Existens iFokus

Existens

LĂ€st 118 ggr
Condor
6

Intervju med Lucifer 😋

Jag har faktiskt undrat hur det kan komma sig att mÄnga esoteriker tror att Trump Àr en ljusarbetare. Nu vet jag att det Àr lurendrejare som hÀvdar att ha kanaliserat detta frÄn uppstigna mÀstare, Ànglar osv. Jag tÀnker, ok, om folk tror pÄ sÄnt kan jag ju ocksÄ kanalisera lite. Den enda skillnaden mellan mina och andras "kanaliseringar" Àr att jag Àr tillrÀckligt Àrlig för att sÀga att jag har hittat pÄ det sjÀlv. Men vem vet, kanske jag bara tror att jag hittar pÄ och mina inspirationer Àr kanaliseringar? Precis som dom som tror att dom som kanaliserar egentligen bara hittar pÄ?

Hur som helst, alla Ă€rkeĂ€nglar var redan upptagna. 😊 Det Ă€r bara Ă€rkeĂ€ngeln Lucifer som Ă€r ledig och han ger mig en intervju:

Condor: Tack för att ge mig en intervju. Jag har ett par frÄgor. Den första Àr, varför ger du just mig en exklusiv intervju?

Lucifer: För att du inte har nÄgra fördomar. Du vet att gott och ont bara Àr 2 sidor av samma medalj och att det ena inte kan existera utan det andra. Dom som kallar sig ljusarbetare kÀmpar alltid mot nÄgon av de olika polerna och de skulle skita i byxorna om de skulle kanalisera mig.

Condor: Men hur kan jag veta att det som du sÀger Àr sanning? Jesus kallade dig ju för "lögnens fader".

Lucifer: Vem skulle jag ljuga för hÀr i helvetet? Du Àr den första som kanaliserar mig. Det kan jag inte leva pÄ. Jag har uppfunnit lögnen och uttrycker mig i mÀnniskors lögner. Varje gÄng som en mÀnniska ljuger Àr det jag som Àr fadern till lögnen. Jag förför och frestar mÀnniskor till att ljuga.

Condor: Du menar t.ex. Trumps lögner?

Lucifer: Trump Ă€r min bĂ€sta tjĂ€nare. Ingen ljuger sĂ„ mycket som han. Han Ă€r min och jag kan knappt vĂ€nta att ta emot honom hĂ€r. 😈 Men inte bara han. Jag Ă€r ocksĂ„ fadern till lögnerna som sprids ut pĂ„ social media.

Condor: Varför gör du det?

Lucifer: Min far föredrog mÀnniskorna framför mig. Jag vill bevisa för honom hur fel han har och att hans skapelse inte duger.

Condor: Hur Àr det med de sjÀlvutnÀmnda "ljusarbetarna"?

Lucifer: Dom har jag lurat. Dom inbillar sig att dom Àr pÄ den ljusa sidan och ser inte vilket mörker dom har i sig.

Condor: Hur menar du?

Lucifer: Som du vet, har mÀnniskor bÄde gott och ont i sig. Men alla vill se sig som goda och blundar för deras eget mörker. De ser inte vad jag gör i deras mörker.

Condor: Och vad gör du?

Lucifer: Ett exempel Àr att de rÀttfÀrdigar deras egen onda handlingar med att klassa sig sjÀlva som ljusa och andra som mörka. Om nÄgon inte hÄller med dom Àr det slut pÄ ljus och kÀrlek och dÄ har dom bara kÀmpat mot "det mörka". Men det Àr bara jag som lurar dom att tro det nÀr jag tar fram deras ondska.

Condor: Och hur Àr det med konspirationsteorierna?

Lucifer: Som lögnens fader har jag uppfunnit dessa och lÄter andra sprida ut dom.

Condor: Hur gör du det?

Lucifer: Varje gÄng som nÄn försöker att kanalisera Ànglar eller uppstigna mÀstare hackar jag in mig i kanaliseringen och serverar lögnerna.

Condor: Du vet att jag Àr skeptisk och undrar vad du serverar mig?

Lucifer: Med dig Àr det en annan sak. Du accepterr mig, för du vet att utan det onda existerar heller inget gott. Jag har ingen anledning till att ljuga för dig för ingen kommer att tro att du har kanaliserat det hÀr pÄ riktigt. Sanning sprids inte lika lÀtt och snabbt i vÀrlden som du lever i.

Condor: Jag börjar sjÀlv att undra om jag hittar pÄ eller kanaliserar.

Lucifer: Haha
. det ska jag inte avslöja till dig. Det fĂ„r du lov att sjĂ€lv fundra pĂ„.

Condor: HUr som helst, tackar jag dig för intervjun. Om du inte vore djÀvulen skulle jag kunna förestÀlla mig att vi Àr kompissar.

Lucifer: Hahaha
 vad skulle du göra dĂ„?

Condor: Dricka en öl med dig. Jag har Gösser hemma.

Lucifer: Kanske vi en dag dricker en tillsammans. I helvetet finns tyvÀrr ingen Gösser.

Condor: Ok, vi fÄr se. Hej sÄ lÀnge.

Lucifer: Hasta la vista baby.

Condor
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

TĂ€nk vilken effekt mina kanaliseringar har. I natt kom Lucifer till mig för att bjuda mig pĂ„ en öl och nu vet jag vilken öl dom dricker i helvetet. 😁