Förslag på ny presentationstext för existens i fokus
Eftersom det inte finns en aktiv Sajtvärd på existens i fokus och inläggen inte motsvarar det som står i den nuvarande texten, finns det bara 2 möjligheter. Att anpassa inläggen till presentationstexten går inte, eftersom det inte finns en aktiv Sajtvärd. Därför tänkte jag att man borde anpassa presentationstexten till inläggen.
Här kommer ett förslag till en ny presentatikonstext för existens i fokus:
Här ställer vi in falskinformationer, konspirationsteorier, hur galna dom än är. Huvudsaken att folk blir rädda och arga. Vi försöker att få andra att leva med oss i en paranoiavärld. Vi ställer in klipps av självutnämnda gurus som vilseleder folk att tro på olika galenskaper och som rekommenderar droger för andlig utveckling. Speciellt sprider vi ut QAnons och andra högerextremisters manipulativa falskinformationer, för att få folk att politiskt bli till höger. Vi skapar rädslor och ilska i folk och manikpulerar dom att bli till samhällets motståndare.
Vi kallar socialt folk för lydmänniskor och fri media för lydmedia. Vi presenterar oss som de uppvaknade, medan vi ser dom som inte delar våra galenskaper som sovande får. Här höjer vi upp oss själva och ser ner på de sovande fåren.
Vi är inte tacksamma att vi får lov att sprida ut den här smörjan på iFokus, utan vi ser det som yttrandefrihet och rättigheten att manipulera folk med falskinformationer.
Ja, med tanke på vilka diskussioner som nu florerar på denna site, så passar din text betydligt bättre än den som ligger just nu 😒
Bra text Condor 👍🏻 och det är tragiskt vilken utveckling det här tagit där konspirationerna flödar men det är lika inne på UJ där har det tagit över också på en sajt som borde handla om Utomjordiskt men istället är det konspirationer som gäller ☹️
Thunder Storm blixtrar och dundrar av ilska på sånt där ⛈️⛈️⛈️
#2: Jag kan inget om existens som ämne, det som forumet faktiskt handlar om, men jag har funderat på att ta över utomjordiskt och istället få det att handla om allt spännande man kan hitta i rymden (ur vetenskaplig synvinkel)
Kanske kan åtminstone städa bort lite konspirationsteorier?
#3:
Dom som öppnade upp den här sajten var teosofiskt inriktade. Förr i tiden var vår sajt också teosofisk inriktad och sen var det nån strid eller så som gjorde att en grupp lämnade andlig utveckling och öppnade upp existens i fokus. Efter en tid var båda sajterna övergivna lång tid. Vi tog över andlig utveckling och i stället för ett teosofiskt forum är det nu det som rubriken "andlig utveckling" handlar om.
Vem som tar över existens i fokus, kan ju göra som vi gjorde. Existens måste inte vara teosofi och jag tycker att beteckningen existens är lite missvisande för teosofi. Både existens iFokus och utomjordiskt skulle behöva en aktiv Sajtvärd för att städa bort konspirationsteorierna och falskinformationerna. För oss räcker det med ett forum, så vi vill inte ta över existens.
#3: Jag tycker det låter som en bra idé, om du orkar och har lust, så gör det gärna. Annars kan man ju alltid fortsätta som nu, dvs att vi alla tillsammans försöker att bemöta konspirationsteorierna så gott vi kan. Jag förstår ju att det kräver tid att ta över en sajt, men om tiden och viljan är där, så varför inte.
#4: Precis ja, jag kan heller inget om teosofi och ska nog inte ta på mig en sajt som jag inte kan något om. Har nog ingen kunskap alls som kan kopplas till "existens" - relaterade ämnen annat än mina egna personliga funderingar och synvinklar.
#5: jag skickade ett meddelande till Niklas så får vi se om jag kan städa lite på Utomjordiskt i alla fall
#2 Jag är inte heller så insatt i ämnet teosofi om än det är intressant och för en tid sedan hoppade jag in som Medarbetare på UJ under ett tidigare nick i hopp om att kunna få sajten till det den handlar om men jag gav faktiskt upp och bad Niklas ta bort mig så nu står den tom men det vore ju toppen om du vill ta över och få den att handla om det utomjordiskt faktiskt handlar om för det finns mycket att utforska både vetenskapligt och ur människors egna erfarenheter och möten 😎
Jag hade faktiskt ett inlägg som mötte mig en dag där en medlem som snabbt avslutade kontot sa att jag misslyckats för jag försökte få sajten in på både vetenskapligt och egna erfarenheter av utomjordiskt så jag bad medlemmen att ta över då avslutade hen sitt medlemskap och stack 😂
Det är inte lätt att ta över såna sajter jag vet av erfarenhet men vill du ta över och vill du ha en Medarbetare med dig där inne så kan jag tänka mig att ställa upp men jag är inte enbart vetenskaplig och har egna utomjordiska erfarenheter dock inte konspiratoriska ska sägas men om du känner och tar över så visst kan jag ställa upp om du skulle behöva en Medarbetare.
Jag vet inte om du kommer ihåg Cristine som startade UJ en gång i tiden men hon var inne på så mycket intressant från början men sen tog dom där dårarna över och hon blev mer eller mindre tvungen att följa med. Tyvärr lämnade hon oss hastigt för några år sedan och det var så tragiskt att från ena stunden skriva inlägg till nästa där dottern berättade att hon hade dött ett par timmar senare.
Sajten gick under med Cristine men vi hade också Marr som försökte så gott ta över men även hon gav upp så om du känner att du vill ta över så tycker jag det vore alla tiders bra för den behöver lyftas den behöver rensas och bli inte chockad över allt som står där inne i dom dolda trådarna för det är ibland saker som inte är av denna värld det är helt sjukt kan jag lova 🤣
#6: Niklas verkar ha semester då jag skickade meddelande till honom för några dagar sedan angående någon annan sajt.
Men bra jobbat med denna presentationen av sajten Condor! Talar ju sanningen på ett bra sätt.
#8:
Aha, därför har han inte varit synlig på sista tiden. Jo, jag tänkte att kan man inte kan anpassa inläggen till presentationstexten, måste man ändra presentationstexten så att den passar till inläggen. 😁 Annars får folk en helt annan falsk föreställning om forumet.