Existens iFokus

Existens

Etikett01-livsåskådning
Läst 136 ggr
[Thunder Storm]
2022-07-07 17:39
16

Vad är en Lydnads Människa 🛑

Det är kort och gott en person som följer dom lagar och regler som finns och bara enkelt sköter sig och sitt i samhället.

Går jag emot röd gubbe så bryter jag mot säkerheten inte bara för mig själv utan även bilisterna som kan köra på mig kan skadas vid en krock med en gående.

Betalar jag inte för mig i affären utan bara tar för mig och går ut så bryter jag mot lagen och jag utsätter både butiken och anställda för att förlora inkomst och lön.

Kör jag rattfull så utsätter jag både andra och mig själv för risken att bli skadad eller dödad.

Går jag emot polisens order att inte beträda ett avspärrat område av olika orsaker det kan vara brott eller någon annan form av utredning som görs ja då hindrar jag polisen att göra sitt jobb för oss skötsamma medborgare.

Går jag in på en restaurang och beställer mat det kan vara allt från en kebab till en flera rätters meny och sen säger tack för den goda maten och lämnar en rap efter mig men betalar för mig det gjorde jag inte så åter igen begår jag ett brott och utsätter restaurangens personal för inkomstbortfall och även ägaren som försörjer sina anställda genom sin verksamhet.

Här kan jag sitta och göra listan hur lång som helst och hur är det med konspiratörer vill dom gå emot allt som samhället har byggt upp och medvetet vara olagliga eller vad tusan är deras problem vad gäller lydnadsmänniskor ? vill dom avskaffa alla lagar och regler där man släpper samhället helt löst och visst vore det väl en exemplarisk värld om alla bara skötte sig men världen ser faktiskt inte ut så och där kommer lagens underbara långa arm in 👮🏻

Jag är tacksam och glad för att jag följer lagen och dom regler som finns, jag är tacksam för myndigheter som Säpo, Försvaret och Poliserna som gör så enorma insatser för att skapa säkerhet och trygghet för oss alla oavsett vi är konspiratörer eller inte så handlar det om att skapa säkerhet för folket och det ska ni ha många eloger för att ni orkar i era yrkesuppgifter ni gör det fantastiskt 👍🏻👍🏻👍🏻

Lag och ordning är något fint och något som hela samhället ska sträva efter, vi är laglydiga allihopa då har vi en fin värld på riktigt 🤗🤗🤗