och pressar ner elektroderna i din hjärna. Ingreppet tar en timme och du kan gå därifrån när det är klart.

Allt blir så bra efteråt…

(Bilden är ändrad och reducerad ur original här, upphov: Steve Jurvetson, titel: Elon Musk previo a la presentación de Neuralink de agosto de 2020, datum: 2020-08-28, licens: CC Attribution 2.0 Generic)

[Jorå]
9/4/20, 10:43 PM
#5

#4 kan man stå över tro ? 😁

FataMorgana
9/6/20, 11:35 AM
#6

#4: Nå nu är det ju inget nytt under solen att borra hål i människors huvuden, det gjorde till och med inkaindianerna. Men vägen därifrån till att kunna kontrollera allmänhetens åsikter är otroligt lång. Problemet är att koppla ihop miljarder nervbanor med en dator och översätta impulserna till tankar. Vi är lika långt ifrån att kunna detta som det var för neandertalarna att flyga till månen. Vi har bara kommit så långt att vi vet vilka hjärnarealer som är aktiva för olika uppgifter.

Annons:
Huygens
9/6/20, 1:56 PM
#7

oj

Niklas
9/22/20, 1:09 PM
#8

#0:

” Alla nervskador, mentalsjukdomar och åsikter kommer kunna kontrolleras av sjukhusen, som matar "rätt" information direkt in i våra hjärnor.”

[Fetstil av mig]

Var i filmen hittade du det? Vilken minut in i inslaget?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Huygens
9/22/20, 2:28 PM
#9

#8 Är det en retorisk fråga eller vill du verkligen ha exakta minuter i videon?

Niklas
9/24/20, 10:46 AM
#10

#9: Eftersom jag tittade ganska länge utan att hitta något som antydde det vill jag gärna veta var, ungefär, jag kan höra det.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Huygens
9/24/20, 1:04 PM
#11

Om en dator kan läsa från en hårddisk, kan datorn i så fall också skriva till hårddisken?

.

När vi föds som barn har vi inga speciella åsikter för vi vet litet om världen. Vi bildar oss successivt uppfattningar om saker och ting, åsikterna blir en del av vårat minne.

Vi föds inte med åsikter.

Åsikter förvärvas och lagras.

.

Elon Musk och Neuralinks personal tala om tre typer av överförd data till hjärnan.

  1. Det Musk kallar "stimulering", eng stimulating. (ull i munnen)
  2. Att sända data, eng sending.
  3. Att skriva in data i hjärnan, eng write.

.

T ex personer med PTSD eller ångest kan bli "botade" genom att mikrochippet raderar minnen av traumatiska upplevelser ur hjärnan. Här innebär "write" utradering, blankning.

.

Litar du på Neuralink och Elon Musk?

Litar du på Volkswagen om deras avgasutsläpplöften? Litar du på Swedbank, Nordea och SE-banken när dom tvättar pengar åt internationella vapenhandlare och narkotikamaffia?

Det samlade beloppet som årligen tvättas av Illuminatibankerna är stort. Minst 17 000 miljarder kr kan misstänkas ha tvättats. SVT

Nordea har tvättat 1 miljard kr från kriminella. SEB har tvättat 8 miljarder kr. SVT

Danske Bank och Swedbank har gemensamt smutsigt byke.
.

Om Musk inte nämner i videon att han tänker manipulera dina åsikter via en AI-centraldator, litar du på honom då? Litar du på SEB, Swedbank, Apple, TikTok, Facebook, Volkswagen?

Och vem står bakom Musk? År 1962 fick Delgado och CIA, mikrochip från USAs militär, från DARPA, som kort tid efter totalhemligstämplade allt om MKULTRA och fortsatte "mind control"-forskningen i det dolda. Delgado kunde stoppa en framrusande tjur med ett mikrochip i tjurens hjärna. Delgado tryckte på en fjärrkontoll som reglerade tjurens impulskontroll. Du hittar videoklippen med Delgado och tjurarna på utub.

.

VIDEON NEURALINK:

18:40 in i videon börjar Elon Musk prata om "Writing to the brain", dvs modifiera minnen och tankar mha det inopererade mikrochippet. Han använder mycket förtäckta ordalag. Du hör honom ljuga.

30:15 nämns used for gaming, dvs kan sända "info" in i din hjärna för snabba beslut i datorspel.

32:15 i styra behov av missbruk, oro mm. MKULTRA mind control.

46:10 spara och ladda in minnen i hjärnan, dvs läsa alla dina minnen, modifiera dina minnen enligt Bilderberggruppens riktlinjer och sedan skriva tillbaka dina modifierade minnen till din hjärna.

… OCH … modifiera dina åsikter, för dina åsikter är en del av ditt minne.

52:10 hackad hjärna, säkerhet… tänk Transportstyrelsen. Ett exempel på bristen av säkerhet är på t ex här på iFokus, där olika användare kunde se andra användares personliga inställningar på deras användarkonton.

1:04:00 stoppa in stuff into your brain, om telepati.

1:06:50 mikrochippet gör att hjärnan inte längre vet om påverkan kommer utifrån Bilderberggruppen eller från personen själv.

.

I synnerhet den sista punkten vid 1:06:50 är intressant. Du komemr inte längre veta om det är dina egna åsikter eller Bilderberggruppens som du "tänker".

Anledningen till att jag ställde frågan i #9 är att jag vill veta om även detta inlägg kommer raderas. Om så är fallet finns det ingen anledning för mej att svara.

Niklas
9/26/20, 6:36 PM
#12

#11:

”Om en dator kan läsa från en hårddisk, kan datorn i så fall också skriva till hårddisken?”

Jag behöver mer information för att svara på det. Det har inte med min fråga att göra så bry dig inte om det.


Nu tror jag du försöker tysta mig med en DDOS-attack. Massor av irrelevant information som inte har med frågan att göra. Jag drar av det slutsatsen att ditt påstående än en gång är en fantasi. Att det i framtiden kan bli möjligt att göra det du beskriver är inte det viktiga för det är inte vad som sägs i filmen.

Du är alldeles för slarvig när du skriver om allvarliga ämnen. Du lägger till egna tankar och drar oförklarade slutsatser. Du kan inte utgå ifrån att alla som besöker iFokus kan skilja på vad som är rimligt och orimligt.

Med tanke på de ämnen du skriver om är det nästan (nej, inte egentligen) förvånande att du ofta själv använder tekniker typiska för manipulation när du skriver. Det ska se ut som information när det i själva verket är propaganda för din ”alternativa” världsbild.

Jag tycker att du ska börja leta efter en annan plattform för dina konspirationsspekulationer. Jag hinner inte kontrollera allt du skriver och känner på mig att jag till slut kommer att stänga av dina skrivrättigheter om du fortsätter som hittills.

”Anledningen till att jag ställde frågan i #9 är att jag vill veta om även detta inlägg kommer raderas. Om så är fallet finns det ingen anledning för mej att svara.”

Bra tänkt. Det första jag tänkte när jag läst #0 var att jag skulle ta bort det. Sen tänkte jag att jag skulle ge dig en chans att visa att det var fel tänkt av mig.

Nu ser jag att det var rätt tänkt, men i och med att jag har bemött vad du skrev och påpekat i efterföljande diskussion att det finns andra uppfattningar, är faran med det du skrev i #0 något mindre. Hade du inte besvarat min fråga hade jag däremot tagit bort hela diskussionen.

”…om även detta inlägg kommer att raderas.”

Sammanlagt hur många av dina inlägg har jag tagit bort?


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

  • Redigerat 9/26/20, 6:37 PM av Niklas
Upp till toppen
Annons: