Är det ingen som har kontroll på den här sajten ???
Ska konspirationsteorier få dominera en sajt som inte ens har en aktiv admin sen 2021-11-01, 22:57.
Var är sajtvärden som har ansvar för sajten när hen behövs ?
Här släpps konspirationsteorier lös hej vilt, är det ingen som ser det allvaret om desinformationer som sprids i ödlans tecken, är det ingen som vaknar och sätter stopp för dom här dumheterna ?
Sajten borde stängas för det här ska inte fortgå på något sätt eller se ut en ny Sajtvärd som kan styra forumet rätt.
Samtidigt så ifrågasätts också dessa konspirationsteorier rätt flitigt på sajten, så kanske är det bra att det får diskuteras?
Men jag håller med dig om att vissa har en skrämmande syn på världen och vilka slutsatser man drar om händelser.
Mvh // Johan
#0: Det stämmer att sajtvärden är här minst sagt sporadiskt. Däremot stämmer det inte att den är lämnad vind för våg. Vi är några stycken som i värdens frånvaro försöker hålla ögonen på vad som skrivs och åtminstone bemöta tokigheterna.
För övrigt håller jag med om att det är mer konspirationsteorier här än vad det är diskussioner om teosofi och existens.
Det har jag sett att ni och flera ifrågasätter och det är toppenbra 👍🏻 för det här är saker människor kan fara riktigt illa av om dom går på och tar in vilket en del tragiskt nog gör.
Jag hoppas nån vill ta över rodret och mota bort konspirationer och istället släppa fram ämnen som sajten är ämnad för och kanske kan den här tråden locka någon med kunskap och intresset att driva sajten.
Har retat mig så länge på desinformationer som det här så jag ser rött bara av att höra eller läsa ordet konspirationsteorier.
#2 + 3
Det är mest Fata Morgana och jag som bemöter de här tokigheterna, men det är tröttsamt med tiden. Somliga betraktar våra inlägg som att "sabotera trådar", med tanke på ett huvudinlägg på värdsajten……….. 😯
Jovisst, vi saboterar spridning av falskinformationer och konspirationsteorier. Det stör förstås dom som vill sprida ut dom. 😄
Håller med, de som orkar argumentera gör ett imponerande jobb, känns som man skulle få mer resultat av att argumentera med en vägg. 🙄
Det är synd, gillar idén med sajten, gick med nu. Har inte orken att driva själv tyvärr men kanske man kan göra nån tråd som inte är konspiratorisk.
"I'm too old for this shit."
Det är tråkigt när rena fakepropaganda presenteras på iFokus oavsett av vem.
Det är hyffsat lätt att kontrollera fakta och de som ursprungligen sprider och underhåller den här typen av information har ett syfte med det.
Det handlar om ekonomi i kombination med samhällssplittring.
När det gäller generella ej ”vetenskapliga” frågeställning som t ex finns det en gud har vi en ande, vad händer när vi är döda är det inte grundat på några konspirationsteorier även om man ibland kan tycka att de är mycket fantasifull.
Den typen av frågeställningar borde vara välkomna på iFokus på de sajter de hör hemma.
Sen har vi allt som hamnar mitt emellan …
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#6:
Det är mest de som sprider konspirationsteorier, som samtidigt är falska andliga vägledare. Ofta blandar de det ena med det andra.
T.ex. Björn Lundberg sa i ett av hans klipps att dom som tar vaccinet kommer att möta ett fruktansvärt öde och inte stiga upp till den femte dimensionen. Sen presenterade han 2 olika vägar med 2 olika bilder. En skräckbild för dom som tar vaccinet och en "ljus" bild för dom som inte tar det och stiger upp till den femte dimensionen.
Även Charlotta Rexmark, Susann Björklund och flera av sanningsrörelsens företrädare sprider liknande goja. Det är just dom som Huygens brukar att ställa in klipps av.
- Redigerat 2022-06-01 12:35 av Condor
#8: Det är rena skiten och de är mycket väl medvetna om hur man skrämmer en publik med konstruerade vetenskaper eftersom det är det de lever av.
Om någon dött pga av deras visdom tar de dessutom inte ansvar - bedrägligt beteende och de borde åtalas.
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
#9:
Instämmer helt och hållet! Jag tror att t.ex. Björn Lundberg inte själv tror på det som han sprider ut, men han lever på lättlurade flummiga människor, som donerar pengar för hans "ljusarbete" och han lovar dom att han skapar himlen på jorden. Han skiter i om människor dör, bara han kan ligga på stranden på sin medelhavsö och låta dom dumma finansera det. Jag skulle bura in honom i ett par år.
Har inte heller fått något välkomstmeddelande när jag gick med från min macbook.
#8: Huygens är avstängd från flera siter ( alla mina) just pga h'ns konspirationsteorier. H'n har försökt sig på andra siter, men värdarna har vart snabb att stänga av h'n. Det måste vara paradiset att hamna på en site är admins inte är aktiv, då kan h'n skriva i lugn och ro och sprida sina lögner och skitsnack.
#9 Håller med till fullo. Vi har en bekant som resonerar precis som Huygens, och jag har haft sånna djävulska diskussioner med honom. Det är som att stånga huvudet i betong väggen. Numera går jag ut med hundarna när han kommer. Eller sätter mig vid datorn med hörlurarna på 😉
#10 Håller med till fullo.
#11 En av medarbetarna är aktiv på andra siter. Man kanske kan skicka ett meddelande till h'n och be h'n kolla in på siten och rensa upp.
#11 #12 Gick med i siten från datorn och jag har heller inte fått något välkomstmeddelande.
- Redigerat 2022-06-02 11:21 av Draken
Jag tycker det är lite obehagligt att alla sitter och skriver öppet om en enskild medlem så här.
Vi har faktiskt rätt att tycka vad vi vill även om det är uppåt väggarna.
Det är väldigt få jag stängt av från mina sajter. Troll och liknande. Man kan låsa trådar eller ta bort trådar och inlägg utan att behöva utesluta någon.
Jag tycker som Johan att det är bra att tokigheter inte står oemotsagda.
/Maria
#13: funderar, finns det ett välkomstmeddelande inställt på den sajten då?
Är ju upp till var värd att se till att den finns skriven 🤔
#14: Instämmer.
#13:
Ja, man når inte fram till konspirationsteoretiker för att dom är hjärntvättade, varken med logik eller fakta. Jag såg en dokumentation igår på TV om konspirationsteorier och teoretiker. Där berättade en ex-konspirationsteoretiker hur hjärntvätten fungerar och hur folk hamnar i fällan.
Det kan t.ex. gå till så här att man visar en person ett par exempel på händelser, där tvärsumman på datumet är 23. Det är iluminatis tal. Tvärssumman av datumet när Titanik sjönk och när flygplanen kraschade i WTC är 23. Egentligen finns det hundratals händelser och katastrofer som hände mellan dessa datum och lurendrejarna har bara sökt ett par där tvärsumman är 23 under dessa hundratals händelser. Sen sprider dom ut det på nätet.
För somliga är det klart att Illuminati är bakom händelserna och sen blir de besatta av det och alltid när dom ser ett tal, kollar dom tvärsumman för att se om Illuminati är inblandade. På så vis är det efter en tid ganska mycket som styrs av Illuminati. Han berättade att en av dom som han kände blev så tokig av att räkna ut tvärsummor, att han hamnade i psykiatrin. Det blir till slut till en paranoia.
Jag undrar om det redan finns en latent form av psykisk sjukdom av dom som drabbas, som sen bryter ut på riktigt när dom fastnar i konspirationsteorier, läser på nätet och umgås med andra konspirationsteoretiker. Men helt omöjligt är det ju inte att befria sig från dessa fantasier, för personen som talade var ju en "ex". Men han sa att det gjorde fruktansvärt ont att komma till insikt och se att man har levt i en fantsivärld.
Egentligen är det ju synd om dom, men vad ska man göra om dom inte låter sig hjälpas och tror att det är vi "som sover" som behöver hjälp medan dom själva är "de uppvaknade". Suck…..😒
- Redigerat 2022-06-02 14:09 av Condor
#14: Jag tycker det är lite obehagligt att alla sitter och skriver öppet om en enskild medlem så här.
Personligen är jag ointresserad av person däremot är det av allra högsta vikt att desinformation inte sprids sen vem / vilka som sprider den spelar ingen roll det är propagandan där man systematiskt påverkar människors åsikter med desinformation.
Jag kan inte se att alla i tråden skriver öppet om en enskild medlem, själv nämner jag ingen men det är knappast en hemlighet eller nyhet vem och vilka med tanke på diskussioner genom årens lopp och sajten skepticism hade en helt egen tråd om anledningar varför hen fick skrivförbud där något som knappast gått förbi medlemmar som var med ett tag.
Sajten konspirationsteorier la i fokus ned för flera år sedan och Illuminati i fokus blev dold men ändå smyger det här sig in i öppna forum och det behöver vi reagera på oavsett någon medlem nämner nick eller inte det är faktiskt ointressant i sammanhanget med tanke på dom allvarliga saker som alla konspirationsteoretiker ägnar sig åt och dessutom lurar in svaga sökande människor det är ett allvar som vi inte ska se mellan fingrarna med.
Sen känner jag så här också att kan det nå fram till personer som antingen är på väg in i eländet eller som redan är konspiratör hur illa det faktiskt är att ta sig ur och se sunt på världen ja då är det mycket värt att det öppet förs på tal.
#18 Därför är det väl bra att bemöta i trådarna där ingen verkar ha samma konspiratoriska tankar utan snarare helt tvärtom.
/Maria