Existens iFokus

Existens

Läst 697 ggr
Condor
6

Så här lurar konspirationsteoretikerna

Nu sprids det ut ett "covid19 5G chip diagram", som ska visa chipet som konspirationsteoretikerna säger att vi får med vaccinet.

Diagrammet sprids ut på massor av sidor:

https://www.google.com/search?q=covid+19+5G+chip+diagram&client=opera&hs=EHE&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwjXjbKq94nuAhWlxoUKHahTAjgQ_AUoAXoECAQQAw&biw=1240&bih=610

Nu blev dom avslöjade att de ställde in planen för det elektroniska innehållet av en gitarr-effekt-pedal. 😄

https://www.heute.at/s/nein-im-covid-impstoff-ist-kein-geheimer-5g-chip-100121424

Konsirationsteoretikerna föredrar den här sortens "information" om covid framför "lydmedian".

Pyttelite
2

Så du menar att om jag vaccinerar mig kommer jag att spela bättre gitarr och gör jag det två gånger kan jag spela duett med mig själv - så fyndigt!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Condor
4

#1:

Kanske du till och med kan spela gitarr utan gitarr? 😄

Vixxen
4

Eric Clapton släng dig i väggen! 🤣😂🤣

Niklas
1

🙄

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Huygens
0

Tja, den som testar får se. https://youtu.be/38wQNswGCOE

Some people claim the COVID-19 vaccine has magnetic properties, but does it really? Anchor Adrian Whitsett looks into these claims.
Pyttelite
1

#5: Jag testade och den föll av - ska gå tillbaka och reklamera vaccinet.

Hade hoppas på magnetiska fingrar och fötter ifall jag tappar nålar.

Vixxen
1

#6: Vad synd! Tänk vad som kunde hänt med en steel guitar?

Condor
2

Det första problemet med den här naiva konspirationsteorin är att nanochips är tillverkade av silicium, som ju inte är magnetiskt.

Man ser att alla som tror på sådana videos inte har varit uppmärksamma i fysikundervisningen i skolan. Den logiska förklaringen till vad man ser i klippet kallas "adhesion".:

https://sv.wikipedia.org/wiki/Adhesion

Det är nästa tecken på konspirationsteoretikers bristande fysikkunskap, att de inte känner till detta. Adhesion förstärks genom svett eller fett på huden.

Klippet bevisar alltså inte mer än att konspirationsteretiker är okunniga i fysik.

Pyttelite
2

Suck får riva reklamationen då. 😫

Hade varit häftigt att förvara nycklarna på armen istället för i trånga fickor i sommar - får tänka om!

Condor
1

#9:

När jag fick min första spruta skojade jag med läkarn och sa "äntligen får jag mitt chip". Läkaren sa att pga covid finns en brist på chips på marknaden och då menade hon att det pga lockdowns tillverkades mindre chips. Men jag svarade "det är ju klart, om det behövs så många chips för vaccinerna".

När jag får min andra spruta ska jag säga "äntligen får jag uppdateringen för mitt chip". Sen ska jag fråga hur det är om jag får sprutan i den andra armen, om uppdateringen vandrar till andra sidan eller om jag måste få sprutan på samma ställe, för jag vill ju vara säker på att uppdateringen funkar. 😄

FataMorgana
0

#9: 😁😁😁

Pyttelite
1

#10: Är det inte blåtand på sådana chip?

Condor
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12:

Kan hända att det är. Den här bilden verkar att bevisa det. De här personerna verkar att ha fått flera sprutor.

Pyttelite
1

Eller oxå valde de stora - hoppas att de har stålhättor. De kan göra ont annars.

Huygens
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En undersökning i Laguna Beach visar att 6 av 15 personer är magnetiska över injektionspunkten. Nanobotar eller miljontals mikroskopiska samverkande mikrochip?

Niklas
3

#15: Tramsigt. Det har inget med vaccin att göra.

Condor
3

#15:

Klippet som du länkar till visar i alla fall ingen "undersökning", utan den visar Carmen Estel, en känd antivaxare, konspirationsteoretiker som går omkring och gör videoklipps som ska lura folk som är okunniga i fysik, medicin och som inte har alla hästar i stallet.

Huygens
1

Är det nanobotar eller mRNA som stör kvinnors menstruationscykel?

Condor
4

#18:

Eftersom det inte finns nanoboots i vaccin och mRNA inte kan ha den effkten (om man vet vad mRNA är), är det mest sannolika att denna sällsynta kortvariga biverkningen orsakas av immunreaktionen, precis som den också kan förekomma med influensavaccin eller HPV vaccin.

Det finns dock bara anektotiska rapporter, utan att kausaliteten bevisades. Hurvida det skulle kunna vara möjligt att immunreaktionen kan orsaka den här biverkningen kan man läsa här:

https://theconversation.com/could-the-covid-vaccines-affect-your-period-we-dont-know-yet-but-theres-no-cause-for-concern-159912

Däremot kan en covid infektion också leda till störningar som heller inte ännu är undersökta. Möjligtvist kan det bero på de förhöjda kortisol nivåerna pga stress.

Reports have suggested some women are experiencing changes to their menstrual cycles after having a COVID vaccine.
Huygens
1

Är det miljontals samverkande mikrochip, nanopartiklar och nanobotar som orsakar hjärtinflammation hos unga? Misstankarna leder mot vaccinet som orsakar myokardit och perikardit. En barnläkare gör ett uttalande.

Niklas
6

#20: Ge upp med dina chip. Du åker ut härifrån om du inte slutar med konspirationstramset.

Condor
3

Här kan man läsa att det enligt läkaren som talar i klippet finns en kausalitet mellan olika andra vaccin och hjärtinflammation, men det gäller inte för covid vaccinet. Däremot kan viruset orsaka hjärtinflammation.

https://www.yahoo.com/lifestyle/covid-19-235932685.html

Kanske det finns nanoboots i viruset? 😂😄😁

The CDC is looking into reports about a heart condition several kids have developed after getting the COVID-19 vaccine. Experts say the risk of getting the condition from the virus itself is far higher.
  • Redigerat 2021-05-31 15:41 av Condor
[Urskog]
0

#20 Var försiktig med vad det är för information du sprider för nu handlar det om att rädda liv och det rör sig inte om någon komplott mot oss tvärtom myndigheterna agerar helt rätt för att vi ska komma tillrätta med pandemin.

Om några timmar är det min tur att ta emot vaccinet något jag normalt inte gör men inte av orsaken konspirationer istället handlar det om sunt förnuft vad jag tillför min kropp och jag känner mig tacksam att idag är det dags att få sprutan både för andras skull och min egen. Det känns bra även om jag ogillar att ta emot vaccin så är det vår biljett ur pandemin och ut i friheten .

Chip hit och chip dit, vem kommer på något så dumt och det tragiska är alla dom som faller in i tron och inte vågar vaccinera sig riskerar både sin egen och andras hälsa . Än har ingen av alla dom som hittills världen över vaccinerats blivit styrda men kanske är det som så att alla ska bli vaccinerade först då trycker dom på knappen och vi alla förvandlas till zombies samtidigt 🧟

Huygens
1

Mariah Carey. Vad ser du precis när "sprutan" dras ur…
https://youtu.be/aNLfX86U3Fk

The 52-year-old said she felt ‘excited and nervous’ to get the shot and encourages her fans to get vaccinated too, saying, ‘We’re all in this together.’Subsc...
Pyttelite
3

#24: Modigt av henne att vaccinera sig.

Huygens
1

Japanska forskare har nu bekräftat dom magnetiska mikropartiklarna och beskrivs som "föroreningar". https://youtu.be/PWcxtNinkVw

A contaminant found in a batch of Moderna’s COVID-19 vaccines delivered to Japan is believed to be a metallic particle. #Moderna #Japan #News #Reuters #COVI...
Pyttelite
3

#26: Men det väl inte i alla vaccin? 😉

Huygens
1

Den som lever får se. Volkswagen hade ju inte heller avgasfusk i alla sina bilar.

Condor
6

#26:

Dom har inte hittat magnetiska nanopartiklar, utan föroreningar som reagerar på magneter. Det betyder bara att de är av metall och det är bara en charge som fylldes i Spanien som uppvisade detta.

Hur föroreningarna hamnade där håller man på att reda ut. Antagligen beror det på problem med en av produktionslinjerna på platsen i Spanien. Där fyller partnerföretaget Rovi vaccinet. För säkerhets skull tog man bort hela chargen, ungefär en halv miljon doser.

Det har ingenting med dina konspirationsteoerier att göra och små metallföroreningar skulle inte ens ha kraften att hålla kvar föremål på armen. Inte ens om det vore magneter. Skolkade du egentligen fysikundervisningen i skolan?

Huygens
1

Nu har japanerna hittat mikropartiklar av stål i vaccinet.
https://youtu.be/D9LqgKEyqmc

Japan's health ministry said on Wednesday that contaminants found in suspended Moderna COVID-19 vaccines were particles of stainless steel, and it did not ex...
Condor
4

#30:

Det där är inga andra mikroprtiklar än föroreningarna som endast hittades i vaccinet som fylldes hos Modernas partner Rovi i Spanien och som endast levererades till Japan.

FataMorgana
2

Har vansinnet inga gränser alls? Senaste nytt är att vi som tagit vaccinet inte är några människor längre, utan transhumanister. Det har dom boxat igenom i USA i förra veckan säger Björn Lundberg i sin senaste video 😂🤣😂

Condor
4

#32:

Jo, vi är nu "cyborgs" med en chip i hjärnan. 😄 Jag har ju ingenting emot det, för en gång i veckan får jag en uppdatering och när jag vaknar upp kan jag plötsligt en massa nya språk och får ny kunskap. Jag har också blivit mer snabbtänkt och löser matematiska uppgifter snabbare än min dator. Men den nyaste uppdateringen är den bästa. Jag kan koppla ihop min hjärna med internätet och ta till mig allt som finns där mycket snabbare än google. Jag kan titta in i varje dator som är ansluten till internätet. Jag frestades ett tag att öppna ett konto på kaimanöarna och skicka mig själv pengar från andras konton, men jag inser att man med sådana superförmågor kan få ihop mycket pengar på legalt sätt.

För övrigt misstänker jag att jag fick "elitens chip" av misstag. Alla andra som har fått vaccinet går omkring som zombies och säger meningslösa saket. Om eliten, den mörka agendan, får reda på att de gav mig fel chip kanske jag är illa ute, men än så länge får jag uppdateringarna.

Vixxen
2

#33: 😂😂😂

Condor
1

I sitt nyaste klipp (söndagsmässan) propagerade Björn Lundberg att folk ska använda hallucinogena droger som magic mushrooms och ayahuasca för "andliga upplevelser" och kallade det "plantmedicin".

Men han vet tydligen inte att shamaner inte använde sig av dessa växter för "att ha upplevelser" och att de i motsats till honom visste vad de gjorde. För shamaner var är det en helig ceremoni, som krävde en speciell förberedning och de visste på vilket sätt det påverkade energikroppen och lärde sig att styra det. Enligt vissa shamanska läror befinner det sig en "punkt" i energikroppen som kallas "assemblage point". Vi uppfattar verkligheten beroende på var den punkten befinner sig i energikroppen. Drogerna som han nämnde kan flytta på punkten och shamanerna lärde sig att ha kontroll över var den blir flyttad.

Okontrollerat kan den flytta sig var som helst och kan också leda till en horrortrip eller att man blir galen, t.ex. om den inte flyttar sig tillbaka igen, till den verkligheten som är kollektiv för oss alla. Ingen shaman skulle rekommendera folk att ta dessa heliga växter, bara sådär, för att "ha upplevelser". Det är bara knarkare som tänker så och om man använder droger på det viset är man en knarkare.

Man ska enligt honom alltså inte ta vaccinet, utan man ska knarka. Det hemska är att youtube inte plockar bort hans videoklipps, trots anmälningar.

[Urskog]
3

Transhumans ibland så undrar jag är vi där nu ? nu tänker jag inte enbart på vaccinet vi har en teknik som vill in i våra kroppar och där måste vi sätta stopp när världen med dess ledare vill föra in inplantat som ska styra oss då går det för jäkla långt.

Teknik som ska styra våran sinnesstämning det vill ingen av oss få in i våra naturliga kroppar så något är på gång men det är oerhört svårt att sätta fingret på det.

Vi ska ta hand om oss det säger jag inget emot men nu är det inte längre normalt det handlar mer om kontroll än vad det gör om frihet.

Det är nu vi måste bli vaksamma och vara rädda om oss och våra naturliga liv.

Condor
2

#36:

Tills nu har vi bara kommit så långt som till tankestyrda armproteser:

https://www.chalmers.se/sv/institutioner/e2/nyheter/Sidor/Tankestyrda-armproteser-med-kansel-nu-en-del-av-vardagen.aspx

Avståndet mellan armstyrda armproteser och chips som göt oss till styrbara organiska maskiner är så stort som mellan ett hjul och en modern bil.

Sen skulle det ju vara helt onödigt, för systemet som redan finns funkar ju bra. Den störsa delen av människorna jobbar varje dag och får en lön som bara räcker till att överleva för att kunna fortsätta att jobba. För många räcker det inte ens till att kunna äta hälsosamt och det behövs heller inte. Blir nån sjuk är det lätt att byta ut personen.

Framstegen är världsunika: Patienterna har levt sina vanliga liv, med tankestyrda proteser, i upp till sju år. I uppemot tre år har de också upplevt en ny funktion i vardagen – beröringskänsel i proteshanden. En studie som publicerats i tidskriften New England Journal of Medicine​ visar att proteser
[Urskog]
0

#38 Som sagt vi tar trevande steg mot och där ska vi slå broms för idag finns inplantat hos människor som låser upp dörrar och bevakar hem så vill inte jag se min framtid jag vill vara naturlig som människa och bemästra det som den jag är.

Pyttelite
1

#38: Fast du kanske inte är född med funktionshinder?

Condor
0

I Björn Lundbergs senaste klipps pratar han nästan bara om svamp, som han gör reklam för och höjer upp till himlen. Han hävdar att man får visdom och kontakt med gud. Han fnyser åt folk som "bara mediterar" och som går en andlig väg utan droger.

Med tanke på vad han säger, tror jag att han har tagit ett par svampar för mycket och hans "andliga väg" är ingen andlig väg, utan bara flummiga drogfantasier. Det förklarar en hel del.

Nu lever han i den där fantasivärlden med paranoida vanföreställningar, där folk som tar vaccinet dör och de som inte tar det stiger upp till den femte dimensionen. En värld där han ser sig som "ljusarbetaren".

Jag har själv prövat ut svamp på 80-talet och kan säga att det inte går att jämföra med riktiga andliga erfarenheter. Man upplever bara världen utifrån ett annat perspektiv, men man blir inte "andligare" eller visare. Det är bara folk som inte har gjort riktiga andliga erfarenheter, som förväxlar drogfantasier med andliga erfarenheter. Men man kan fastna i drogerna och leva i en hemsk värld där paranoida vanföreställningar blockerar vägen till sin sanna gudomliga natur. Det verkar att ha hänt med Lundberg.

FataMorgana
0

#40: Han skriver så här i en kommentar under klippet: Dock kan vi inte uppnå dessa djupa, heliga healing nivåer på något annat vis än genom - Den Heliga Plant Medicin Världen. 😂😁😂

Det visar ju bara på att han inte har erfarit några djupa andliga erfarenheter alls.

Condor
1

#41:

Efterson han inte kan, tror han att andra heller inte kan.

Condor
3

Nu håller han tydligen på med drogförsäljning. I ett av hans klipp förklarar han var på internätet man kan köpa drogsvampodlingar och hur man tillverkar droger med dessa.

Nu börjar jag att förstå hur han utan att arbeta kan hyra ett hus på Malta och göra sig ett gott liv. Youtube tar inte ens bort dessa klipps.

[Urskog]
0

#40 Jag har tittat lite på honom men jag kunde inte stå ut att se mer än några meningar så stängde jag av för det var bara som ett hånflin och tillgjort det lilla jag hann med och se innan jag bara kände nej fy fan.

Droger, hur kan man förespråka något sånt ? inser man inte att verkligheten blir förvriden och att det man upplever inte sker på riktigt ? och att sen kalla det andligt där går varje säkring i mig för det enda som är viktigt är att bara vara sig själv och låta allt komma naturligt utan påverkan av svampar eller något annat sjukt.

Personligen har jag aldrig provat svampar eller någon annan drog och det känner jag mig jäkligt stolt över för jag vet att det finns så många som "provat" och som säger att det har väl alla gjort men nej alla har inte det jag har inte och jag kommer aldrig någonsin att göra.

När sånt här kommer in i andlighet då ska vi spärra upp ögonen, vi ska inte acceptera och vi ska kämpa för en ren andlighet med sund drogfri livsstil och det gäller inte enbart andlighet det gäller alla livsval att leva ett sunt rent liv.

Condor
0

#44:

Framför allt för att det handlar om droger som man faktiskt kan råka illa ut med och speciellt labila personligheter kan lätt få en horrortrip. När jag själv provade svamp tillsammans med en tjej på 80-talet var vi i en nöjespark i Wien (Prater) och oj vad vi skrattade. Vi åkte berg och dalbana 5 ggr efter varandra och satt kvar i vagnen, betalade på nytt och for igen. 😄 Men min mage tålde inte svamparna för sen hade jag ont i magen i flera dagar. Sen dess har jag inte rört dom mer.

Jag förstår att du inte orkade att lyssna på honom längre tid, för det där är ett riktigt kräkmedel och det är som du skrev, allt bara tillgjort. Han pratar om att han älskar alla människor men han använder sig av elaka diskussionstrick. Det fanns en diskussion under klippet där nån skrev att man kan uppnå allt som han nämnde helt utan droger. Det var bara vanlig kritik, inget elakt, men han svarade "här pratar vi kärleksfullt med varandra". Kritik bemöter han på det sättet att han vill få den som kritiserar att framstå som kärlekslös eller lågfrekvent, så att säga "ingen av dom". Det fanns flera i tråden som också ansåg att man inte behöver droger. Sen raderade han hela tråden. Det är bara hyllningarna som får stå kvar.

Condor
2

Tillägg:

Ett typiskt exempel som jag hörde när Lundberg höll sin "söndagsmässa" igår. Någon frågade i chaten "varför måste vi bli änglaliknande? Kan vi inte bara vara det som vi är?". Lundberg läste upp frågan och svarade att han inte ska vara så snabb med sitt dömande och negativt påhoppande.

Undrar om det är svamparna som som har gjort honom så paranoid att han betraktar helt vanliga frågor som påhopp och dömande? Egentligen är det ju han som dömer frågeställaren och klassar honom som negativ. Han projicerar sitt eget beteende på andra.

[ghostdoggy]
0

#13: el dubbelhäftande tejp 😝

Huygens
0

Genetisk förändring, mRNA -> DNA i cellerna. Vilka frågor väcker att mRNA blir DNA?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/vaccinstudie-spreds-over-hela-varlden-har-misstolkats

Vaccinstudien har laddats ner över en miljon gånger och spridits över världen. Nu menar dock forskarna att resultaten misstolkas och slutsatserna överdrivs. ‒ Det finns de som har övertolkat och feltolkat resultatet, säger Magnus Rasmussen, professor vid Lunds universitet.
Niklas
1

”Slutsatser som att vaccinet påverkar vårt dna, det är inte det vi visar med vår studie, säger Magnus Rasmussen, professor i infektionsmedicin. ”

Condor
3

Det finns flera anledningar till varför ett mRNA vaccin inte kan ändra på en människas DNA:

1. vaccinets mRNA sekvenser hamnar inte i cellkärnan, där som vårt DNA befinner sig.

2. Även om det skulle hamna i cellkärnan, skulle mRNA behöva att transkriberas till DNA. För detta skulle det behövas ett enzym som heter "reverse transferas", som inte existerar i männskliga celler.

3. Även om mRNA skulle kunna transkriberas till DNA, skulle det fortfarande inte vara möjligt att bygga in det i cellens genom. Detta skulle kräva ett annat enzym som heter "Integras". Detta finns normalt inte heller i cellen. Så kallade retrovirus som HIV tar därför med sig båda enzymerna för att integrera sitt eget genetiska material i värdcellerna. Men så är det inte med vacciner.

Huygens
2

"–Det finns absolut inte någon anledning för någon person att utifrån den här studien ändra sitt beslut om att ta vaccinet, säger Magnus Rasmussen."

https://www.medicin.lu.se/artikel/studie-om-covid-19-vaccin-vacker-uppmarksamhet

På bara en dryg vecka har en ny studie om hur Pfizer BioNTechs covid-19-vaccin (BNT162b2) påverkar humana leverceller i odlingsskål väckt stort intresse. Studien har hittills fått nästan 800 000 läsningar och resultaten sprids i sociala medier, där den i flera fall även misstolkas. Men vilka resultat handlar det om, och hur ska de förstås? Två av forskarna bakom studien, professorerna Yang de Marinis och Magnus Rasmussen, delar sin syn.